Показник відмов: що це, де подивитися і як знизити

Показник відмов - поведінковий фактор, який відображає кількість відвідувачів, які залишили нецікавий для них сайт. Показник враховують пошукові системи, адже якщо він високий, то сторінка може вважатися нерелевантною запитом, за яким виконується просування. ПС враховують не тільки відмови, а й швидкість завантаження сторінок, глибину перегляду та інші дії - суму факторів, на базі яких здійснюється ранжування. Ми розповідаємо про те, що таке показник відмов, як він впливає на SEO і чому з ним потрібно працювати.

Що таке відмови в різних системах аналітики?

Для розрахунку відмов системи аналітики використовують різні алгоритми:

  • система Google вважає відмовою дії користувача, який переглянув одну сторінку і покинув сайт;
  • система Яндекс вважає відмовою сеанси, тривалість яких становить менше 15 секунд. Під час розрахунку не враховуються відмови, пов'язані з технічними проблемами, наприклад, тривалою відповіддю сервера.

Доступна можливість переналаштування системи підрахунку. Показник має прямий вплив на процес ранжування в ПС Яндекс, а ПС Google враховує параметр при визначенні релевантності як сторінок, так і всього сайту. Якщо показник високий, то з великою часткою ймовірності можна говорити про те, що спостерігаються проблеми - їх потрібно виявити і усунути, інакше позиції ресурсу в ПС почнуть падати.

Деякі експерти стверджують, що функція переналаштування системи підрахунку вказує на незначну важливість параметра. У зв'язку з цим, можливо, оптимізатори надмірно переоцінюють важливість відмов. З упевненість можна говорити лише про одне: високий показник свідчить про наявність проблем на сайті. Якщо залишити ситуацію без уваги, то позиції сайту можуть падати, а бізнес - втрачати клієнтів.

Який відсоток є нормою?

Не всі користувачі залишаються на сайті - це природно, проте різні пошукові системи встановлюють власні параметри:

  • до 60% в Google Analytics;
  • до 20% в Яндекс.Метрика.

Важливі тематика сайту і ніша ведення бізнесу. Якщо мова йде про майданчик за вибором таксі, то в пріоритеті можливість швидко викликати машину, роблячи кілька кліків. При визначенні нормального показника потрібно враховувати індивідуальні особливості сайтів. Класифікація здійснюється за такими характеристиками:

  • достаток контенту. Це сайти, на яких представлені технічні характеристики, огляди, інструкції та інший корисний контент. В інтернет-магазині побутової техніки користувач буде вибирати товари, порівнювати ціни і характеристики, вивчати гайди. Якщо юзери не затримуються на сайті довго, то він або нецікавий, або нерелевантний;
  • завдання з високою швидкістю вирішення. Йдеться про сайти, які не передбачають тривалий вибір. Наприклад, ресурси за викликом таксі, сантехніка або майстра з ремонту телевізора. Користувачі заходять на майданчик і відразу оформляють заявку, в деяких випадках можуть заглянути в прайс-лист.

Великий новинник неможливо порівнювати з маленькими сайтами з надання послуг, тому, про що говорять експерти, оцінка відсотка відмов здійснюється за нішами. Пошукові системи порівнюють дані по сайтах однієї або схожої тематики, що дозволяє ставити все в однакові умови.

Де відображаються дані щодо відмов в Google Analytics?

У Google Analytics графіки з відмовами можна знайти, пройшовши наступним шляхом: «Аудиторії» - «Огляд». Після цього з'явиться зведена статистика відмов, на неї можна клікнути, щоб побачити графік. Ще один шлях відкривається через розділ «Джерела»: «Весь трафік» - «Канали», після чого відобразиться загальна таблиця з даними, в одному зі стовпчиків якої є відомості про відмови.

У деяких випадках можна побачити сприятливу картину: відмов мало або вони в принципі відсутні. Такі показники вказують на некоректні налаштування, швидше за все сервіс не враховує відмови. Система Google Analytics веде підрахунок конверсійних дій, якщо користувач відправив форму, а потім пішов, то його візит не буде розцінений як відмова. Неправильні параметри можуть призвести до того, що конверсійними подіями вважатимуться інші дії, наприклад, клік за спливаючим вікном або автоматичне відтворення відео. У разі виявлення проблеми змініть параметри:

  • у Google Analytics через фрагмент події присвойте значення true полю nonInteraction;
  • у Google Tag Manager виберіть «Подія без взаємодії», здійснивши заміну false на true.

Де відображаються дані в Яндекс.Метрика?

Статистику щодо відмов можна знайти в розділі «Джерела» - «Джерела, зведення». Після цього ви побачите зведену таблицю, до якої буде включено стовпчик з відмовами. Під стовпчиком є піктограма діаграми: після кліка по ньому відображається деталізований графік.

Якщо ви не влаштовуєте 15 секунд сеансу, ви можете змінити час відмови. У цьому випадку потрібно відкрити код лічильника на сайті, а потім виконати такі дії:

  • знайти значення accurceTrackBounce:true;
  • змінити значення на accurceTrackBounce:30000. Параметр «30000» - умовний, ви можете виставити будь-яку кількість секунд.

Чому інтернет-сервіси пошукових систем демонструють різні дані?

Показники в сервісах можуть не збігатися, причина криється в наступних проблемах:

  • лічильники встановлені в різних ділянках HTML-коду сторінок. Через це частина користувачів залишається непоміченою;
  • веб-майстер в одній із систем встановлював додаткові фільтри, здійснюючи ручне налаштування. В результаті система не враховує певні візити або інші дії;
  • є різниця в налаштуванні тайм-ауту, через яку через певний час бездіяльності юзера візит розцінюється як завершений;
  • один лічильник збирає дані не тільки з заснованого сайту, але і з дзеркал;
  • в системі статистики спостерігаються збої.

Це найпоширеніші причини, проте їх більше. У разі виявлення проблем краще звернутися до фахівця, який виявить причину і здійснить коректні налаштування.

Поради щодо зменшення кількості відмов

Високий показник відмов - сигнал до дії, адже користувачі не будуть залишати зручні і релевантні сайти. Варто провести перевірку сторінок, звертаючи увагу на такі проблеми:

  • невідповідність сторінок запиту. Клієнти шукають інтернет-магазин для покупки чайника, а потрапляють у блог з оглядом моделей. У цьому випадку потрібно попрацювати над наповненням і семантикою;
  • контент застарів, містить помилки і технічні неточності, тому клієнти відразу залишають сайт;
  • тривале завантаження сторінок. Наприклад, повільно завантажуються зображення або пристрій зависає;
  • достаток реклами, що заважає взаємодії з сайтом. Коли клієнти бачать велику кількість банерів, посилань та інших рекламних елементів, то вони прагнуть швидше закрити сторінку;
  • некоректний дизайн, що заважає використовувати сайт. Сюди варто віднести незручний юзабіліті: відсутність фільтрів у каталозі і хлібних крихт, нечитаний шрифт, внутрішній пошук не адаптований під запити з помилками, інше;
  • погане оформлення тексту. Це може бути занадто яскравий або блідий колір, шрифт складної форми, мінімальні міжстрокові інтервали або фон, що зливається з текстом;
  • відсутність перелинковки. Внутрішніх посилань немає, тому користувачі не виконують переходи;
  • відсутня адаптація під мобільні пристрої або ж вона некоректна. Сюди варто віднести повільне завантаження, криву верстку, тривалу стабілізацію контенту та інші проблеми;
  • незручні цільові дії. Клієнту потрібно вводити телефонний номер вручну через відсутність кнопки «Замовити зворотний дзвінок», на сайті немає онлайн-консультантів;
  • неправильна реклама. Сторінка може не відповідати оголошенню або залучення юзерів виконується через нестабільні канали трафіку.

Ще один важливий фактор - безпека, пов'язана з переходом на SSL-сертифікат. Якщо користувач бачить інформацію про незахищене з'єднання і відсутність HTTPS, то може покинути сайт, особливо якщо мова йде про комерційні майданчики.

Підіб'ємо підсумки

Відсоток відмов - важливий показник, що є елементом системи поведінкових факторів. Поліпшення показника допомагає зробити сайт більш зручним, релевантним і конверсійним, а також відбувається поліпшення позицій у пошукових системах. Якщо користувачі постійно залишають сайт, то потрібно проводити первинну ручну перевірку сторінок, а потім - аудит, що дозволяє виявити всі види помилок. Перевірку показника рекомендується виконувати кілька разів на квартал, щоб тримати руку на пульсі подій.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка