Сайт vs група в соціальних мережах: що вибрати для бізнесу

Підприємці, які обрали сферу електронної комерції, стикаються з дилемою: створення сайту або продажу через соціальні мережі. Перший варіант вимагає солідних інвестицій, другий - вузький канал продажів з обмеженою кількістю рекламних інструментів. Ми розповідаємо про особливості сайтів і соціальних мереж, а також даємо рекомендації щодо вибору майданчика для e-commerce.

Основні відмінності сайту від груп у соціальних мережах

Сайт - автономний майданчик, який можна просувати в пошукових системах, покращувати і оптимізувати під мінливі потреби потенційних клієнтів. Група в соціальних мережах - нестабільний майданчик, який може бути в будь-який момент заблокований через скарги або порушення правил сервісу. Розглянемо інші відмінності між соцмережами і сайтами:

  • право власності. Сайт - власність підприємця. Група в соцмережі номінально належить творцеві, але фактично - власникам майданчика, які мають право заблокувати сторінку, песимізувати контент у стрічці тощо;
  • способи просування. Сайти можна просувати в пошукових системах і рекламних мережах, групи - через внутрішні сервіси соціальних мереж і новинні стрічки, що істотно зменшує маркетинговий потенціал;
  • інвестиції. Створення сайту вимагає інвестицій. Сайт потрібно оптимізувати, наповнювати, підтримувати і т. д., а сторінки в соціальних мережах створюються безкоштовно. Однак про повну відсутність інвестування говорити не можна, адже підприємцю доведеться наповнювати і адмініструвати групу, а також проводити конкурси і використовувати інші інструменти для нарощування кількості фоловерів;
  • цільова аудиторія. При виборі майданчика потрібно орієнтуватися на цільову аудиторію. На сайт можна залучити користувачів з різними уподобаннями, соціальна мережа - більш закритий простір, в якому є чітка сегментація за віком, статтю і матеріальним благополуччям. «Однокласники» люблять відбулися люди віком 35 +, «ТікТок» - хлопці віком до 25 років;
  • аналітика. Власники сайтів отримують аналітичні звіти з кабінетів вебмайстрів та інших сервісів, що реалізуються пошуковими системами. У соціальних мережах теж передбачена внутрішня аналітика, тому в цьому питанні принципових відмінностей між сайтом і групою немає.

На основі цих відмінностей можна скласти висновки про плюси і мінуси кожного майданчика, розглянемо їх детально.

Плюси і мінуси торгової сторінки в соцмережах

Сторінка в соціальних мережах - популярний майданчик для роздрібних і оптових продажів. Бонусом йдуть активна аудиторія, можливості для оформлення і динамічне нарощування передплатників. Соцмережі дозволяють налагодити пряму комунікацію зі споживачем, однак останній не має гарантій. Користувачі насторожено ставляться до торгових груп, чого не можна сказати про сайти.

Плюси

Мінімальні інвестиції

Для створення групи не потрібен солідний стартовий капітал. Достатньо пройти реєстрацію, підтвердити дані власника сторінки, заповнити профіль. Сторінку можна розвивати із залученням безкоштовних інструментів, однак вони малоефективні, тому будуть потрібні витрати на:

  • замовлення контенту: фото, відео, тексти;
  • нарощування кількості відгуків;
  • залучення передплатників;
  • проведення конкурсів для аудиторії;
  • запуск рекламних кампаній всередині мережі;
  • гостьові пости, рекламу у лідерів думок.

З безкоштовних інструментів просування варто виділити хештеги, геометки, взаємний обмін передплатниками з тематичними групами, які не є прямими конкурентами. У середньому на розкрутку сторінки йде 3-6 місяців, але все залежить від ніші і обраної стратегії.

Проста комунікація

Аудиторія соціальних мереж відкрита для спілкування, користувачі беруть активну участь в обговореннях, ставлять питання, роблять репости і оформляють замовлення, якщо впевнені в чесності продавця. Правильно представляючи товари або послуги, продавець швидко отримує відгук. У соціальних мережах у пріоритеті репутація: позитивні відгуки, репости, реальна, а не накручена активність на сторінці. Якщо все це є, то клієнти будуть повертатися в «магазин».

Комфорт

Користувачі, які постійно заходять в одну соціальну мережу, добре знають її функції. Вони вміють розміщувати відгуки, вибирати товари і скаржитися на продавців, які не виконують взяті зобов'язання. Юзабіліті соціальних мереж зрозумілий, тому юзери відчувають психологічний комфорт.

Додаткові плюси

  • Моментальне поширення інформації. Нові пости відразу відображаються в стрічці, юзери вивчають їх, ставлять лайки і проявляють інші види активності. Вірусний контент може поширитися майданчиком і навіть вийти за його межі протягом 12 годин.
  • Аналітична робота. Користувачі дають високий відгук на конкурси, вони заповнюють анкети, беруть участь у швидких опитуваннях, забезпечуючи збір інформації, важливої для бізнесу.

Мінуси

Невизначеність

Соціальна мережа є власністю власників, які визначають стратегію розвитку, правила використання ресурсу. Якщо правила будуть порушені або надійде велика кількість скарг, що нерідко ініціюють конкуренти, то сторінка буде заблокована, а роботу доведеться починати з нуля.

Однотипність

Соціальні мережі характеризуються однотипним функціоналом. Відсутні унікальні інструменти або розширені можливості для бізнесу. Не можна встановлювати сторонні віджети або щось переробляти під себе - все це робить негативний вплив на розвиток.

Цільова аудиторія

Соціальні мережі створюють обмеження щодо роботи з цільовою аудиторією, тому бізнесу складно розширювати її або різко змінювати формат роботи. Клієнти багатьох компаній не є активними користувачами соцмереж, що робить запуск групи нерентабельним.

Додаткові мінуси

  • Соцмережі створюють обмеження по тематиці, за різку зміну формату роботи група може потрапити під бан.
  • Достаток спамерів, чиї повідомлення і коментарі доведеться регулярно видаляти.
  • Атаки конкурентів, які розміщують негативні відгуки, ставлять дизлайки, відправляють скарги на більш успішні групи.
  • Висока ймовірність злому і повної втрати групи.
  • Обмежені можливості для комплексної аналітики.
  • Орієнтованість на дрібні роздрібні продажі, клієнти B2B практично ніколи не укладають угоди через соціальні мережі.

Плюси і мінуси сайту

Плюси

Право власності

Права на сайт належать власнику. Мінімізовано ризик зломів, можна не побоюватися банів, скарг. Власник сам обирає тематики і диктує правила використання, тому він повністю контролює поточні процеси, може становити прогнози.

Покращення

Сайт можна масштабувати, покращувати, адаптувати під вимоги ринку. Доступний набір віджетів, наприклад, можна підключити калькулятор і онлайн-менеджерів, запустити квіз-опитування або запропонувати клієнтам пройти анкетування. Картки товарів можна доповнювати кнопкою «Купити в один клік», а акції - таймером для відліку часу. Всі ці інструменти істотно підвищують практичну користь майданчика, надаючи позитивний вплив на конверсію.

Індивідуалізація

Власник сайту може створити унікальний майданчик, ставши новатором у своїй ніші. До його послуг - широкий вибір інструментів, віджетів, а також досягнень веб-дизайну та програмування. Все впирається тільки у фінансові можливості.

Результат просування

Популярність групи потрібно підтримувати щодня, а інструменти внутрішньої і зовнішньої оптимізації забезпечують довгограючий ефект. Після наповнення і просування сайт потрібно буде оновлювати, проте зайняті позиції збережуться мінімум на 6-8 місяців.

Немає обмежень щодо ЦА

Власник сайту може працювати з будь-якими аудиторіями, ефективно масштабуючи бізнес. Він має право залучати юзерів з пошукових систем, РСЯ, блогів та інших майданчиків, обмежуючи аудиторію за своїм бажанням, а також можливостями.

Інші плюси

  • Сервіси аналітики для сайтів збирають статистику в режимі реального часу. Вони інтерпретують результати, формують доступні звіти, діаграми, графіки.
  • Виявити помилки в роботі сайту можна за допомогою технічного та інших видів аудиту, результати якого ляжуть в основу комплексної стратегії розвитку.
  • Сайт - універсальний інструмент для стабільних продажів. Він підходить для роботи з B2B і B2C-аудиторіями, допомагає укладати великі угоди.

Мінуси

Солідні інвестиції

На перших порах будуть потрібні солідні інвестиції в розробку сайту або покупку коробкової версії. Запуск реклами, наповнення, пошукове просування, усунення багів - це дорого, однак стартові інвестиції починають швидко окупатися, а досягнуті результати - зберігаються.

Тривала розкрутка

Розкрутка нового сайту виконується не за один день. В середньому на розкрутку може піти від 6 до 18 місяців, що залежить від активності, фінансових можливостей підприємця.

Специфічні знання

Власнику сайту і його команді доведеться ознайомитися з основами верстки і програмування. Будуть потрібні знання, що дозволяють здійснити інтеграцію зі сторонніми сервісами, виконувати аудит та інші роботи, без яких сайт функціонуватиме незадовільно.

Насамкінець

Соціальні мережі та сайти мають як плюси, так і мінуси. Групи цікаві для підприємців-початківців, а також для посередників і дропшипперів. Вони мають цінність для представників сфери послуг, які збирають клієнтуру локально: стилісти, майстри манікюру, кондитери, інші.

Для укладення великих угод, масштабування, роботи з широкою аудиторією краще створити власний сайт. Він вимагатиме фінансових вливань, проте в майбутньому забезпечить високий ROI. Власники сайтів не повинні забувати про потенціал соціальних мереж, які можуть виконувати функцію додаткового каналу продажів і майданчика для комунікації з аудиторією.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка