Гайд за аналізом посилального профілю сайту: безкоштовні сервіси, практичні поради

Ефективне виконання зовнішнього просування полягає в нарощуванні посилальної маси. Беклінкі повинні брати не кількістю, а якістю, тому закупівля посилань на низькотрастових ресурсах з сумнівною репутацією не принесе бажаних результатів. Ще кілька років тому відмінно ранжувалися ресурси, що мали велику посилальну масу, але зараз все змінилося. Беклінкі вже не мають першочергового значення, але вони не припиняють працювати, тому потрібно регулярно проводити аналіз посилальної маси, як своєї, так і конкурентів. Ми розглянемо найкращі способи, які допоможуть виконати перевірку.

Навіщо проводити аналіз посилальної маси сайту?

Алгоритми пошукових систем виявляють і карають сайти, що використовують так звані спам-посилання. Зміни останніх років призвели до поширення практики негативного SEO: конкуренти можуть розміщувати спам-посилання на ваш сайт, щоб погіршити позиції у видачі. Перевірка дозволяє виявити недобросовісну конкуренцію, а також ефективно керувати власним посилальним профілем. Для виконання роботи не потрібні особливі знання, адже можна використовувати інструменти, що реалізуються платно і безкоштовно. Розглянемо кращі інструменти, що допомагають провести аналіз зовнішніх посилань вашого і конкурентного ресурсу.

Класичний «Яндекс.Вебмастер»

Використання сервісу «Яндекс.Вебмайстер» забезпечить швидку перевірку, вона може бути виконана за наступною інструкцією:

  • перейдіть на панель або авторизуйтеся, зробіть вибір проекту;
  • Відкрийте вкладку «Зовнішні посилання»;
  • проаналізуйте графік, у ньому буде відображено динаміку беклинків.

За допомогою внутрішнього функціоналу ви можете виконати сортування беклінків, здійснити угруповання по донорах, а також виявити віддалені посилання. На цьому можливості завершуються, після збору даних доведеться виконувати ручне видалення беклінків, що є неякісними:

  • перегляд ресурсу, на якому беклінк розміщений;
  • надсилання запиту власнику сайту, якому передує пошук контактних даних;
  • очікування відповіді з підтвердження того, що згадка видалена.

Робота копітка, вона не завжди приносить очікуваний результат, але для поверхневої оцінки підходить. Через розглянутий сервіс не можна перевірити конкурентів.

Google Search Console

Сервіс володіє розширеним функціоналом для продуктивної аналітики. Обумовлено це тим, що Google серйозно ставиться до беклянок, враховуючи їх при ранжуванні. Для перевірки виконайте такі дії:

  • відкрийте панель Google Search Console;
  • виберіть вкладку «Посилання», наступну - «Зовнішні»;
  • перевірте дані.

У вкладці, що відкрилася, буде показано інформацію про зовнішні і внутрішні лінії, ви отримаєте доступ до таких даних:

  • зведені дані щодо ресурсів, які часто посилаються на ваш сайт;
  • часто вживаний анкорний текст;
  • сортування за частотою згадок, а також загальна кількість беклінків.

Google Search Console має ряд конкурентних переваг, якщо порівнювати з аналогічним продуктом від «Яндекс». Головний плюс - клікабельність відображених даних, що дає можливість:

  • побачити сайт, який посилається, а також сторінку призначення;
  • відразу здійснити перехід на ресурс, що посилається на URL-адресу;
  • оцінити сторінку, на якій беклінк розміщено. Ви можете зрозуміти, чи є вона тематичною, релевантною.

Розгорнутий аналіз забезпечує прискорення процесу виявлення неякісних посилань. Є ще одна корисна функція - відмова від беклінків, після використання якої ви зможете позбутися проблемних згадок. Вам не доведеться виконувати ручну модерацію і запитувати видалення беклинків, достатньо створити файл. За допомогою файла ви зможете рекомендувати пошуковій системі не звертати увагу на посилання. Сервіси «Яндекс.Вебмайстер» і Google Search Console є безкоштовними.

Інструменти Ahrefs

Сервіс зараз є умовно безкоштовним, для початку роботи достатньої пройти швидку реєстрацію, а також отримати доступ за допомогою Google Search Console. Ahrefs характеризується зрозумілим інтерфейсом, він підтримує автоматичний імпорт даних з Google Search Console, доступний ручний ввід. Безкоштовна версія наділена меншою кількістю функцій, ніж платна, але цього обсягу вистачає для аналізу. Ahrefs має такі можливості:

  • перегляд інформації за певний період;
  • сортування беклинків за різними параметрами, наприклад, за типом або об'ємом трафіку;
  • використання різних критеріїв оцінки донорів.

Для користувача передбачено спливаючі підказки, що допомагають швидко провести оцінку посилальної маси.

Рекомендації щодо виконання аналізу

Посилальна маса будь-якого сайту - не останній показник, який враховують пошукові системи під час ранжування. У процесі аналізу дотримуйтесь наступних рекомендацій:

  • відстежуйте дані через панелі вебмайстра в Яндекс і Google, щоб виявити проблемні URL-адреси;
  • використовуйте потенціал Ahrefs, щоб не упустити з уваги найдрібніші деталі;
  • проводьте аналіз щодня, щоб швидко виявляти нові посилання з подальшою оцінкою якості. Якщо перевірка буде проводитися регулярно, то вона займе не більше 10-20 хвилин на добу.

URL-адреси, які є неблагонадійними, необхідно завантажити у файл disavow links. Файл відхиляє URL, що ведуть на ваш сайт, знижуючи ризик появи проблем при ранжуванні.

Як проаналізувати профіль конкурентів: практичні поради

Перевірка посилального профілю конкурентів - пріоритетне завдання, що забезпечує вищі позиції при ранжуванні. Секрет криється в тому, що в основі алгоритмів пошукових систем лежить механізм, що нагадує порівняльний аналіз. Наприклад, два ресурси надають ідентичні послуги, однак на перший посилаються набагато частіше, ніж на другий. Якщо другий ресурс має мінімальну кількість зовнішніх посилань, то він буде показуватися рідше. У зв'язку з цим характеристики вашого профілю не повинні поступатися конкурентним ресурсам.

Для перевірки профілю конкурентів можна використовувати сервіс Megaindex. Схема роботи з ним наступна:

  • відкрийте сервіс, використовуючи megaindex.com/backlinks;
  • пройдіть швидку реєстрацію;
  • скопіюйте домен, який необхідно перевірити, додайте його до рядка і натисніть «Показати»;
  • вивчіть дані, отримані під час аналізу.

Ви побачите відомості про домени, анкори та посилання, а також типи беклінків, тематику сайтів тощо. Відомості мають зручну форму діаграм та графіків, що прискорює процес аналізу. Всі отримані відомості потрібно занести в таблицю, а потім порівняти з показниками вашого сайту. На базі цих даних розробляється стратегія для поліпшення якості або нарощування обсягу посилальної маси.

Інструменти для перевірки якості та обробки великих масивів даних

Використання великої кількості сервісів дозволяє зібрати максимальну кількість даних, які потребують обробки. Для перевірки великого обсягу посилань варто використовувати інструменти автоматизації, добре себе зарекомендував checktrust.ru. Сервіс відрізняється не дуже високими цінами, забезпечує швидку обробку великої кількості даних. Він наділений низкою переваг:

  • доступна інтеграція з біржами. Якщо ваш конкурент захоче заспамити профіль сайту донорами низької якості, то ви швидко дізнаєтеся про це;
  • використовує дані інших сервісів, що забезпечує більш прозорий і точний результат.

Вартість однієї перевірки становить не більше 20 копійок. Якщо ви оберете більший тариф, то ціна зменшиться приблизно на 90%. Кількість параметрів перевірки не залежить від ціни, тому ви можете вибрати найбільш комфортний тариф, враховуючи потреби ресурсу.

Насамкінець

Посилання вважаються важливим фактором ранжування для пошукових систем, а нові алгоритми стали поштовхом до активного використання тіньових схем для погіршення позицій конкуруючих сайтів. Проводьте аналіз щодня, фіксуйте дані, розробляйте стратегії для поліпшення поточної ситуації. Регулярно перевіряйте посилальне здоров'я ресурсу, а також стежте за тим, щоб профіль був не гіршим, ніж у конкурентів. Зовнішнє просування має довгограючий результат, тому інвестиції, час і зусилля окупляться, принісши успіх.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка