7 ситуацій, в яких контекстна реклама може нашкодити сайту

Світ інтернет-маркетингу суворий, тому сподіватися на чудотворну дію контекстної реклами не варто. Жоден рекламний інструмент не зможе вивести і утримати сайт в ТОП видачі, підвищити конверсію, залучати сотні клієнтів кожен день. Всі процеси взаємопов'язані, що потрібно враховувати до запуску рекламних кампаній. Якщо ви вирішили інвестувати в контекстну рекламу в Google Ads або «Яндекс.Директ», але не отримали очікуваних результатів, то в якомусь місці система дала збій. Прямо зараз ми озвучимо поширені причини, через які реклама не приносить ні нових клієнтів, ні конверсію, ні інші позитивні результати.

Сайт всьому голова

Починаючи працювати з рекламою, власник бізнесу або найнятий фахівець повинен пам'ятати одне золоте правило: «Реклама - наводить клієнтів на сайт, останній - приваблює і продає!». Правило потрібно не тільки запам'ятати, а й застосовувати на практиці.

Справа в тому, що контекстна реклама є відмінним інструментом для залучення теплих і гарячих клієнтів. Вони, прочитавши оголошення, здійснюють перехід, бажаючи замовити або купити товар, послугу. І на цьому етапі вкрай важлива загальна думка про сайт. Клієнт може покинути його відразу ж у наступних випадках:

  • сайт застарів у всіх сенсах;
  • сторінки вантажаться повільно, вони наповнені некоректною рекламою;
  • відсутня адаптивність;
  • погана навігація, що уповільнює процес пошуку необхідних товарів або послуг;
  • немає чіткої структури каталогу;
  • є биті посилання;
  • дизайн нав'язливий і аляповатий;
  • відсутні або мають невиразний вигляд CTA-кнопки;
  • немає онлайн-консультанта.

Все це негативно впливає на думку користувача. Тому до запуску контекстної реклами необхідно:

  • протестувати сайт, найнявши сторонніх фахівців;
  • проаналізувати ресурси конкурентів;
  • провести опитування серед клієнтів про те, яким би вони хотіли бачити сайт;
  • виконати аудит сайту, перевіряючи загальну якість і юзабіліті;
  • усунути всі помилки - від повільного завантаження веб-сторінок до помилок у текстовому вмісті.

У деяких випадках усунення помилок не допомагає виправити ситуацію, тому виникає потреба в розробці нового ресурсу. Перелічені проблеми потрібно усунути до запуску контекстної реклами, інакше позитивного результату очікувати не варто.

Відсутність унікальної торгової пропозиції та переваг, що дозволяють виділитися

Відсутність аргументованих переваг - це ще одна серйозна причина, в результаті якої контекстна реклама не буде працювати. Наприклад, на ринку свої послуги просувають дві компанії. Вони надають послуги у сфері розробки сайтів. В одній компанії розробка коштує 7 тис. руб., в іншій - всього 5 тис. руб. Ціна вища, а от аргументів немає, тому замовник починається сумніватися. Будь-які комерційні пропозиції потрібно доповнювати фундаментальними поясненнями. Чому дорожче? За що клієнт буде платити більше? Які вигоди він отримає?

Необхідно обов'язково опрацьовувати переваги. Їх потрібно виділяти тезово, використовуючи ємні поняття і легкі фрази. Пам'ятайте, що контент не варто перевантажувати складними термінами і цифрами. Поясніть так, щоб зрозумів навіть школяр. Складайте унікальну торговельну пропозицію так, щоб рекламна фраза і комерційна основа добре запам'ятовувалися, гармонійно поєднувалися один з одним. Уникайте розмитих фраз:

  • доступні ціни;
  • найкращі послуги;
  • ми - відповідальні;
  • зробимо вчасно й інші.

Короткість - сестра таланту, тому видаляйте все зайве, а кожну фразу підкріплюйте аргументами, відгуками клієнтів або зрозумілими технічними деталями.

Несформований попит

Несформований попит - одвічна проблема бізнесменів, які продають рідкісні або елітні товари, наприклад:

  • рідкісні колекційні фігурки;
  • авторські десерти з нестандартних компонентів;
  • вузькоспеціальна література;
  • елітні, але маловідомі косметичні продукти.

Найпростіший спосіб оцінити попит - скористатися даними «Яндекс.Вордстат», використовуючи ключові слова. Якщо запитів багато, то можна запускати контекстну рекламу, якщо мало, то доведеться працювати з навколотематичними ключами або використовувати інші методи:

  • впровадження елементів крауд-маркетингу;
  • підключення таргетованої реклами.

Однак гарантію окупності контекстної реклами не зможе дати жоден фахівець, що займається розміщенням, налаштуванням і веденням кампаній. Компанії, що займаються виведенням на ринок нових і маловідомих продуктів, повинні розробити стратегію просування, скласти портрет цільової аудиторії, вивчити ситуацію в конкурентному середовищі.

Специфіка бізнесу

До запуску рекламних кампаній потрібно скласти приблизний прогноз по ROI - окупності інвестицій. Справа в тому, що існують сайти зі специфічною тематикою, через яку контекстна реклама не забезпечує належних результатів. Розглянемо на прикладі:

  • є компанія, що займається виробництвом косметики, яка готова інвестувати в рекламу;
  • встановлена фіксована ціна за клік, що становить 50 руб.;
  • 100 переходів - 5 тис. руб.;
  • конверсія становить 2-3%, що вже є хорошим результатом;
  • ціна залучення одного клієнта, що пройшов реєстрацію, становить 1660-2500 тис. руб.

Це вигідно? Звичайно, ні! Особливо такі розрахунки актуальні для мережевого маркетингу, різноманітних вебінарів, онлайн-консультацій, тренінгів, складання гороскопів та інших специфічних тематик. Так, все перераховане не є істиною в останній інстанції. Тому на перших етапах краще виділяти невеликий рекламний бюджет, що дозволить протестувати кампанії без величезних матеріальних вливань. Якщо контекстна реклама в цих нішах все ж працює погано, то краще звернути увагу на таргетинг, SMM-маркетинг та інші канали.

Маленький бюджет

Багато компаній економлять на рекламі в пошуковій системі, урізаючи бюджет до мінімуму. Однак канули в літа ті часи, коли ціна кліка становила 5-7 руб. Ціни ростуть нарівні з конкуренцією, тому для досягнення поставлених завдань потрібні хороші фінансові вливання. Якщо розглядати це питання з точки зору математики, то можна сказати одне: контекстна реклама вигідна для магазинів і компаній, що мають високий середній чек. Наприклад, рекламний бюджет становить 10 тис. руб. Якщо ми беремо дорогі тематики, то ціна кліка буде досягати 200 руб. Виходить, що заданий бюджет допоможе привести на сайт всього 50 клієнтів. Для отримання одного замовлення конверсія ресурсу повинна становити 2%, для окупності кампанії середній чек повинен бути дорівнювати 10 тис. руб. Якщо вдалося досягти таких результатів, то просування в пошукових мережах можна продовжувати, якщо реклама не приносить клієнтів і прибуток, то краще вибрати інші канали для маркетингу.

Сезонні коливання попиту

Сезонні коливання теж можуть впливати на результативність контекстної реклами. Магазини, що продають ялинки, новорічні іграшки і гірлянди, купальники і SPF-косметику, не можуть розраховувати на постійні активні продажі. У період низьких продажів рекламний бюджет буде витрачатися мляво, приносячи порожні випадкові переходи. Для відстеження попиту можна використовувати «Яндекс.Вордстат». Пам'ятайте про те, що підготовку до продажу потрібно починати заздалегідь. Наприклад, якщо ви продаєте штучні ялини, то можна запускати рекламу в період з кінця вересня до початку листопада. У цьому питанні потрібно орієнтуватися на особливості та тематику бізнесу, а також поведінкові риси клієнтів і результати «Вордстат».

Незаконний бізнес

Остання, але не за важливістю, причина полягає в законності рекламованого бізнесу. Існують теми, які заборонено рекламувати на законодавчому рівні:

  • різноманітні фінансові піраміди;
  • репліки продукції відомих ТМ;
  • наркотичні речовини;
  • магічні послуги, що гарантують нанесення будь-якого виду;
  • медичні консультації, під час яких виконується постановка діагнозу або видаються рекомендації, що стосуються штучного переривання вагітності;
  • передвиборна агітація;
  • тютюнові вироби;
  • рецептурна фармакологічна продукція та інші.

Деякі види бізнесу можна рекламувати тільки в тому випадку, якщо на руках є сертифікати та інші види документів. Повний перелік можна побачити в Правилах Директа. Обов'язково опрацюйте цю інформацію, інакше ви ризикуєте заплатити за розробку кампанії, яка ніколи не буде запущена.

Підіб'ємо підсумки

Контекстна реклама, яка не тільки себе окупає, а й приносить прибуток, - мрія будь-якого бізнесмена. Однак не у всіх випадках реклама в пошукових системах приносить стабільний результат. До запуску усильте УТП, розпишіть і конкретизуйте переваги. Проведіть роботи, направлення на поліпшення сайту. Упевніться в законності бізнесу і підготуйте всі документи, що підтверджують правомірність дій. Не забувайте про розрахунок окупності інвестицій, а також не концентруйте увагу на одному маркетинговому методі.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка