Що таке релевантність сайту і як її підвищити: актуальні поради з прикладами

Релевантність - це параметр, що визначає відповідність сторінки запиту, за яким вона просувається. Висока релевантність допомагає зайняти впевнені позиції в перших рядках видачі, а також залучати органічний трафік, налагодити стабільні продажі. Позиції в ТОП визначає не тільки релевантність, однак цей параметр важливий і його не можна ігнорувати. Алгоритми пошукових систем постійно змінюються, Google і Яндекс регулярно підвищують вимоги до якості. Пошуковики враховують не тільки ключові слова, а й природність, користь, якість контенту. Ми розповідаємо про те, що таке релевантність, як вона оцінюється, які заходи потрібно вжити, щоб покращувати показник.

Як пошукові системи оцінюють релевантність?

Релевантним запитом вважається слово або словосполучення, яке відповідає пошуковому запиту користувача. Наприклад, користувач, який увів у рядок фразу «купити м'якого ведмедя», не побачить у видачі сайти з пошиття або продажу туфель. Кожна пошукова система використовує унікальний набір алгоритмів для перевірки - їх потрібно враховувати під час оптимізації сайту.

Пошукова система Google під час індексації ресурсу виконує визначення тематики, відштовхуючись від ряду вузьких параметрів:

  • ключові слова, точність їх введення;
  • схема розташування ключових слів, наприклад, використання в заголовках, основному тексті, метатегах;
  • використання синонімічних фраз;
  • мова сторінки та мова ключових слів;
  • наявність додаткового контенту: фото, інфографіка, відео, інший.

Після перевірки зібрана інформація зберігається в індексі пошукової системи. Пошуковик вибирає сайти, які точно відповідають на запит користувача. У 2020 році схема визначення релевантності була змінена, що сталося після впровадження алгоритму BERT. Останній спрямований на аналіз смислового навантаження тексту і отримання точних результатів, які на 100% задовольняють інтерес користувача.

У пошуковій системі Яндекс тип контенту, розміщеного на сторінці, відіграє другорядне значення. У перші рядки видачі потрапляють сайти, вміст яких максимально релевантний запиту. Визначення відповідності здійснюється з урахуванням метатегів, заголовка першого рівня, атрибутів зображень, текстів, внутрішніх посилань, в які впроваджуються ключові слова. Яндекс враховує поведінкові фактори, наявність спаму. Якщо користувачі масово закривають сторінку протягом перших секунд після виконання переходу, значення поведінкових факторів буде негативним.

Спочатку релевантність визначалася автоматично, а Яндекс не ніс відповідальність за зміст сторінок, проте в 2020 році запрацював алгоритм YATI, що доповнює основну систему ранжування. Після впровадження алгоритму стали враховуватися не тільки технічні характеристики, а й смислове навантаження. Пошуковик враховує експертність контенту, а також здійснює оцінку обсягу тексту, порядку слів, інші особливості.

Показники, що впливають на релевантність

На розглянутий показник впливають внутрішні і зовнішні чинники. Внутрішніми факторами вважаються:

  • присутність пошукових запитів у метаданих, а також заголовку першого рівня;
  • схема розміщення, частота згадки ключових слів у тексті;
  • використання синонімічних фраз;
  • наявність внутрішньої перелинковки.

Ідеальний текст 2021 року не тільки наводить на сайт користувачів за рахунок правильного використання ключових фраз, а й приносить практичну користь. Зовнішні фактори більш складні, їх потрібно постійно контролювати:

  • посилальний профіль сайту (беклянки, розміщені на сторонніх майданчиках). Враховується не тільки кількість, а й якість зворотних посилань;
  • авторитет ресурсу, який посилається на ваш сайт;
  • тексти, якими оточений беклінк.

Існує багато способів розміщення лінків на сторонніх ресурсах, один з них - покупка. Останній варіант ненадійний, він не має підтримки з боку пошукових систем. Сайти, які використовують тіньові методи підвищення обсягу посилального профілю, обкладаються санкціями з боку пошукових систем. Поширена міра покарання - тимчасовий бан, для зняття якого будуть потрібні сили та інвестиції.

Як перевірити релевантність сторінок?

Релевантність - нестабільний показник, зміна якого відбувається з впровадженням нових алгоритмів, критеріїв оцінки пошукових систем. Необхідно звертати увагу на фактори, що мають прямий вплив на релевантність:

  • регіональна прив'язка користувача;
  • налаштування переглядача;
  • поведінкові фактори: час перебування на сайті, обсяг цільових дій (скачування контенту, реєстрація, замовлення тощо), частота переходу за внутрішніми посиланнями, інші.

Для визначення відповідності сторінки можна використовувати ручну перевірку:

  • складіть список ключових слів, за якими виконує просування різних сторінок;
  • вводьте запити в пошуковий рядок, оцінюйте результат, шукайте свій сайт в органічній видачі.

Такий спосіб допомагає отримати приблизний результат і вимагає солідних трудовитрат, тому краще використовувати незалежні сервіси. Останні здійснюють перевірку за низкою параметрів, а також враховують зміни, що відбуваються в технологіях ранжування сайтів. Ручний пошук дає уявлення про позиції ресурсу, але ви не побачите поведінкові фактори, інші параметри, що впливають на релевантність.

Які сервіси можна використовувати для перевірки та оцінки релевантності сторінок сайту?

  • PR-CY. Сервіс реалізується безкоштовно, здійснює перевірку відповідно до ключових слів. Ви отримуєте не тільки суху оцінку, а й рекомендації, які допоможуть підвищити якість контенту.
  • Сервіс реалізується платно, відкриває доступ до деталізованої аналітики як усього сайту, так і конкретних сторінок. Здійснює перевірку частотності ключових слів, якості текстів, позицій у пошуковій видачі тощо.
  • Сервіс проводить комплексний SEO-аудит ресурсу, на основі зібраних даних здійснюється розробка рекомендацій щодо поліпшення поточних позицій сайту.

Перевірку можна виконати через пошукові системи, використовуючи оператор "site:»: site: і назва вашого домену (без пробілів).

Огляд помилок, які допускаються під час підвищення релевантності:

  • Релевантні сторінки відсутні, їх потрібно створити.
  • Сторінки з запитами, що продають, займають позиції нижче ТОП-10. У цьому випадку їх необхідно аналізувати, виправляти або видаляти.
  • Не визначено першорядних і другорядних сторінок. Існують розділи, які забирають трафік. Вирішити проблему може налаштування теґу rel canonical.

З проблемами під час просування можна зіткнутися в наступних випадках:

  • використання ключових слів у прямому входженні, яке суперечить лексичним нормам і виглядає неприродно;
  • ключові слова виділені за допомогою курсиву, підкреслення тощо;
  • переспам за входженням ключових слів. У цьому випадку потрібно використовувати синонімічні запити і скорочувати входження.

Переоптимізація, спам, неправильна структура, прямі входження ключових слів - все це може спричинити за собою санкції, що накладаються пошуковими системами.

Рекомендації для підвищення релевантності

Для підвищення релевантності сторінок можна використовувати такі інструменти:

  • використовуйте URL-адреси, в які вписаний головний запит;
  • зробіть оптимізацію метатегів і підзаголовків першого рівня. Фраза повинна бути розташована на початку тексту, заголовок першого рівня і title не повинні бути ідентичними;
  • слідкуйте за частотністю ключових слів, рекомендована норма - до 3%, оптимально - 1,5-2% по відношенню до загального обсягу тексту;
  • впроваджуйте запити в початок і кінець тексту;
  • здійсните внутрішню перелинковку;
  • використовуйте візуальний контент, адже фото, відео, графіки та інші матеріали мають позитивний вплив на зростання релевантності;
  • попрацюйте над зміцненням і розширення сниппетів, формування яких відбувається на базі метатегів.

Насамкінець

Найважливішим двигуном підвищення релевантності є контент, створений не для пошукових роботів, а для реальних користувачів. Створюйте якісні матеріали, які дають чіткі відповіді на запитання. Використовуйте фотографії, відеоролики та інші види контенту, що допомагає краще розкрити тему. Враховуйте смаки цільової аудиторії та особливості ніші, не забувайте про унікальність і відсутність заспамленості. Для підвищення релевантності регулярно оновлюйте контент, перевіряйте його експертність і посилайтеся на авторів, а також на авторитетні джерела.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка