Що таке брендовий трафік і запити: особливості, плюси і мінуси
Брендовий трафік сайти отримують у тому випадку, якщо користувачі залучають запити, в яких використовується назва компанії. Відбувається підвищення type-in - це прямі візити, в рамках яких запиту передує URL-адреса сторінки або ж перехід здійснюється із збережених закладок. Сигнали брендованого характеру відмінно оцінюються пошуковими системами Яндекс і Google: сайт отримує переваги при ранжуванні. Розповідаємо, як працює brand-трафік, як здійснити його нарощування і які плюси він має.
Що таке traffic brand
Виконуючи пошук, клієнти використовують запити з назвами компаній, брендів, інтернет-магазинів. Запит може виглядати так: «купити телевізор DNS» або ж «замовити жіночий одяг Lamoda» - стандартні варіації, які застосовують клієнти, знайомі з компанією. Подібні запити є цільовими: клієнт вже пройшов стадію збору інформації та знайомства, він орієнтований на укладення угоди.
Експерти в області digital-маркетингу приділяють брендовому трафіку мало уваги: кампанії в Рунеті запускаються або на послуги, або на товари. Пояснюється така позиція просто: нові клієнти шукають компанію за стандартними запитами, старі знайдуть її в будь-якому випадку, тому немає сенсу направляти кошти на рекламу з брендованими ключами.
Багато рекламодавців не поспішають витрачати маркетинговий бюджет на брендові ключі, але допускають помилку: необхідно спиратися на успішний досвід гігантів ринку. Великі компанії, такі як Юла, Авіто, Ламода та інші, отримують до 50% трафіку саме завдяки використанню brand-слів у семантиці. Скажімо більше: алгоритми пошукових систем прихильно реагують на переходи за такими фразами, адже вони свідчать про високу лояльність до бренду і його популярність.
Переваги та особливості
Розглянутий трафік відрізняється наступними перевагами:
- підвищує відсоток клікабельності: аудиторія позитивно ставиться до назв знайомих брендів і компаній, тому показник CTR збільшується;
- пошукові системи отримують позитивні сигнали, що забезпечує зміцнення позицій у глобальній видачі і дає переваги при ранжуванні;
- відбувається зростання впізнаваності компанії;
- запускаючи рекламу через Google Ads, ви побачите нижчі ставки. Секрет у тому, що конкуренція за брендовими запитами низька, а ось релевантність і якість - дуже високі.
Використання запитів у стратегії просування дозволяє отримувати покази навіть у тому випадку, якщо користувач робить помилки або опікунки. Потрібно опрацювати семантику для рекламної кампанії, тестуючи можливості кабінету всередині системи і планувальників запитів.
Відмінності brand-трафіку від комерційного
Стабільні переходи за бренд-запитами - позитивний сигнал для будь-якої пошукової системи. Якщо трафік йде, то алгоритм фіксує інтерес як до компанії, так і до її продуктів. Відбувається виділення назви, спостерігається поліпшення ранжування. Наприклад, дослідження Moz: вихід в ТОП-20 Google обумовлений наявністю брендового трафіку, який за рівнем важливості не поступається посилальним факторам.
У яких випадках від залучення traffic brand варто відмовитися
Нарощування бренд-трафіку є ефективним не у всіх випадках, що повинні враховувати рекламодавці, які не хочуть зливати бюджет. Розглянуті запити не допоможуть, якщо:
- бізнес не має високої популярності, є геозалежним. Якщо ви просуваєте магазин у форматі «під будинком», локальну булочну або перукарню, що базуються в певному районі, то від brand-слів краще відмовитися, щоб попередити нецільові візити. Для цих ніш підходить локальне просування з окресленням радіусу розповсюдження реклами, наприклад, 10-20 км, а також використання потенціалу карт від Google і Яндекс;
- компанії беруть участь у тендерах і орієнтовані на державні контракти. Бізнес створює сайти-візитки, що мають ознайомче значення, тому не зацікавлений у brand-трафіку;
- вітрина низькобюджетних товарів масового споживання. Користувачі не цікавляться брендом, для них у пріоритеті 2 фактори: ціни та юзабіліті (зручність оформлення замовлення, способи оплати, доставка, інше). Краще направити бюджет на зміцнення цих факторів.
Ще одна категорія - молоді сайти, яким зараз потрібен органічний трафік. Застосування бренд-запитів забере частину органіки, тому на перших порах від них варто відмовитися.
Способи аналізу traffic brand
Аналіз необхідний для оцінки та оптимізації рекламних кампаній, контролю результатів, виявлення джерел трафіку і болів цільової аудиторії. Відстеження здійснюється через Яндекс.Метрику за допомогою розділу «Звіти». Обов'язково аналізуйте дані з урахуванням фраз, написаних іноземною мовою і що містять різні види помилок. Доступ до аналітики відкритий в Google Search Console: знайдіть звіт «Ефективність», налаштуйте фільтр і вивчайте інформацію.
Навіщо виконувати аналіз brand-трафіку
Комплексний і регулярний аналіз забезпечує правильний розподіл рекламного бюджету, а також відстеження репутаційних факторів:
- підвищення ефективності семантики: ви побачите, скільки використовується комерційних та інформаційних запитів, зможете порівнювати показник з брендовими. Останні не повинні забирати домінуючу кількість трафіку;
- контроль медійної активності - від крауд-маркетингу до SMM;
- контроль над офлайн-кампаніями. Наприклад, ви запустили рекламу в друкованих засобах масової інформації або по радіо, залучили потенціал виставок і поліграфічний продукції. На фініші за допомогою аналізу зможете відстежувати type-трафік, залучаючи потенціал рекламних кабінетів пошукових систем та інших сервісів.
Важливий сигнал, одержуваний в ході аналітики, - проблеми цільової аудиторії. В ході аналізу враховуються вік, регіон, інтереси та інші метрики, що забезпечують краще розуміння аудиторії з подальшою оптимізацією кампаній.
Джерела запитів
Брендові запити можна знайти за допомогою відкритих джерел, що забезпечують отримання релевантних і корисних даних:
- Яндекс.Вордстат, що відкриває доступ до парсингу ключових слів. Можна виконувати сортування по країнах і регіонах, типах пристроїв та інших параметрах;
- планувальник запитів від Google, пошукові інтереси користувачів - сервіс Google Trends;
- пов'язані запити, розташовані в нижній частині сторінок пошукових систем Яндекс і Google.
Додаткову інформацію можна черпати з сервісів PromoPult (багатофункціональне рішення з різними інструментами), а також Яндекс.Метрики і Google Analytics.
Як збільшити кількість брендового трафіку
Впливати на бренд-трафік необхідно, для чого можна використовувати перевірені способи, що попереджають накрутку і санкції з боку пошукових систем.
Соціальні мережі
Використання соціальних мереж - безпечний і ефективний спосіб комунікації з аудиторією. Для вирішення цього завдання варто залучати потенціал VK, «Однокласники» та інших соціальних майданчиків. Результативну комунікацію можна вибудувати при дотриманні таких правил:
- публікуйте релевантний і цікавий контент регулярно, міксуючи відео, тексти, інфографіку та інші варіації. Проводьте конкурси, запускайте чат-боти та ігрові механіки, щоб аудиторії було цікаво, а охоплення росли;
- залишайте посилання на офіційний сайт не у всіх постах, щоб користувачі самостійно шукали вас. Вони будуть застосовувати бренд-запити, вбиваючи їх у пошуковий рядок: відбудеться зростання необхідного вам трафіку.
Можна використовувати таргетовану рекламу - платний інструмент, що прискорює процес підвищення уваги до бренду. Він захищає компанію від конкурентів, а також допомагає перевершити агрегатори, які отримують більшу частину аудиторії за рахунок вітальних фраз.
Використання YouTube
На відеохостингу YouTube можна просувати канал компанії, виробляючи і постійно публікуючи нові ролики. Багато великих брендів використовують цю практику через її безумовні переваги:
- можна виділитися на тлі конкурентів, інтегруючи у відео плюси, фішки своєї компанії;
- постійна взаємодія з аудиторією: спілкування в коментарях, виявлення активних учасників каналу;
- підвищення активності за рахунок прохань підписатися, залишити коментар, поділитися посиланням тощо;
- додаткове просування каналу із залученням соціальних мереж;
- різнорідний контент: комерційний, інформаційний, навчальний, розважальний, інший;
- позиціонування в якості експерта в ніші за рахунок інтерв'ю, майстер-класів, гайдів, інших інструментів.
Крауд-маркетинг
Просування виконується через сайти-відзовики, форуми, дошки безкоштовних оголошень, інші майданчики. Якщо бренд вже популярний, то його назва буде фігурувати на перерахованих майданчиків без реклами: користувачі самі почнуть залишати згадки. Якщо популярності поки немає, то допоможе маркетолог: залучаються штучні аудиторії, створюються потрібні питання, ініціюються гарячі обговорення. Потрібні прості згадки, адже багато майданчиків активно блокують посилання на сторонні сайти.
Які ще способи можна застосовувати
- Офлайн-маркетинг. Заходи, виставки, наземна реклама, друкована поліграфія - хороше рішення для просування, яке нерідко діджиталізують. Можна розміщувати на листівках, іншої рекламної продукції QR-коди, після сканування яких клієнти потраплять на сайт компанії. Якщо кодів немає, то її будуть шукати за бренд-запитами.
- Контент-маркетинг. Полягає в постінгу контенту, залученні аудіопідкастів, лідерів думок: застосовуються активності, що дозволяють швидко поширювати інформацію про бренд.
- Публікації на зовнішніх майданчиках. Здійснюється гостьовий постінг на майданчиках з високою відвідуваністю, необхідною аудиторією.
- Каталоги, агрегатори. Потрібно додавати компанію в подібні сервіси, щоб отримати частину їхньої аудиторії. Багато агрегаторів забезпечують безкоштовну рекламу, високе охоплення.
- Довідники, карти. Додавайте компанію на карти пошукових систем, а також у 2ГИС. Використовуйте доступні довідники, які перегукуються з вашим бізнесом.
Яких помилок варто уникати
Під час просування потрібно відмовитися від довгих назв: вони повинні бути співзвучними бізнесу, унікальними, легко запам'ятовуються. Важливо зміцнювати репутацію компанії, щоб клієнти отримували тільки позитивні соціальні сигнали. Варто залучати лише мотивованих і компетентних співробітників, які мають маркетинговий досвід, щоб попередити помилки, недопрацювання. Постійний аналіз - основа успішних кампаній, інакше бюджет буде злитий даремно.
Необхідно подбати про юридичні питання і захиститися від конкурентів, які будуть використовувати ваші успішні бренд-фрази в своїх стратегіях, переманюючи клієнтів. Єдине рішення - оформлення бренду, для чого потрібно звернутися до Роспатенту, щоб зареєструвати товарний знак. Після реєстрації на «порушників порядку» ви зможете поскаржитися: недобросовісна конкуренція коштуватиме їм штрафу в розмірі 500000-5000000 руб.
Насамкінець
Брендовий трафік корисний не тільки для комерційних сайтів, а й для інформаційних майданчиків. Відмовляючись від кампаній по брендах, ви залишаєте простір для конкурентів, які обов'язково скористаються цим пролом в стратегії. Збирайте семантику з brand-словами і фразами, використовуйте соціальні мережі, відеохостинги, інші майданчики для підвищення впізнаваності. Пам'ятайте, що брендовий трафік не є більш цінним, ніж органічний або платний, він має менші обсяги, але забезпечує високу конвертацію користувачів у клієнтів. Проведіть попереднє тестування, щоб визначити, чи потрібно вашому бізнесу brand-просування.