Реклама в інтернеті: докладне керівництво для новачків
Розвинений маркетинг - запорука успішного просування будь-якого виду бізнесу у сфері електронної комерції. За допомогою засобів інтернет-реклами можна розвивати і розкручувати різні проекти: інтернет-магазини, блоги, сайти, пабліки та інші. Працюючі види інтернет-реклами є платними, але вони допомагають досягти хороших результатів у стислі терміни.
Контекстна реклама
Контекстна реклама - це оголошення в пошукових мережах, які:
- демонструються в той час, який задала людина, що управляє цією гілкою маркетингової стратегії;
- у пошукових системах «Яндекс» і «Гугл» оголошення демонструються в перших і останніх рядках пошукової видачі, вони позначені маркером «Реклама»;
- допомагають залучити цільового клієнта, який націлений на вибір товару та вчинення подальшої цільової дії;
- відрізняються гнучкими налаштуваннями, для роботи з контекстною рекламою потрібно скласти кластери ключових слів (не забувайте видаляти мінус-слова), а також сформувати максимально точний портрет цільової аудиторії.
Існує 2 способи оплати: за клік (враховується фактична кількість переходів) і за покази (враховується кількість показів). Попередньо необхідно:
- постійно працювати з системами аналітики (доступні в особистому кабінеті);
- розраховувати фактичну вартість залучення клієнта;
- визначити можливості бізнесу, адже контекстна реклама - недешеве задоволення.
Налаштування та вибір способів оплати можна виконати самостійно, однак робота з контекстною рекламою вимагає уважності та розуміння специфіки. Тому краще залучити до роботи PPC-фахівця, який має профільну освіту, кейс успішних проектів і сертифікацію від пошукових систем. Залучення такого співробітника допоможе підвищити ефективність кампаній, а також скоротити бюджет на рекламу в інтернеті.
Медійна реклама
Цей вид реклами включає текстовий, графічний та звуковий контент, спрямований на привернення уваги користувачів. Медійна реклама має кілька підвидів, перший - банери, які можуть бути інтерактивними або статичними:
- класичні розтяжки. Розташовуються у верхній частині сторінки над контентом;
- поп-андери. Після натискання на банер здійснюється відкриття нової сторінки в окремій вкладці, що дозволяє привернути увагу користувача;
- річмедіа. Закривають всю сторінку або більшу частину. Нерідко їх доповнюють звуковим супроводом, що може викликати роздратування у користувача.
Варто виділити тизери, представлені рекламою-загадкою, відеорекламу і брендування, останнє є прерогативою великого бізнесу через високу вартість. До основних плюсів медійної реклами можна віднести:
- ненав'язливий вигляд і ефектну подачу;
- відносно невисоку вартість;
- користувач може самостійно керувати оголошеннями (закриття, перехід, перегляд тощо);
- широкі можливості для таргетування;
- повну орієнтацію на цільову аудиторію.
Медійна реклама носить розважальний, грайливий, інтригуючий і навіть злегка дражнячий характер, тому добре привертає увагу потенційних клієнтів. Працювати з цим видом реклами можна, приєднавшись до сервісів Yandex або Google.
Реклама в соціальних мережах
Добова відвідуваність різних соціальних мереж просто величезна, тому такий рекламний канал ні в якому разі не можна залишати без уваги. Досить висока вартість і складність налаштувань робить рекламу в соцмережах практично недоступною для представників малого бізнесу. Розглянемо основні види реклами в соцмережах:
- органічний посів. Спрямована на цільових клієнтів, розміщується на сторінках великих або дрібних регіональних спільнот. Ціна оголошень договірна. Дозволяє залучити клієнтів, які прямо або побічно зацікавлені в послузі;
- таргетинг. Відрізняється гнучкими налаштуваннями, тому маркетолог може виділити з цільової аудиторії ту частину, яка точно зацікавлена в товарі або послузі. Наприклад, вам потрібно залучити жінок віком 28-32 роки - це реально, якщо правильно виконати налаштування;
- банери, що відображаються в текстово-графічному блоці.
Окремо потрібно розглянути записи в новинній стрічці, що носять рекламний характер, які подаються в різних формах:
- існують універсальні записи в групах і на приватних сторінках;
- карусель, представлена трьома квадратними блоками. Вони розташовані поруч один з одним, доповнені прямим посиланням;
- пост з кнопкою, який віддалено нагадує універсальні записи. Наявність кнопки стимулює користувача виконати цільову дію тут і зараз.
Рекламу можна запускати в програмах, групах, вона може містити текст, зображення, анімацію, фотографії, відео та інші різновиди контенту. Додатково варто налаштувати ретаргетинг, який нагадуватиме користувачеві про вашу пропозицію. Перелічені види реклами в тих чи інших формах можна використовувати у VKontakte. У YouTube реклама може бути подана в таких формах:
- вшита у відеоролики (з функцією пропуску і без неї);
- ролики в пошуковій видачі;
- інформаційно-рекламні заставки у відео;
- розміщення у влогах популярних людей в рамках product placement;
- представлена у формі банерів та оголошень.
Для налаштування реклами в YouTube варто використовувати Google Ads, у «ВК» - myTarget (працює на базі Mail.ru).
Підіб'ємо підсумки
Найбільшої ефективності можна досягти в тому випадку, якщо ви будете використовувати всі рекламні канали. З їх допомогою ви суттєво підвищите конверсію, розкажете про бізнес багатьом людям. Єдиний мінус розглянутих рекламних каналів - висока ціна, тому до старту роботи необхідно:
- скласти чіткий і ємний портрет цільової аудиторії;
- вивчити інформацію про всі види інтернет-реклами, щоб вибрати найкращий канал. Можна почати роботу з різними каналами, що дозволить виділити найбільш продуктивний;
- залучити маркетолога і PPC-фахівця, які скоротять витрати на маркетинг, виконають правильні налаштування і контролюватимуть поточну ситуацію;
- правильно розрахувати і розподілити рекламний бюджет;
- розраховувати ціну залучення клієнта, інакше витрати на маркетинг можуть перевищити прибутковість бізнесу.
Пам'ятайте про інші доступні способи просування, такі як нативна (природна) реклама, вірусний маркетинг, партнерство на умовах крос-маркетингу. Не варто забувати і про безкоштовні SEO-інструменти. Такі методи мають низьку вартість, але не гарантують залучення гарячих клієнтів.