Зберігаємо позиції сайту і підвищуємо їх, використовуючи ітераційний підхід

Після первинного наповнення сайту багато власників відмовляються від подальшого розвитку. Семантика зібрана, тексти написані, зовнішні посилання розміщені, більше не потрібно інвестувати в SEO. Однак поступово позиції сайту в пошуковій видачі починають падати, що обумовлено відсутністю оновлень і появою помилок. SEO - ефективний інструмент з тривалим результатом, але працювати вічно одноразова оптимізація не буде. Ми розповідаємо про те, як попередити падіння позицій за допомогою ітеративного підходу.

Що таке ітераційний підхід в SEO?

Ітеративний підхід - виконання робіт, пов'язаних з постійним аналізом отриманих результатів і здійсненням коригування більш ранніх етапів. Така стратегія дозволяє швидко рухатися вперед, виправляти помилки і оперативно вносити зміни в стратегію в разі виявлення проблем.

З яких етапів складається пошукова оптимізація?

Пошукова оптимізація - це просування в Яндекс і Google, що складається з великої кількості етапів. Оптимізації передує первинний аналіз, в рамках якого виконуються:

  • конкурентна розвідка;
  • оцінка позицій конкуруючих ресурсів у пошуковій видачі;
  • оцінка користувацького попиту;
  • визначення пріоритетних точок росту;
  • розрахунок бюджету на просування.

На базі зібраних даних розробляється план, до якого входять:

  • аудит сайту, необхідний для усунення проблем і помилок. Проблеми негативно впливають на поведінкові фактори, що стає причиною зниження позицій;
  • збір семантичного ядра, подальша кластеризація ключових слів;
  • оптимізація текстового контенту, графіки, тегів та інших елементів наповнення;
  • перелинковка та додавання «хлібних крихт»;
  • роботи, що забезпечують підвищення якості подання сайту в пошуковій видачі;
  • поліпшення юзабіліті та вирішення інших завдань, які гарантують комфорт користувачів під час відвідування сайту;
  • нарощування обсягу зворотних посилань;
  • масштабування ресурсу, наприклад, створення регіональних онлайн-представництв або вихід на міжнародний ринок;
  • доопрацювання відповідно до змінюваних алгоритмів і правил пошукових систем.

Кожна робота має унікальні риси, просування складається з вирішення нових завдань і коригування раніше здійснених дій. Балом править аналіз, що дозволяє оперативно реагувати на зміни і попереджати втрату досягнутих позицій. Роботи вибудовуються в порядку пріоритетності, тому план повинен мати ієрархічну структуру, залежну від потреб бізнесу.

Розстановка пріоритетів

Кожен проект унікальний, тому не існує єдиної стратегії. Спеціаліст з пошукової оптимізації за допомогою аналізу повинен визначити пріоритетні завдання. Одні роботи потрібно виконувати прямо зараз, інші можна відкласти на потім. На першому етапі виконуються:

  • аудит сайту;
  • оцінка тематики та перспективи розвитку в ніші;
  • виправлення проблем, які є критичними. Наприклад, виведення сайту з-під фільтрів, жахливо незручний юзабіліті, помилки при індексації, інше.

Ці роботи не можна відкладати, в іншому випадку успішність кампанії знаходиться під загрозою. Важливо опрацювати наступні напрямки:

  • збір та кластеризація семантичного ядра;
  • виконання структурних доопрацювань;
  • впровадження шаблонної оптимізації тегів;
  • створення або виправлення контенту: тексти, зображення, інший;
  • усунення критичних помилок;
  • нарощування зворотних посилань в рамках зовнішньої оптимізації.

Послідовність робіт може змінюватися, на цей процес впливають 2 фактори: семантика і тематика.

Семантика і кластеризація

Семантичне ядро - основа успішного просування. Існує кілька схем роботи з семантичним ядром, розглянемо їх.

Схема № 1. Вузька тематика

Семантичне ядро, яке збирається під вузьку або середню семантику, виглядає стандартно. Збір виконується протягом кількох днів, тематика відрізняється обмеженістю. Наприклад, компанія реалізує невелику кількість товарів або пропонує клієнтам одну послугу.

Схема № 2. Велике семантичне ядро

Великі семантичні ядра збираються для інтернет-магазинів, в яких представлені тисячі товарів. Наприклад, інтернет-магазин будівельних матеріалів, який реалізує понад 40 видів шпалер з різними характеристиками, а також фарби, інструмент і багато іншого. На збір семантичного ядра можуть піти місяці, адже кожен товар має додаткові властивості, наприклад, колір або щільність. Спростити процес допоможуть такі рекомендації:

  • використання шаблонних технологій;
  • здійснення аналізу сайтів конкурентів, які успішно утримують позиції в ТОП;
  • робота з індивідуальною семантикою, а також надкластеризацією. Здійснюється поділ великих кластерів, що забезпечує точність.

Схема № 3. Основні та мікрочастотні запити

Деякі інтернет-магазини збирають основні високочастотні запити і тисячі мікрочастотних. Останні користувачі шукають рідко, тому вони не потрапляють у статистику, проте допомагають привести на сайт великий обсяг трафіку. Через проблеми зі статистикою інформації немає, тому потрібно застосовувати нестандартні рішення. Як мікрочастотні запити виступають вузькі характеристики або ж найменування, марки, артикули, інше. У цьому випадку спочатку збирається загальне семантичне ядро, яке потім доповнюється мікрочастотними ключами, їх доцільно впроваджувати для залучення цільових клієнтів. Всі коригування, що вносяться в семантику, необхідно перевіряти, у разі низької ефективності будуть потрібні нові правки. Групи запитів розподіляються по сайту, тегам і блокам для залучення користувачів.

Поради щодо збору семантики

Основою семантики є кластеризація, яка забезпечує розбивку блоків ключових слів на підгрупи. Одна частина буде використовуватися для наповнення комерційних сторінок, друга - для карток товарів, третя піде в блог. Кластеризація допомагає видалити мінус-слова, що спотворюють релевантність. Це можуть бути географічні, інформаційні та інші види запитів. Вони не мають відношення до вашого бізнесу.

Семантика повинна періодично оновлюватися, що викликано низкою причин:

  • сайт масштабується, видаляються і додаються нові сторінки, а також змінюється перелік послуг;
  • змінюються вимоги, смаки та вподобання користувачів;
  • ведеться робота в блозі, цю частину семантики необхідно розширювати регулярно.

Роботи, що виконуються за графіком, забезпечать сайт великою кількістю трафіку. Ігнорування розширення і зміни семантики призведе до того, що трафік, як і купівельна активність, буде падати.

Внесення структурних доопрацювань

Семантичне ядро використовується не тільки при наповненні та оптимізації, воно дозволяє визначити структуру сайту. Після отримання списку ключових слів ви зрозумієте, яких сторінок не вистачає. Характер структурних доопрацювань може бути місцевим або глобальним, вони вносяться на всіх етапах розвитку проекту. Варто виділити такі види структурних доробок:

  • створення нових сторінок під конкретні запити. Наприклад, під час роботи з ядром ви виявили, що існує два схожих запити для товарів з приблизно однаковими характеристиками. У цьому випадку варто здійснити масштабування структури, щоб залучити трафік по різних групах ключових фраз;
  • створення нових рівнів. Мова йде про розширення структури каталогу за рахунок марок, моделей, характеристик. Такий підхід допомагає збільшити обсяг сайту, а разом з ним і трафік;
  • нові фільтри. Здійснюється виділення товарів за властивостями, наприклад, автоматичні ручки, механічні ручки, кольорові ручки тощо. У цьому випадку будуть використовуватися високочастотні запити для виведення сайту в ТОП.

У деяких випадках застосовується повна реструктуризація, але дуже рідко.

Текстове наповнення

Можна розпочати роботу зі створення заголовків та наповнення розділів каталогів. На цьому етапі виконується підготовка:

  • заголовків і підзаголовків;
  • метатегів title і description;
  • анонсів, що доповнюють публікації;
  • UGC, а також інформаційних сторінок.

Результат можна проаналізувати тільки після завантаження матеріалів на сайт. Попередньо можна здійснити генерацію шаблонних метатегів, яка виконується на базі даних, отриманих під час аналізу конкурентних майданчиків і статистики планувальника запитів. Вони забезпечать залучення трафіку в той час, поки буде збиратися семантика. Власник ресурсу отримає первинну інформацію для аналізу, а сайт вже матиме поведінкові фактори.

Усунення помилок

Здійснюється комплексна перевірка, однак на регулярній основі. Сайт знаходиться на етапі доопрацювання та масштабування, тому нові проблеми неминучі. Їх потрібно відстежувати і усувати.

Насамкінець

Якщо виконання роботи здійснюється без періодичного аналізу, то після реалізації всіх поставлених завдань накопичиться величезний пул проблем. Доцільно здійснювати аналітику і виявлення помилок поетапно, перевіряючи наступний, поточний і попередній кроки. Схема роботи проста: виконання аналізу - розробка та реалізація рекомендацій - оцінка результату - аналіз. Ви будете поступово підвищувати функціональність сайту і його позиції, що дозволить скоротити кількість доопрацювань у майбутньому.

Після успішного просування не можна зупинятися, ітераційний підхід повинен застосовуватися на всіх етапах функціонування проекту. Алгоритми ПС ускладнюються, конкуренти не сидять на місці, а клієнти стають більш вимогливими. Системність і розвиток допоможуть просувати сайт в умовах жорсткої конкуренції.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка