Конкуренти в SEO Ручний і автоматичний аналіз сайтів конкурентів: навіщо він потрібен і як виконати
Виявлення конкурентів - ювелірна робота, яка вимагає холодної розважливості та комплексного підходу. Конкурентів необхідно знати в обличчя і дистанційно відстежувати їх діяльність, а починати протидію потрібно лише в разі прямих атак. Ми розповімо про те, як виявити конкурентів, і що робити далі з зібраною інформацією.
Чому необхідно вивчати конкурентів?
Конкуренти - інтернет-магазини, компанії, постачальники, у яких може робити замовлення ваша цільова аудиторія. Вони мають схожий або ідентичний асортимент, аналогічні ціни і набір унікальних внутрішніх послуг. Аналіз конкурентів дозволяє вирішити ряд важливих завдань:
- виявлення сильних і слабких сторін бізнесу;
- визначення стратегії продажів;
- вивчення асортименту, внутрішніх пропозицій і додаткових послуг;
- виявлення пріоритетних ключових слів, за якими виконується просування в пошукових системах;
- збір думок клієнтів;
- визначення ефективних рекламних каналів, інші.
Після виконання аналізу ви зможете знайти відповіді на ряд важливих питань:
- Що допомагає конкурентам продавати більше?
- Чому сайт займає більш високі позиції в SEO?
- Представляє інтернет-магазин або компанія загрозу для вашого бізнесу?
- Чому клієнти оформляють замовлення в іншого продавця?
- Що необхідно змінити в своєму інтернет-магазині, щоб отримати конкурентну перевагу?
- Які дії потрібно зробити, щоб посилити бізнес і дати поштовх до розвитку?
Характер питань залежить від цілей, які необхідно вирішити. Аналіз допомагає виявити тіньові стратегії, наприклад, демпінг або нарощування кількості позитивних відгуків. У нашій інструкції зібрані працюючі методи для виявлення сайтів, що конкурують в SEO.
Класифікація
Власник бізнесу у сфері електронної комерції повинен чітко класифікувати конкурентів. Невеликий інтернет-магазин, що реалізує звичайні товари повсякденного попиту, не може конкурувати з гігантами ринку, назва яких постійно на слуху. На базі цієї інформації можна здійснити наступну класифікацію конкурентів:
- основні. Це компанії та інтернет-магазини, які реалізують аналогічні товари в конкретному регіоні. Вони мають схожі ціни, працюють з тією ж цільовою аудиторією, що й ініціатор аналізу;
- непрямі. Працюють у суміжних нішах (постільна білизна і пухо-пір'яні вироби, відео і музика, парфумерія і косметика, інші), а також в інших регіонах;
- лідери ніші. У цю групу потрапляють гіганти ринку, які не потребують зайвої реклами і мають стабільну аудиторію покупців. Гіганти мають солідний бюджет на просування, їхні сайти займають перші рядки пошукової видачі за високочастотними запитами. Маленький бізнес не зможе змагатися з магазинами масштабу Ozon, DNS, AliExpress Russia, тому не варто орієнтуватися на них у питаннях SEO-просування. Аналіз таких сайтів допоможе почерпнути корисні ідеї, які ляжуть в основу стратегії комунікації з клієнтами і розширення списку внутрішніх послуг.
Увагу потрібно приділяти першій групі, друга і третя - ознайомчі, що дозволяють оцінити ринок і вимоги клієнтів. Цінність представляють основні сайти-конкуренти, які потрапили в ТОП-10 пошукової видачі.
Ефективні способи, які допоможуть знайти і проаналізувати конкурентів
Використовуйте пошукову систему
Застосування пошукової системи - найпростіший і швидкий шлях, який приведе вас на конкуруючі сайти. Для вирішення цього завдання необхідно:
- вибрати пріоритетні ключові слова з вашого семантичного ядра;
- додати регіональну прив'язку у разі, якщо ви виявляєте непрямі конкуруючі майданчики;
- створити таблицю, в яку будуть заноситися дані, зібрані під час аналізу.
Варто здійснювати пошук в Google і Яндекс, адже ці системи мають різну видачу, що дозволить виявити максимальну кількість інтернет-магазинів, візиток та інших комерційних ресурсів зі схожою семантикою і цільовою аудиторією. Рекомендується використовувати основні запити і словоформи, дотримуючись низки рекомендацій:
- не забувайте виконувати пошук в режимі «Інкогніто». За допомогою режиму ви зможете отримати максимально чітку картину, не спотворену вашими персональними даними, геолокацією та історією попередніх запитів (всі ці дані фіксують Google і Яндекс). Видача не буде підлаштовуватися під ваші уподобання і досвід, що забезпечить точність результату. Механізм запуску в різних браузерах відрізняється, під час підключення шукайте розділ «Нове вікно в режимі інкогніто»;
- встановіть регіон пошуку. Налаштування регіону необхідне для точного визначення компаній, які є прямими конкурентами. Особливо рекомендація актуальна для підприємців, які ведуть бізнес в одному регіоні, але аналіз виконують з іншого. Для налаштування регіону в Google можна використовувати просте розширення GeoCleve. У Яндекс налаштування виконується за допомогою внутрішнього функціоналу, форма для внесення змін знаходиться в нижній частині сторінки;
- аналіз усього сайту, а не тільки посадкових сторінок. Під час пошуку через видачу ви будете потрапляти на посадкову сторінку, однак вона дасть мінімальну кількість інформації, тому аналізувати необхідно весь сайт. Рекомендується враховувати SEO-ядро по всіх сторінках, вік домену, обсяг зовнішніх лінків, наявність внутрішнього блогу та інші характеристики, що мають прямий вплив на позиції в пошуковій видачі;
- сегментація видачі. Під час пошуку не враховуйте сайти, які позначені позначкою «реклама», адже вони займають оплачені місця, що не має нічого спільного з SEO. Також відокреміть від комерційних сайтів агрегатори, каталоги, відзовики та інші майданчики, які є інформаційними.
Зібрані дані обов'язково фіксуйте в таблиці. Перевіряйте знайдені сайти на релевантність, вивчіть асортимент. Після збору даних можна перейти до активної фази дій, направивши до конкурентів таємного покупця. У цьому випадку ви зможете отримати додаткові дані про якість роботи менеджерів, вартість і терміни доставки, внутрішні бонуси - вигоди і комфорт, які отримує клієнт.
Автоматизація аналізу
Ручна вибірка - ефективний інструмент, однак якщо немає часу, то можна використовувати сервіси автоматизації. Вони виявляють конкуруючі майданчики за ключовими словами, а також формують звіти про лідерів ніші в певному регіоні або по всій країни. Додатково сервіси можуть здійснити такі види аналізу:
- збір даних у беклянках;
- інформація про відвідуваність;
- визначення кількості проіндексованих сторінок;
- відомості про вік і видимість сайту;
- дані про пошукову оптимізацію;
- виявлення джерел трафіку;
- швидкість завантаження на десктопних і мобільних пристроях, інші.
Деякі сервіси на базі зібраних даних формують рекомендації, що стосуються SEO-ядра, входження ключових слів та інших особливостей оптимізації. Для виконання аналізу можна використовувати потенціал платних і безкоштовних онлайн-сервісів Serpstat, PR-CY, Be1.ru та інших, що гарантують прозорість результату.
Насамкінець
Аналіз конкуруючих ресурсів повинен виконуватися кілька разів на рік, що залежить від ніші і динаміки розвитку бізнесу. Під час аналізу рекомендується комбінувати ручну та автоматичну перевірку, адже результати останньої можуть бути неточними. Робота вимагає мінімальних фінансових вливань (для платних сервісів перевірки), її результат лягає в основу глобальних рішень - від пошукової оптимізації до кадрових перестановок. Аналіз можна виконувати самостійно, також ефективність демонструє делегування завдання професіоналам, які зможуть не тільки зібрати дані, а й розробити стратегію для подальшого розвитку.