Сервіси і агрегатори в пошуковій видачі: як їх обійти звичайному сайту
Алгоритми пошукових систем виводять у ТОП авторитетні сайти, проте перші рядки видачі найчастіше займають агрегатори. Сайти-агрегатори дозволяють користувачам швидко знайти відповідь на питання, з яким вони прийшли в пошукову систему, тому платформи мають пріоритетні позиції. Чи можна новим сайтам обігнати агрегатори в пошуковій видачі, або ж це нерівна боротьба? Розповідаємо про те, як звичайному сайту потрапити в ТОП і що робити, якщо нічого не виходить.
Чому пошукові системи віддають перевагу власним продуктам і агрегаторам
Представники компанії Яндекс акцентують увагу на тому, що агрегатори - це сайти, які на 100% відповідають вимогам алгоритмів ПС. Вони дозволяють користувачам отримати чітку відповідь на поставлене питання, побачити релевантну інформацію і істотно скоротити час пошуку. Юзер відразу бачить пропозиції тисяч магазинів, може порівнювати ціни і характеристики товарів, вибираючи найкраще на одному майданчику.
Ще одна причина популярності агрегаторів - відсутність унікальних торгових пропозицій, що характерно для нових сервісів. Пошукові боти, як і звичайні користувачі, не відзначають нічого примітного. Немає причин виводити новий сервіс в ТОП: він нічим не відрізняється від інших. Рекомендується працювати в напрямку підвищення доданої цінності: переваг, які юзеру не може дати інший майданчик.
Представники Яндекс відзначають, що сервіси ПС мають дуже високу додаткову цінність. Користувачам все одно, в якому джерелі вони знайдуть відповідь на питання, однак до сервісів Яндекс юзери відчувають більше довіри, ніж до молодих сайтів.
Інші причини популярності
Вимірювані фактори - другий момент, на який варто звертати увагу після рекомендацій представників Яндекс. Якщо забути про те, що ПС віддають перевагу агрегаторам і власним сервісами, то можна згадати про формулу ранжування, вшиту в алгоритм ПС. Розглянемо основні фактори, що впливають на позиції у видачі.
Поведінкові фактори
Поведінкові фактори - це дії, які юзер виконує на сайті або сторінці після переходу. Якщо він відразу ж закриває сторінку, то вона може бути нерелевантною або повільною, якщо не переходить за внутрішніми посиланнями - спостерігаються проблеми з перелінковкою. І тут звичайні сайти істотно програють агрегаторам, які мають велику кількість сторінок, функцій і контенту. На сервісах-агрегаторах користувачі проводять багато часу і виконують переходи, що обумовлено порівнянням пропозицій різних магазинів або компаній. Багато контенту і можливостей - це рівноцінно динамічному зростанню поведінкових факторів, чим не може похвалитися молодий сайт.
Релевантність
Багато власників бізнесу не реєструють свої компанії в Яндекс.Каталозі і Google Мій Бізнес, тому в контактному розділі можуть бути відсутні важливі дані: адреси, карта проїзду, додаткові точки продажів, інша інформація. Під час реєстрації в агрегаторах цю інформацію компанія додає обов'язково, що робить каталоги розглянутих ресурсів більш деталізованими і релевантними. Алгоритми пошукових систем враховують такі дрібниці, тому піднімають сервіси в ТОП через релевантність, актуалізацію даних і абсолютну відповідність запитам юзерів.
Профіль посилання
Експерти в галузі оптимізації впевнені в тому, що пошукові системи просувають власні сервіси самостійно, використовуючи приховані інструменти. Однак все не так просто: посилальний профіль великих компаній, відеохостингів і маркетплейсів може перевищувати 1 мільйон беклінків, що робить позитивний вплив на позиції. Якщо звичайний комерційний або інформаційний сайт отримає такий обсяг зворотних посилань, розміщених на авторитетних ресурсах, у блогах, на особистих сторінках, то він теж зможе зайняти перші рядки пошукової видачі. Через багатий посилальний профіль з агрегаторами дуже складно змагатися, тому багато сіошників йдуть простішим шляхом: приєднують сайти до сервісів, щоб забезпечити виручку, замовлення та підвищення інших комерційних показників.
Оптимізація пошуку у стилі SSO
Сервіси і агрегатори занадто витісняють з органічного пошуку звичайні сайти, що стало поштовхом до появи нового виду оптимізації. SSO - термін, який зараз використовують представники «Ашманів і Партнери», він позначає просування сайту в пошуковій видачі, але через платформи, що займають пріоритетні позиції в ТОП за релевантними запитами.
Для повного розуміння нового напрямку потрібно підготувати стратегію розвитку і скласти план, а також зрозуміти, з чого в поточній ситуації складається ТОП пошукової видачі. Власні сервіси ПС і агрегатори мають перші позиції, під ними розташовуються звичайні сайти. У зв'язку з цим бізнес повинен орієнтуватися на лідерів, працювати з SSO він зможе із залученням наступних майданчиків:
- сайти-відзовики, такі як «Отзовик», IRecommend, інші;
- сервіси, що є власністю ПС. Мова йде про YouTube, Яндекс.Маркет, Яндекс.Дзен та інші майданчики, що мають пріоритетні позиції за великою кількістю запитів;
- сайти-агрегатори - від «Озон» до українського маркетплейсу «Розетка».
При виборі майданчиків варто орієнтуватися на країну, в якій просувається бізнес. Вибирайте сервіси і агрегатори, які переважають у пошуку не тільки по вашій країні, але і по регіону.
Як виконується просування в сервісах
Для просування необхідно виконати підготовчі роботи:
- провести збір семантичного ядра, використовуючи підбірники ключових слів згідно з регіоном або країною;
- виконати аналіз сервісів, які стабільно відображаються в ТОП-10 за релевантними ключовими словами, що становлять цінність для вашого бізнесу;
- визначити тип контенту, який підтримує сервіс: фото, відео, тексти, відгуки, інше;
- виконати аналіз конкурентів і позиції, які вони займають на обраних платформах;
- підготувати контент і розробити систему подачі матеріалу, яка допоможе уникнути вторинності;
- розробити унікальний дизайн профілю, активувати його і просувати за допомогою внутрішніх рекламних інструментів.
До переваг такого просування бізнесу потрібно віднести:
- збільшення кількості клієнтів;
- істотне підвищення впізнаваності компанії, бренду, інтернет-магазину;
- формування хорошої репутації;
- підвищення ймовірності вийти в ТОП у складі сервісу.
Однак просування пов'язане з низкою складнощів:
- просування займає багато часу, немає гарантій, що новий канал на Яндекс.Дзен або YouTube залучить користувачів і буде швидко рухатися в ТОП;
- просування через сервіси - дорога робота, пов'язана зі створенням якісного та унікального контенту, залученням додаткового персоналу, оплатою реклами тощо;
- в агрегаторах і сервісах теж є конкуренція, хоча і не така сильна, як у пошукових системах.
У яких випадках сайт має можливість конкурувати з агрегаторами
- Перша сторінка видачі частково наповнена звичайними сайтами. У цьому випадку потрібно аналізувати сайти, щоб зрозуміти, чому вони зайняли цю позицію: посилальний профіль, семантичне ядро, контент, інші характеристики.
- Бізнес відноситься до дуже вузької ніші, тому його сайт краще відповідає на запит користувача, ніж сервіси.
- Сайт наповнюється оригінальним контентом, який є цікавим, релевантним і дійсно корисним.
В яких випадках конкуренція неможлива
- Низька якість сайту - від технічних помилок до проблем з внутрішньою оптимізацією. Наприклад, сторінки завантажуються дуже повільно, а мобільна версія і зовсім відсутня.
- Комерційні фактори низькі, ні або частково відсутні важливі дані і функції: адреса, онлайн-чат, інші.
- Ніша занадто широка, тому бізнес використовує нечіткі запити. Наприклад, у семантичному ядрі домінують фрази «зимова куртка» або «купити спідницю», проте відсутні географічні та інформаційні «хвости»: місто, призначення (жіноча, чоловіча, дитяча), сезон та інші.
Насамкінець
Зростання частки агрегаторів і сервісів в ТОП пошукової видачі спричинив за собою розвиток нових напрямків оптимізації, які допомагають бізнесу залучати органічний трафік і збільшувати кількість клієнтів. Однак алгоритми постійно коригуються, тому ситуація може змінитися в будь-який момент. При оптимізації варто орієнтуватися на усталені маяки, такі як посилальний профіль, оригінальність контенту і поведінкові фактори. Доцільно не воювати з вітряками, а приєднатися до агрегаторів, через які користувачі побачать сайт і будуть з ним працювати.