Падає органічний трафік: що робити і як вирішити проблему самостійно

Органічний трафік важливий для сайтів, які заробляють на розміщенні контекстної реклами і мають мінімальний бюджет на розкрутку. Якщо органіка демонструвала зростання, а потім - падіння протягом 2-3 тижнів, то необхідно бити на сполох. Причин падіння багато - від зміни дизайну до переїзду на новий домен. Ми розповідаємо про те, чому падає органічний трафік, як вирішити проблему.

Декілька слів про органічний трафік

Органічний трафік приносять сайту користувачі, які виконують переходи з пошукової видачі. Вони вводять ключове слово або фразу, вибирають найбільш релевантну сторінку і здійснюють перехід. Органічний трафік робить позитивний вплив на позиції сайту, вимагає інвестицій лише в стартову розкрутку, працює протягом тривалого часу. Ситуація може змінитися в разі глобальних робіт, проведених на сайті: переїзд, оновлення, інші помилки. Зниження показника може спостерігатися через зміну CMS, оновлення контенту і метатегів, видалення важливих сторінок - розглянемо всі причини детальніше.

Закрито robots.txt

Під час розробки або поліпшення сайту нерідко відбувається закриття індексного файлу robots.txt. Ситуація поширена, помилку допускають фахівці, що забезпечують розробку або переїзд на новий домен. У результаті пошукові роботи, намагаючись проіндексувати сайт, стикаються із забороною, що робить негативний вплив на позиції і покази.

Для вирішення проблеми потрібно перевірити robots.txt. Якщо є заборона на індексацію, то потрібно або зняти його (видаліть рядки з назвами пошукових ботів Яндекс і Google з директивою disallow), або сформувати новий файл.

Зміна URL

При зміні виду URL-адрес просадка органіки відбувається завжди. Перехід на новий формат займає не 1-2 дні, а більшу кількість часу. Попередити проблеми допоможе налаштування 301 редиректа, які буде перенаправляти трафік зі старих адрес на нові. Налаштування потрібно робити після запуску нового сайту.

Проблеми з метатегами

Втрата метатегів може статися в наступних випадках:

  • було виконано зміну CMS або системних файлів;
  • тему сайту змінено, здійснено переїзд на новий домен, інші.

До внесення глобальних змін необхідно зробити бекап - резервну копію, яка допоможе скасувати оновлення і відкрити стару версію. Поради щодо проведення бекапу дасть представник хостингу.

Повернення загублених метатегів можна виконати вручну, але така робота потребує тимчасового ресурсу:

  • виконайте ручний пошук старих метатегів;
  • занесіть метатеги до таблиці. Копіюйте теги веб-сторінок, а також категорій, брендів тощо. Ви можете використовувати інструменти для створення тегів на основі даних сторінок, але вам доведеться працювати з кодом: кращі залучити фахівця;
  • виконати перенесення на нові сторінки. На цьому етапі потрібно перевірити метатеги на рівень спаму (2 і більше ключових слів - погано, скорочуйте до одного головного) і релевантність;
  • оновлені сторінки повинні мати код 200 ОК.

Повільне завантаження

Швидкість завантаження сайту враховують алгоритми Google і Яндекс, вона має прямий вплив на поведінкові фактори, може змінитися після оновлень або переїзду. Якщо швидкість істотно знизилася, то потрібно звернутися до хостеру, щоб дізнатися, чи справляється хостинг з навантаженням. Необхідно провести перевірку хостингу, виділивши такі характеристики:

  • тарифний план;
  • доступний дисковий простір (чи достатньо його?);
  • статичне навантаження на хостинг, створюване сайтом. Наприклад, при дуже високому навантаженні потрібно провести перевірку коректності версії PHP, що можна зробити через адмінпанель.

Статичне навантаження може бути високим через інші причини:

  • на сайті використовується багато плагінів;
  • використано багато скриптів (PHP, Perl);
  • застосовуються формати, що стимулюють підвищену статику. Наприклад, графіка або зображення;
  • спостерігаються DDos-атаки, зокрема HTTP-флуд, через які йде багато запитів з IP-адрес.

Проблему можна вирішити шляхом редагування htaccess, також не варто забувати про налаштування кешування сторінок, відкладене завантаження зображень і стиснення js/css. Якщо після усунення проблем хостинг демонструє низьку якість роботи і сайт продовжує завантажуватися повільно, то хостера краще змінити.

Нові URL не індексуються

Відсутність індексації нових URL нерідко спостерігається при переїзді. Причин чимало, але найчастіше проблема криється в неправильних налаштуваннях перелинковки: посилання продовжують вести на сторінки, які були перенесені або назавжди видалені. Пошукова система Google ставиться до такої перелинковки негативно.

Проблеми з індексацією можуть виникнути через різницю, що спостерігається при відображенні веб-сторінок для звичайного користувача і краулера. Перевірити помилку просто: вимкніть у переглядачі Java Script. Після цього потрібно відкрити в браузері сторінки, за якими спостерігається падіння органіки, а потім оцінити їх вид. Якщо при відображенні не видно посилання або інші зміни, то завдання доведеться делегувати веб-програмісту, щоб досягти однакового відображення.

Посилання в меню в шапці сайту

Проблема спостерігається при оновленні дизайну або зміні теми, під час яких нерідко відбувається видалення URL-адрес, що є одним з головних каналів отримання трафіку. Потрібно провести перевірку, адже посилання, видалені з шапки сайту, швидко втрачають вагу. Достаток URL-адрес - теж погано, такий підхід не любить ПС Google, яка може або знизити вагу, або накласти на сайт фільтр. Експерти рекомендують для верхнього та інших видів меню використовувати найбільш значущі посилання. URL-адреси, що не приносять трафік, можна сміливо видаляти.

Не виконано перенесення елементів

Під час переїзду, що особливо актуально для старих сайтів, допускаються незначні помилки. Наприклад, не виконується перенесення сторінок тегів, а також підкатегорій та рубрик. Елементи незначні на перший погляд, однак вони можуть мати важливе значення для оптимізації. Ситуація відбувається у випадку, якщо над перенесенням працюють кілька незалежних співробітників, а не команда, чинна злагоджено. Помилку можна виявити під час перевірки кодів відповіді сервера, проблемні сторінки можна шукати через «Яндекс.Метрику». Потрібно звертати увагу на веб-сторінки, які раніше приносили хороший трафік. Перевірка коду відповіді може бути виконана за допомогою Converseo: вкажіть раніше вибрані URL, а потім запустіть аналіз:

  • наявність 200-го коду свідчить про те, що проблема низької органіки спостерігається з інших причин;
  • наявність 404-го коду розповість про те, що сторінки потрапили під видалення. Досить провести відновлення, після чого відбудеться повернення в індекс.

301 і 302 коди - причина провести перевірку коректності перенаправлення. Редирект повинен вести на відповідні сторінки.

Сталося погіршення поведінкових факторів

При падінні органічного трафіку необхідно відстежувати динаміку поведінкових факторів: якщо вони погіршуються, то проблему варто шукати в цьому напрямку. Перевірка поведінкових факторів виконується через «Яндекс.Метрику»:

  • відкрийте сервіс і зведення;
  • виберіть період, за який буде використано дані під час аналізу (фільтр у верхній частині сторінки);
  • загляньте у звіт «Відмови». При аналізі звіту звертайте увагу на метрики, пов'язані не тільки з відмовами, а й з часом, проведеним на сайті.

Якщо поведінкові фактори погіршилися після впроваджених змін, то це свідчить про одне: користувачам припали не до душі нові можливості. У цьому випадку доцільно повернутися до старого дизайну або елементів навігації - все залежить від змін. Додатково рекомендується провести оцінку адаптивності, що впливає на якість роботи зі сторінками:

  • зручність при переміщенні між розділами;
  • рекламні блоки, які виходять за межі наповнення, заважають перегляду тощо.

Реклама може демонструвати помилки на смартфонах та інших мобільних пристроях, тому відображення на гаджетах потрібно перевіряти і змінювати, якщо проблема підтвердиться.

Не працює 301 редирект

Після переїзду потрібно переконатися в коректності 301 редиректу або виконати його налаштування, якщо роботи поки не проведені. Необхідно переспрямувати трафік зі старих URL-адрес на нові. Під час роботи потрібно попередити масову зміну без попереднього створення редиректу. Органічний трафік може впасти в наступних випадках:

  • виконується ручна заміна URL-адрес або перехід на семантичну адресу (ЧПУ);
  • відбулася масова зміна метатега title.

Розібратися в ситуації можна навіть у тому випадку, якщо нові адреси вже знаходяться в індексі пошукових систем. Рекомендується виконати переспрямування зі старих URL на нові, використовуючи потенціал 301 редиректу. Останній повинен бути налаштований не тільки для сторінки, але і для всіх її елементів з адресами: розділи, фільтри, інші. Якщо сайт великий, то вирішити таке завдання складно, адже необхідно провести зіставлення старих і нових адрес. Можна використовувати вивантаження, не забуваючи про title. Вивантаження може проводитися так:

  • вручну, що неможливо у разі роботи з великою кількістю сторінок;
  • витяг URL з БД, для чого краще залучити веб-програміста;
  • витягти дані з XTML-карти, яку має кожен сайт.

Проблеми можуть виникнути при вивантаженні URL, які є застарілими. Для збору інформації доведеться використовувати старі бази даних (доступу може не бути, знадобиться програміст) або сторонні сервіси, наприклад, Internet Archive (пошук за датами і доменом). Такий підхід оптимізує збір старих даних: URL-адреси, зображення, інший контент. Дані потрібно проаналізувати (варто працювати з HTML-картою для прискорення процесу) і виконати експорт.

Помилки URL в Google

Помилки URL-адрес можуть бути виявлені в інструментах вебмайстра Google, виявити їх можна за допомогою звіту Google Search Console. Варто виконати аналіз блоку «Помилки сервера» - «Не знайдено». Якщо сторінок понад 10-15, то проблему потрібно усунути, якщо до 3 - можна проігнорувати. У звіті будуть зібрані посилання, які давали 200 відповідь, а зараз він повинен змінитися на 404-й. У звіті URL сегментуються: зверху розташовані найкорисніші і найважчі, знизу - легкі і менш значущі. Наступний етап - експорт проблемних URL і подальший аналіз із залученням сервісу Be1, а потім - виконання налаштування для коректного перенаправлення.

Проблеми SSL-сертифіката

Після встановлення SSL-сертифіката може спостерігатися проблема: одні сторінки підтримують протокол HTTP, інші - HTTPS. У цьому випадку мова йде про змішаний вміст, потрібна комплексна робота з URL і налаштування перенаправлення на HTTPS.

Насамкінець

Різке падіння органічного трафіку - тривожний дзвінок, на який потрібно реагувати відразу після виявлення проблеми. Деякі помилки можна усунути вручну, для інших потрібен веб-програміст. Відстежувати динаміку органічного трафіку та поведінкові фактори потрібно з перших днів переїзду на новий домен, оновлення дизайну тощо. Вищенаведена інструкція допоможе виявити більшу частину проблем самостійно, якщо ситуація не змінилася, то доцільно звернутися до професіоналів.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка