Оптимізація великих сайтів: як виконати і на що звертати увагу

Великі ресурси потребують особливого підходу, що особливо актуально для SEO-просування. Необхідно враховувати технічний стан сайту, конкуренцію за ключовими словами та інші фактори, що зумовлюють успіх. Великими проектами можна назвати інтернет-магазини з великим асортиментом, агрегатори, дошки платних і безкоштовних оголошень, маркетплейси, соціальні мережі. Розповідаємо, на що потрібно звертати увагу, як виконати оптимізацію великих сайтів.

На що потрібно звертати увагу при оптимізації

Оптимізація великих сайтів виконується за тією ж схемою, що застосовується для інших майданчиків. Потрібно приділити увагу технічний оптимізації та семантичному ядру (з виконанням кластеризації), структурі каталогу. Не менш важливі комерційні фактори ранжування, внутрішня оптимізація, контент, поведінкові фактори і UX. Важливо провести правильну перелинковку, яка оптимізує переміщення користувачів і пошукових ботів по сторінках, а також зміцнює внутрішні посилальні фактори. Ще один важливий етап - зовнішній посилальний профіль сайту, до якого з особливою вимогливістю відноситься пошукова система Google. Однак великі сайти вимагають особливого підходу з питань SEO: розберемо основні особливості.

Технічна оптимізація

Технічні помилки знижують якість взаємодії з сайтом, роблять негативний вплив на індексацію. Якщо немає бажання зливати бюджет на просування, то технічні проблеми потрібно усувати відразу. Великі проекти найбільш схильні до технічних помилок, що пов'язано з великими обсягами робіт. Наприклад, є сайт, сміттєві сторінки якого не закриті від індексації. На маленькому сайті - це мала кількість, на великому - понад 20 тис., беремо як приклад лістинг (рядковий, табличний).

Внесення технічних змін виконується в один термін, як на великому, так і на маленькому сайті: правка шаблонізована. Однак розподіл посилальної маси та індексація в перспективі відбуватимуться повільніше, що обумовлено великою кількістю сторінок, які доступні для індексації. Все це просто зобов'язує команду, яка займається просуванням великого сайту, вносити технічні зміни відразу, щоб привести проект в ідеальний стан.

Семантика, кластеризація, структура

Збір семантичного ядра, про що одноголосно заявляють багато фахівців, - найважливіший етап просування. Так, семантичне ядро і кластеризація важливі, особливо для структури сайту, але у випадку з великими сайтами ядро може включати в себе більше 100-150 тисяч слів і фраз. На роботи необхідний час, а ручна оптимізація буде виконуватися протягом декількох місяців. Оптимальне рішення - генерація семантичного ядра. В ході реалізації буде виконано перемноження сутностей і синонімів на комерційні включення і характеристики, що дозволить отримати високе охоплення. Робота виконується за такою схемою:

  • відбувається збір сутностей - це типи продукції;
  • здійснюється парсинг - синоніми, які можна знайти в правій колонці Яндекс.Вордстат. Після збору синонімічних фраз необхідно видалити «сміттєві» запити;
  • виконується збір особливостей, характеристик, які можна отримати з карток і фільтрів каталогу;
  • відбувається підготовка транзакційних (комерційних) слів: «замовити», «ціна», «купити» та інших;
  • здійснює перемноженні всього на все.

Наступний етап - вивантаження запитів, які були отримані з Яндекс.Метрика, Яндекс.Вебмайстер, планувальників семантики, Google Search Central. Виконується лемматизація через Key Collector: формується перелік лем, їх можна віднести до уточнень, сутностей, комерційних доповнень. Після перемноження сутностей на уточнення буде створено список сторінок, комерційні запити - для оптимізації. Інструкція допомагає підготувати базовий набір слів для проведення оптимізації, за чим слід прискорення розробки структури.

Ручне створення збірок відбирає багато часу, тому потрібно розкладати структуру, використовуючи принцип значення фільтрів в каталозі і перемноження. Наприклад, магазин сантехніки, який продає різні моделі змішувачів: «з поворотним виливом», «без зливу», інші. Попередити ручне створення тематичних сторінок допоможе угруповання: у каталозі буде один фільтр «вилив», що об'єднує однакові моделі і виключає ті, в яких вилив не передбачений виробником. Такий підхід забезпечує комфорт для фахівців з наповнення: вони зможуть встановити правильні параметри, товар автоматично буде включатися в збірки, коли користувач вибере той чи інший фільтр.

У перспективі можна перемножувати значення фільтрів, щоб створити нові сторінки з урахуванням клієнтського попиту. Якщо ми повернемося до сантехніки, то перемноження фільтрів «призначення» і «вилив» допоможе створити сторінки:

  • «змішувачі з довгим (або поворотним) виливом для ванної»;
  • «змішувачі з поворотним (або довгим) виливом для кухні».

Хороші результати комбінації демонструють у разі, якщо відбувається перемноження властивості на бренд. Після генерації можливе ручне додавання сторінок, але в цьому питанні все залежить від можливості виявлення неочевидного попиту.

Метатеги і генерація

Метатеги теж можуть бути згенеровані за аналогією з семантичним ядром. Після виконання роботи можна задуматися про точне охоплення певних лем запитів, але спочатку - основні маркери. Домінуюча кількість CMS підтримують шаблони мета, тому генерація може бути здійснена в короткий термін. Головне - вибір найбільш часто використовуваних комерційних варіацій, які повинні потрапити на сайт.

Робота з контентом

При визначенні доцільності використання оптимізованих текстів потрібно орієнтуватися на конкурентів: сайти, які мають лідируючі позиції у видачі. Довгі тексти не актуальні для великої кількості тематик: йде переформатування під маленькі, але дуже корисні для користувача матеріали. У невеликі тексти можна включити леми і синоніми, що відрізняються низькою частотністю.

У рамках просування створення контенту можна автоматизувати, використовуючи елементи генерації з більш складними варіантами шаблонізації. Звичайно, шаблони, призначені для різних категорій, будуть відрізнятися за змістом і складом, тому підготовка навіть 50 варіантів - трудовитратний захід. Однак написання 5000 унікальних коротких текстів - море роботи, якщо порівнювати з шаблонами.

Робота з меню

На більшості сайтів блок «Меню» - основний, але найскладніший елемент навігації. Необхідно намагатися включити в нього максимальну кількість важливих сторінок, але уникаючи надмірної перевантаженості.

Перелинковка

Ручна перелинковка забезпечує деталізацію при опрацюванні внутрішніх посилань, але для великих проектів важливі масовість і швидкість роботи. Може бути виконана перелинковка з властивостей товарів: відбувається масова постановка посилань на сторінки тегування (характеристики). Виконуючи перелінковку зі значень фільтрів, можна додати посилання за широким спектром лістингів. Аналогічна робота з властивостей товарів допоможе посилатися на сторінки, але вже з карток.

Підбір товарів

Якщо асортимент у категорії дуже великий, можна додати калькулятор підбору. Наявність калькулятора спрощує процес вибору клієнта, підвищуючи рівень взаємодії зі сторінкою. Фінальний етап варто доповнити формою для збору заявок, щоб забезпечити комунікацію з клієнтом, запустити процес лідогенерації.

Насамкінець

При просуванні великих сайтів варто орієнтуватися на автоматизацію всіх процесів. Контент, метатеги і семантику краще генерувати, щоб забезпечити масовість, попередити помилки і ефективно економити час. Відмова від інструментів автоматизації істотно підвищує бюджет проекту і термін його реалізації. Якщо під час генерації щось буде пропущено, то ці роботи можна виконати вручну: вони не займають багато часу, коли основи вже закладені. Опрацювавши основну масу сторінок, ви зможете отримати результат в найкоротші терміни. Під час роботи не забувайте про технічні показники: потрібно усувати помилки на початкових етапах, інакше вони перетворяться на сніговий кім.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка