Core Web Vitals vs E-A-T: порівняння факторів ранжування Google

Вдосконалення пошукової видачі - пріоритетне завдання компаній Google і Яндекс. 2021 рік не став винятком, адже компанія Google посилить вимоги до якості сайтів і контенту, який використовується для їх наповнення. Ми розповімо про нові фактори ранжування, а також про проблеми, яких варто побоюватися.

Фактор ранжирування Core Web Vitals - три показники в одному флаконі

В основі фактора ранжування лежать показники, які будуть вимірювати користувацький досвід. Йдеться про завантаження, візуальну стабілізацію блоків контенту, а також про реакцію сторінки на першу дію користувача. Ці показники не надають прямий вплив на індексацію і місце у видачі, проте саме від них залежать важливі користувальницькі фактори:

  • відсоток відмов;
  • глибина перегляду;
  • додавання ресурсу як до обраного, так і до закладок;
  • прямі переходи через URL-адресу;
  • термін перебування юзера на сайті, інші.

Представники компанії відзначають, що ресурси, які будуть адаптовані під алгоритм Core Web Vitals, покращують свою статистику мінімум на 24%. Наприклад, понад 40% користувачів моментально залишають сторінку в разі, якщо вона не завантажилася протягом 2-3 секунд. Якщо завантаження триває більше 5-6 секунд, то статистика відмов перевищує 90%.

Які показники увійшли в алгоритм Core Web Vitals?

Алгоритм включає 3 показники, на які власники ресурсів і раніше звертали увагу. Однак у 2021 році ситуація зміниться, адже звична схема просування буде іншою. Буде відбуватися оцінка користувальницького досвіду, яка дозволить визначити те, наскільки зручно юзеру взаємодіяти зі сторінками. Повільне завантаження, відсутність оперативної візуальної стабілізації та інші проблеми мають негативний вплив на зручність сайту, що і буде відстежувати Core Web Vitals.

Largest Contentful Paint (LCP)

Показник LCP буде визначати не тільки швидкість завантаження сторінок, але і великих візуальних елементів. Йдеться про великі фрагменти тексту, відеоролики, графік, інші елементи. Якщо все це буде завантажуватися протягом 2,5 секунд, то сайт задовольнить вимоги алгоритму. Якщо на завантаження буде йти більше 4 секунд, то ситуацію можна вважати критичною. Середнє значення - 2,5-4 секунди, але воно приведе ресурс в «жовту зону».

First Input Delay (FID)

Показник FID буде використовуватися для точного вимірювання інтерактивності ресурсу. Йдеться про час, який необхідний для доступності ресурсу після завантаження. Якщо сторінка завантажилася, але користувач має проблеми при взаємодії, то FID буде низьким. Ідеальний показник - до 100 мілісекунд, середній - 100-300 мілісекунд, понад 300 мілісекунд - негативне значення, яке матиме негативний непрямий вплив на користувальницькі фактори.

Cumulative Layout Shift (CLS)

Показник CLS визначає візуальну стабілізацію. Під час вимірювання враховується не швидкість завантаження, а швидкість візуальної стабільності блоків контенту. Якщо зсув макета відбувається протягом тривалого часу, CLS буде низьким. В ідеальному варіанті візуальна стабілізація повинна відбуватися протягом 0,1 с, «жовта зона» - 0,1-0,25 с, «червона» - 0,25 с.

Як привести сайт до стандартів алгоритму Core Web Vitals?

Перший крок - перевірка швидкості завантаження та інших показників, які буде враховувати Core Web Vitals. Вручну роботу виконати практично неможливо, тому в хід йдуть онлайн-сервіси, які можуть бути як платними, так і безкоштовними:

  • безкоштовний сервіс для вимірювання швидкості завантаження сайту Pingdom Tools, який надає деталізовані звіти за завантажуваними файлами;
  • безкоштовний Google Page Speed Insights, що визначає продуктивність сайту. Не тільки відстежує показники, а й надає рекомендації щодо їх поліпшення;
  • Load Impact, що визначає основні показники, а також стійкість ресурсу до пікових навантажень.

Всі рекомендації, представлені в сервісах, є ознайомчими, проте деталізовані звіти дозволяють виявити першопричину повільного завантаження та інших показників, які не відповідають новому алгоритму. Під час адаптації сайту під алгоритм Core Web Vitals можна вжити таких заходів:

  • налаштування кешування;
  • видалення важких графічних елементів, відео, інших видів контенту, які уповільнюють процес завантаження;
  • стиснення зображень, а також налаштування відкладеного завантаження картинок;
  • впровадження технології стиснення даних, CDN;
  • скорочення кількості редиректів, які дратують звичайних юзерів;
  • скорочення кількості реклами, особливо спливаючих вікон pop-up, які не подобаються ні Яндекс, ні Google, ні відвідувачам.

Необхідно періодично проводити тестування, технічний аудит і вимірювання швидкості завантаження сайту, особливо якщо він часто масштабується і доповнюється новим контентом. Оперативне виявлення і подальше видалення проблем допоможе уникнути погіршення ситуації, утримати користувачів, відповідати Core Web Vitals.

Фактор E-A-T - досвід, довіра, експертність для SEO

Оцінка якості контенту - це те, на що доведеться звертати увагу в 2021 році. У пріоритеті експертність, яка важлива для звичайних користувачів. Пошукова система Google висуватиме такі вимоги:

  • досвід, авторитетність автора контенту;
  • авторитетність майданчика, на якому контент розміщений;
  • надійність автора, а також сайту;
  • користь контенту для користувача.

Високий показник E-A-T можуть отримати будь-які ресурси - від невеликих новинників до великих онлайн-журналів, присвячених моді. Найвищі вимоги будуть висуватися до майданчиків, що входять до категорії YMYL. Ці ресурси надають інформацію, яка може вплинути на здоров'я, фінансову стабільність або життя користувачів. До цієї групи входять сайти, присвячені наступним тематикам:

  • фінанси, економіка, інвестування;
  • вагітність, пологи, виховання дітей;
  • вузькопрофесійна медицина;
  • косметологія;
  • юриспруденція, оподаткування.

У цю групу можуть потрапити майданчики, які розповідають про ремонт, будівництво, дитячу психологію - список великий. Контент, розміщений на таких ресурсах, люди будуть використовувати в реальному житті, тому його повинні створювати експерти. Наприклад, статті для ресурсів про медицину повинні розробляти лікарі, адже тільки вони можуть детально описати симптоматику, розповісти про схему лікування, а також рекомендувати будь-які препарати. Якщо стаття написана не експертом, то вона становить загрозу для життя непідготовленої людини.

Контент повинен регулярно оновлюватися, адже інформація з часом застаріває. Ресурси, які не оновлюються, будуть поступово втрачати досягнуті позиції. Ще одне важливе правило - використання доступного інформаційного стилю, в якому домінують журналістські риси. Необхідно використовувати загальнозрозумілий стиль викладу, розповідаючи про складні теми так, щоб донести інформацію до недосвідченого користувача. В основі E-A-T лежить перевірка фактів, висока релевантність та інформаційна цінність. Наявність доповнюючого контенту, такого як інфографіка, таблиці, посилання на авторитетні джерела і літературу, істотно підвищує експертність.

Як E-A-T буде впливати на видачу?

Показник E-A-T - абстрактний, тому він не є фактором ранжування в тому розумінні, до якого ми звикли. Пошукові алгоритми розуміють код і реальні дані, адаптувати їх для оцінки досвіду, довіри, експертності буде непросто. Однак на даний момент краще просуваються сайти YMYL, при наповненні яких використовувалися послуги професіоналів: лікарі, інженери, психологи тощо. Для оцінки поки застосовуються загальні сигнали, що допомагають виявити відповідність контенту стандартам E-A-T.

Насамкінець

Щорічно алгоритми оновлюються і вдосконалюються, а на перше місце ставиться комфорт користувачів і практична користь сайтів. Алгоритми піднімають у ТОП сайти, які відрізняються швидким завантаженням, максимальною релевантністю вмісту і зручним юзабіліті. Нові фактори ранжування Google змінюють підхід як до SEO, так і до технічних характеристик сайту. Вже сьогодні варто почати роботу, спрямовану на підвищення швидкості завантаження, впровадження експертного контенту і поліпшення інших показників, перерахованих в огляді.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка