Як підвищити швидкість завантаження сайту: 9 працюючих порад

Алгоритми пошукових систем, що виконують ранжування, враховують велику кількість факторів, один з найважливіших - швидкість завантаження сайту. Якщо вона повільна, то істотно скорочується кількість прямих переходів за допомогою введення URL-адреси, і підвищується відсоток відмов. Все це робить непрямий вплив на позиції сайту у видачі, тому швидкість його завантаження необхідно підвищувати. Про те, як це зробити і навіщо це потрібно, ми зараз розповімо.

Чому необхідно підвищувати швидкість завантаження сайту: основні причини

Позиції в ранжуванні - це важливо, проте повільне завантаження чинить дратівливий вплив на користувачів:

  • зниження довіри до компанії або продавця;
  • сумніви в безпеці сайту;
  • неможливість вибрати послугу або товар, особливо в той час, коли на ресурс виявляються високі навантаження (вихідні дні, розпродажі, інше).

Все це призводить до таких проблем:

  • низька конверсія;
  • динамічне підвищення відсотка відмов;
  • погіршення репутації компанії або продавця;
  • низькі позиції в пошуковому ранжуванні.

Статистичні дані свідчать про те, що пересічний користувач натискає на червоний хрестик у браузері, якщо завантаження сторінки не відбулося протягом більш ніж трьох секунд. Ще один підводний камінь - новий алгоритм Google Core Vitals, який запустять 2021 року. В його основі лежить оцінка користувацького досвіду, що ґрунтується на трьох видах даних:

  • LCP - швидкість завантаження основного блоку контенту, яка повинна становити не більше 2,5 секунд. Якщо потрібно більше часу, то алгоритм розцінить користувальницький досвід як негативний;
  • FID - інтерактивність сайту. Показник вимірює час від відкриття до взаємодії юзера зі сторінкою. Позитивний досвід буде зафіксований у випадку, якщо інтерактивність досягає 100 мілісекунд;
  • CLS - визначення стабільності. Враховуються зрушення контенту в процесі завантаження. Наприклад, текст, що «бігає» на сторінці або рухається посилання, на яке користувач не може натиснути з першого разу. Кількість зрушень не повинні становити більше 0,1 (оцінюється від 0 до 1).

При вимірюванні показників буде враховано реальний досвід аудиторії, результат буде використаний для загальної оцінки сайту. Однак не варто панікувати, адже ситуацію можна виправити, використовуючи нижченаведені рекомендації.

Способи, які допоможуть підвищити швидкість завантаження сайту

Порада № 1. Визначте і усуньте причину повільного завантаження

Перший крок - виявлення причини, через яку сторінки вантажаться повільно. Для вирішення цього завдання можна використовувати Google Page Speed Insights, GTmetrix, WebPceTest. Сервіси дозволяють визначити продуктивність ресурсу, виставляють йому чітку оцінку. Можна провести технічний аудит, делегувавши завдання професіоналам. Ще один спосіб - ручне тестування, яке допоможе виявити проблеми, що лежать на поверхні. Наприклад, процес можуть гальмувати занадто великі картинки, достаток відео і навіть технічний стан ресурсу. Складіть список виявлених проблем, а потім усуньте їх. Якщо все це не допомогло, то переходьте до наступного етапу.

Порада № 2. Оптимізуйте зображення

Кількість зображень на сторінці може сягати 10-20 штук, якщо вони мають велику вагу, то ресурс буде завантажуватися повільно. Оптимізація та стиснення зображень не матимуть негативного впливу на чіткість, красу та вигляд сторінки, однак допоможуть прискорити її завантаження. Для стиснення можна використовувати сервіси iLoveIMG або Image Compressor, які здатні зменшити вагу картинок мінімум на 60%. У результаті роботи з зображеннями зменшиться вага сторінок, тому вони будуть швидше відображатися на будь-яких типах пристроїв.

Порада № 3. Компресія сторінок

Після стиснення зображень займіться сторінками, що дозволить прискорити процес відображення вмісту ресурсу на мобільних і десктопних пристроях. Принцип полягає в тому, що відбувається зменшення обсягу HTML-даних, що передаються між браузером користувача і вашим ресурсом. Для стиснення використовуються технології ZIP або GZIP, що забезпечують швидку і коректну зміну.

Порада № 4. Застосування технології WebP

WebP - технологія, що дозволяє виконувати стиснення як з втратою якості, так і без неї. Реалізується під егідою Google Inc. Використання цієї технології дозволяє підвищити швидкість завантаження приблизно на 25%.

Порада № 5. Використання технології «Лінійне завантаження зображень»

Lazy loading є відкладеним завантаженням, а це означає, що користувач зможе побачити картинки тільки в тому випадку, якщо вони реально йому необхідні. Технологія особливо актуальна для сайтів і сервісів, які використовують велику кількість зображень: б'юті-блоги, новинники, інтернет-магазини, фотохостинги, інші. Lazy loading підвищує швидкість відображення і на мобільних пристроях, і на десктопах. Для реалізації можна використовувати David Walsh, прогресивне поліпшення Robin Osborne, Craig Buckler з ефектом розмитості, інші інструменти.

Порада № 6. Впровадження кешування

Кешування є подібністю проміжного буфера, призначеного для зберігання даних. Впровадження кешування дозволяє підвищити швидкість завантаження в разі, якщо юзер вже має досвід взаємодії з сайтом. У цьому випадку сторінки будуть частково відтворюватися, тому користувачеві не доведеться витрачати час на очікування. Звичайно, кешування не вічне, тому дані можуть зберігатися протягом дня, тижня тощо.

Як ще можна прискорити швидкість завантаження сайту?

  • Скоротіть кількість реклами або змініть схему її розміщення, іноді саме банери, спливаючі вікна та інші форми оголошень гальмують процес відображення.
  • Скоротіть кількість запитів, що дозволить поліпшити показники. Вилучіть непотрібні зображення, зображення і все те, що гальмує процес завантаження.
  • Виконайте оптимізацію коду.
  • Розміщуйте javascript-файли в кінці сторінки, що забезпечить коректне відображення блоку з контентом.

Насамкінець

Швидке завантаження сайту - запорука залучення лояльних клієнтів, гідних позицій у пошуковому ранжуванні та загальної якості роботи. Використовуйте сторонні сервіси і софт, щоб виконати тестування і виявити всі помилки. Вивчайте метрики, самостійно цікавтеся власним досвідом, тестуйте сайт на різних пристроях. Після кожного впровадженого поліпшення проводите додаткове тестування, у разі проблем або помилок ви завжди можете звернутися до професіоналів!

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка