Чому варто залучати SEO-фахівця до розробки сайту: основні причини

Стандартна розробка сайтів спрямована на бездоганні технічні характеристики, проте під час неї не враховуються основні принципи SEO. У результаті новий сайт вимагатиме доробок, тому до його створення залучають SEO-фахівців. Технологія SEO Driven Development дозволяє розробляти і запускати проекти, що володіють гідним пошуковим потенціалом. Ми розповідаємо про те, чому варто залучати фахівців з SEO до розробки сайтів. Представляємо інформацію про те, як протікає робочий процес і на що потрібно звертати увагу.

Особливості розробки

Під час розробки фахівці використовують різні технології, які демонструють високу ефективність. Виділимо основні напрямки:

  • Принцип полягає в тому, що враховується зв'язок технічних вимог, інтересів бізнесу, просуваного продукту/послуги;
  • У процесі розробки враховується зв'язок технічних вимог, особливостей споживача;
  • SEO Driven Development. Враховуються актуальні тренди оптимізації.

У рамках BDD клієнт, складаючи перелік побажань та інструкцій для розробника, описує поведінку юзерів, яку хоче отримати. Розробник проектує сайт, який допомагає моделювати поведінку клієнта. У підсумку створюється доброзичливий інтерфейс, який сподобається користувачам, але не вимагатиме доробок під час програмування.

В основу CDD закладено принцип зручності клієнтів. Розробник створює зручний сайт з наступними характеристиками:

  • дозволяє ефективно вирішувати проблеми, болі користувачів;
  • спроектовано під вимоги цільової аудиторії;
  • функціональність відповідає баченню цільової аудиторії.

Метод SEO Driven Development допомагає створювати майданчики, адаптовані під пошукову оптимізацію. Після запуску вони відразу починають працювати, приносячи прибуток і не вимагаючи інвестицій для виправлення помилок. Замовник отримує функціональний інструмент, що забезпечує стабільний потік трафіку, комунікацію з клієнтами та продажі. Ресурси не потребують складної технічної підтримки, вони мають доброзичливий дизайн, відповідають запитам активного користувача.

З яких етапів складається SEO Driven Development?

Технологія включає в себе наступні етапи:

  • бриф з клієнтом для виявлення його вимог, а також користувачів, які будуть працювати з сайтом;
  • аналіз конкуруючих ресурсів;
  • збір, аналіз, кластеризація семантики;
  • розробка структури сайту;
  • підготовка карти релевантності;
  • складання прототипу, макета;
  • контроль розробки;
  • створення контенту;
  • тестування;
  • встановлення, налаштування метрик.

Бриф

Розробка починається з брифу, який дозволяє визначити вимоги замовника та цільової аудиторії його бізнесу. Правильне формулювання цілей визначає успішність проекту, бриф проводить команда, до складу якої входять бізнес-аналітик, експерти в галузі маркетингу та пошукової оптимізації. Результати, отримані під час брифу, лягають не тільки в основу розробки, а й використовуються для просування, запуску реклами, вирішення інших завдань.

У бриф включається набір питань, що залежать від специфіки бізнесу:

  • контактні дані;
  • бюджет проекту;
  • строки виконання;
  • відомості про бізнес;
  • перелік конкурентів;
  • портрет цільової аудиторії;
  • географія роботи;

Бриф направляється замовнику, який повинен дати розгорнуті відповіді. Чим більше буде даних, тим вища ймовірність ефективного вирішення поставленого завдання.

Аналіз конкурентів

До аналізу конкурентів залучається велика команда, що складається з аналітика, маркетологів та інших фахівців. Вони знімають основні показники бізнесу конкурентів, які допомагають виявити пріоритетні точки зростання. Акцент робиться на таких особливостях бізнесу і сайту, через який виконується просування:

  • плюси, мінуси;
  • унікальна торгова пропозиція;
  • точки зростання;
  • стратегія просування;
  • особливості сайту: додаткові сервіси, онлайн-інструменти, інше;
  • канали надходження трафіку;
  • поведінкові фактори, відвідуваність;
  • якість відповіді на запити користувачів.

Під час аналізу активно працює SEO-фахівець, який визначає структуру семантики, виявляє пріоритетні канали трафіку. Він проводить ручний моніторинг, а також використовує спеціальні сервіси, наприклад, SimilarWeb. Аналіз допомагає виявити важливі дані: тип пристроїв, з яких воліє робити покупки цільова аудиторія, або кращі майданчики для запуску реклами. На цьому етапі виконуються 3 види аналізу:

  • поведінкові фактори користувачів;
  • структура ключових каналів надходження трафіку;
  • географічне охоплення по регіонах.

Збір семантичного ядра

Збір семантики виконується після отримання відомостей про цільову аудиторію, географію роботи та вимоги замовника. Фахівець збирає широке ядро запитів за допомогою Key Collector або WordStat, він вибирає слова і словоформи, які наведуть на сайт максимальну кількість цільового трафіку. Широке ядро піддається кластеризації, здійснюється розбивка на групи, відбувається видалення шумових слів, що спотворюють релевантність. Запити вибираються з урахуванням типу сайту і ЦА:

  • географічні, що визначають регіон або країну;
  • інформаційні, які мають форму «як зробити», «як вибрати», «як купити» тощо. Якщо сайт має комерційну спрямованість, то такі ключові слова застосовуються для наповнення блогу;
  • транзакційні, які найчастіше використовують гарячі клієнти, серйозно налаштовані на укладення угоди;
  • навігаційні, що містять у складі найменування компанії, бренду, товару.

Всі запити групуються, деякі з них можуть бути об'єднані. Зібрана семантика використовується для наповнення сайту, а також лягає в основу його структури.

Розробка структури сайту

За збором семантики слідує розробка структури, що включає створення розділів, проектування маршрутів користувача, зручних елементів навігації, а також перелінковку. Створюються схеми, що дозволяють привести клієнта до виконання конверсійної дії. Приймається рішення про реалізацію додаткових елементів: системи порівняння товарів, калькулятори. Впроваджуються технології для комфортної комунікації з користувачами - від способів оплати до онлайн-консультантів.

Створення карти релевантності

Виконується вибудовування зв'язків між структурою і раніше кластеризованим семантичним ядром. Кластери ключових слів зв'язуються зі сторінками, для наповнення яких будуть використовуватися. Створюється таблиця, що включає такі розділи:

  • ключові слова;
  • частотність;
  • поділ запитів за змістом: комерційні, інформаційні, геозалежні тощо;
  • URL-адреса сторінки, для якої призначений кластер;
  • рекомендації щодо роботи з групами слів: доопрацювання, поділ, інші.

Поділ дозволяє виявити маршрути клієнта, підвищує ймовірність швидкого здійснення конверсійної дії. На цьому етапі виконується розробка елементів дизайну, які прискорять процес прийняття рішення про виконання цільової дії.

Прототипування

Прототип сайту являє собою схему ключових документів, дозволяє оцінити розташування блоків, загальну функціональність. Прототип дає можливість визначити вигляд сторінки, а також спроектувати взаємодію між модулями. Фахівець з SEO перевіряє наявність таких елементів:

  • CTA-кнопки;
  • елементи брендингу, зокрема логотип;
  • контактні дані;
  • елементи навігації;
  • форми, що дозволяють збирати контактні дані і проводити опитування;
  • додаткові інструменти, такі як калькулятори або блоки порівняння товарів;
  • блоки контенту;
  • хедер і футер, що починають і завершують сторінку відповідно («шапка», «підвал»).

Прототип оцінює замовник, попереднього його тестування виконує команда розробників.

Розробка

Здійснюється перевірка важливих елементів, якою займаються менеджер, тестувальник і експерт з SEO:

  • внутрішня перелінковка, меню, навігація;
  • структура, заголовки, мікророзмітка;
  • наявність всіх необхідних контактних даних;
  • індексні файли;
  • теги, швидкість завантаження сторінок на різних пристроях;
  • налаштування помилки 404, контент, інше.

Розробники фіксують помилки, а потім усувають їх. Приділяється увага адаптивній версії, адже частка мобільного трафіку динамічно зростає, тому сайт однаково добре повинен працювати на ПК і смартфонах.

Контент

Фахівець з SEO і контент-менеджер займаються розробкою плану наповнення. В основу плану лягає раніше зібрана семантика, результати конкурентного аналізу. Формуються технічні завдання для виконавців, в яких відображено:

  • список ключових слів під конкретні сторінки;
  • обсяг текстів, його можна вказати у символах або словах;
  • вимоги до структури, а також до змісту матеріалу;
  • вимоги до унікальності, водності, спаму;
  • додаткові відомості для виконавця, наприклад, посилання на корисні матеріали.

Готові роботи перевіряються, важливо, щоб вони були унікальними (понад 80-90% залежно від тематики), релевантними запитом, не містили надлишкової кількості ключових фраз.

Тестування

Фахівці перевіряють:

  • швидкість роботи ресурсу;
  • сторінки з помилками, які мають негативний вплив на працездатність ресурсу;
  • биті посилання, а також картинки;
  • код відповіді серверів;
  • порожні або повторювані метатеги;
  • правильність мікророзмітки, редиректів;
  • адаптивність, що гарантує працездатність на мобільних пристроях.

Встановлення, налаштування систем збирання статистики

Для оцінки ефективність і побудови стратегії подальшої роботи будуть потрібні системи, що збирають статистичні дані. Використовуються інструменти від Яндекс і Google, що дозволяють отримати дані про відвідуваність, джерела трафіку, глибину переглядів, відмови тощо. Все це дає можливість визначити якість виконання KPI, вказаного в брифінзі, а також розробити стратегію подальшого просування, знайти точки росту.

Насамкінець

Технологія SEO Driven Development дозволяє вдаватися до допомоги фахівця з пошукової оптимізації на всіх етапах розробки сайту. Він контролює процеси, піклуючись про те, щоб ресурс почав приносити прибуток відразу після запуску. Участь фахівця з SEO дозволяє скоротити кількість доробок, а також підвищити лояльність пошукових систем і створити приємний інтерфейс, зрозумілий для користувача. Скорочується ризик помилок і серйозних проблем, які в перспективі будуть уповільнювати пошукову оптимізацію.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка