Оповіщення в Google Аналітиці: види, налаштування і причини зміни показників

Оповіщення в Google Analytics - інструмент автоматизації, що є самонавчальною системою (функції на основі Machine Learning). Оповіщення допоможуть аналізувати статистику, контролювати зміни в трафіку, зниження швидкості завантаження сторінок та інші процеси, що забезпечують успішність рекламних кампаній, комфорт юзерів і ефективне просування в пошукових системах. Ми розповідаємо про те, які оповіщення в Google Аналітиці існують, як їх інтерпретувати і налаштувати.

Декілька слів про сповіщення

Оповіщення в Google Аналітиці звільняють власника сайту, вебмайстра, SEO-фахівця від ручної перевірки показників. Автоматизація моніторингу та збору статистики забезпечує економію не тільки часу, а й сил. Самонавчальна система постійно вдосконалюється, відрізняється простими і гнучкими налаштуваннями, реалізується безкоштовно: достатньо створити аккаунт і підключитися до Google Аналітики. Налаштування спеціальних сповіщень має виконуватися за інструкцією, створеною представниками компанії Google. Ми розглянемо основні параметри оповіщень, які можна змінювати з урахуванням специфіки бізнесу та уподобань.

Сповіщення, важливі для всіх сайтів

Брендований трафік: зміни

Брендованим трафіком називають запити, в які включено назву компанії, інтернет-магазину, товарних знаків тощо. Зміна брендованого трафіку викликає як згадку в новинниках або блогах, так і крадіжку контенту з офіційного сайту. Відстеження брендованого трафіку виконується в тому випадку, якщо обрана умова «Точно відповідає», не брендованого - умова «Не містить».

Падіння конверсії (продажі)

Рівень конверсії змінюється через різні причини, наприклад, після додавання нової статті в блог відбувається зростання, при технічних помилках - падіння. Оповіщення допоможуть відстежувати динаміку і зрозуміти, що саме тягне за собою сплески.

Підвищення (зростання) 404

Такі сповіщення почнуть приходити в тому випадку, коли обсяг відвідувань сторінок з помилкою 404 зростатиме (певний відсоток протягом встановленого періоду часу). Помилка може бути викликана проблемами в SEO, але не завжди. Наприклад, користувачі прямі заходять на сторінки зі старим контентом, для яких переспрямування не налаштовується. Функціонування сповіщення можливе, лише якщо у заголовку сторінки (якщо помилка 404) відображається певний текст, наприклад, Page not found.

Немає візитів

Існує дві основні причини відсутності візитів на сайт: неправильне налаштування коду відстеження або широкомасштабне падіння.

Падіння трафіку (аномальне)

Якщо трафік різко знижується, то причин кілька:

  • помилки і проблеми з роботою важливих елементів сайту;
  • блокування від пошукових систем;
  • помилки індексації.

При аналізі кількості сеансів враховуються дані за попередній день, можна вибрати інший період, що залежить від бажаної аналітики.

Падіння органічного трафіку

Постійно відстежуючи органічний трафік, бізнес має можливість оцінити рівень лояльності та інтерес до компанії, товарів, послуг або контенту, розміщеного на сайті. Падіння може спостерігатися через зміни (перенесення на новий домен або переїзд на CMS-систему), фільтри пошукових систем та інші причини.

Стрибки реферального трафіку з конкретного джерела

Зміна реферального трафіку, що сталася за останню добу, має насторожити, особливо якщо позначка перевищила 90%. Різке зростання вказує на те, що опублікований контент є вірусним, ще одна проблема - атаки спам-ботів. Якщо трафік швидко впав, то варто перевірити посилання на сторонніх ресурсах, можливо, вони неробочі. Система вміє відстежувати не тільки реферальний трафік, а й інші види:

  • платний трафік, залучений з пошукових систем;
  • трафік, що надходить з електронної пошти;
  • медійна реклама, інші канали.

Можна налаштувати фільтр для відстеження падіння трафіку з певного джерела, доступні пошукові системи, сайти, соціальні мережі та інші майданчики.

Зменшення рекламного трафіку

Бізнес, що використовує для маркетингу AdWords, повинен відстежувати динаміку змін кліків, показів і вартості оголошень на сайті. У цьому сегменті спостерігаються більш високі коливання показників, тому важливо налаштувати їх під специфіку сайту. Під час налаштування можна вибрати зменшення кількості показів, а також кількості кліків або їх загальної ціни, вартість за 1000 показів або один клік, а також CTR.

Показники візитів, що коливаються

У цю групу входять різні параметри, пов'язані з різкою зміною:

  • показників відмов;
  • числа нових візитів, користувачів і сеансів;
  • середньої тривалості сеансів.

Якщо показники знаходяться на піку або мінімумі, то це може вказувати на проблеми з сайтом або реферальним трафіком. Наприклад, збільшення обсягу відмов вказує на те, що контент на сайті є неякісним або ж відбулося уповільнення завантаження веб-сторінок.

Підвищення кількості виходів з сайту після використання пошуку

Власники сайтів, на яких є пошук, повинні відстежувати коректність його роботи. Рекомендується налаштувати відстеження двох показників, що дозволить швидко виявити проблему:

  • «Час після пошуку» (падіння показника);
  • «Переходи після пошуку» (збільшення показника).

Падіння вказує на те, що пошук працює криво, через що користувачі не можуть знайти інформацію, що їх цікавить. Збільшення сигналізує про моментальне закриття сайту після того, як юзер скористається пошуком.

Збільшення часу завантаження веб-сторінок

Користувачі, як і пошукові системи, не люблять повільні сайти. Якщо сторінка завантажується більше 2-3 секунд, то людина моментально її покине. Зниження швидкості завантаження може відбутися через технічні проблеми, а також підвищене навантаження на сервер.

Оповіщення, важливі для комерційних сайтів

Зміна показників прибутковості

Падіння доходу - не критична ситуація, проте важливо виявити причину. Якщо дохід падає в період сезонних коливань, то це є нормою. Падіння доходу в періоди, що характеризуються високими продажами, вказує на те, що є проблеми в технічній частині сайту або працездатності кошика.

Зміна обсягу транзакцій

Кількість транзакцій змінюється під впливом різних факторів. Наприклад, нетипове зростання обсягу викликано надходженням у загальний доступ промокоду, що дозволяє користувачам отримати високу знижку. А падіння може бути обумовлене проблемами з певною системою оплати.

Зміна середнього чека

Якщо відбувається зменшення середньої вартості замовлення, то спостерігається скорочення кількості позицій у чеках. Збільшення - позитивний сигнал, що свідчить про те, що користувачі купують не тільки товари з основного асортименту, а й додаткову продукцію або послуги: окуляри і чохол, смартфон і захисне скло, бойлер і установку тощо.

Зміни, пов'язані з коефіцієнтом транзакцій

Коефіцієнт транзакцій - класичний комерційний показник, що вказує на кількість сеансів, завершених укладенням угоди (в e-commerce-сфері називається коефіцієнтом електронної торгівлі). Середній коефіцієнт транзакцій коливається в діапазоні 1,33%, але потрібно враховувати сезон, специфіку товарів та інші характеристики, що дозволяють визначити істотні коливання.

Насамкінець

Показники для кожного сайту будуть різними, проте оповіщення від Google Аналітики - універсальний інструмент, що допомагає відмовитися від обробки і постійного моніторингу статистики вручну. Головне - правильні налаштування і показники, що відповідають вимогам вашого сайту. Автоматичні оповіщення мають високу цінність для SEO-фахівців, які працюють з кількома клієнтами відразу, а також для власників сайтів, які прагнуть тримати руку на пульсі подій. Звичайно, оповіщення не дають повну інформації про проблему, яка викликала коливання показників, і не усувають її, проте дозволяють контролювати динаміку в режимі реального часу.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка