Що таке биті посилання і як з ними боротися

На позиції сайту в пошуковій видачі впливає велика кількість факторів, один з них - зовнішній і внутрішній посилальний профіль. Наявність битих посилань на сайті здатна погіршити як позиції, так і враження користувачів. Сторінки 404 викликають у відвідувачів недовіру, тому необхідно прибирати биті посилання з сайтів. Про те, який вплив биті посилання роблять на позиції сайту, як їх виявити і прибрати, ми розповімо прямо зараз.

Що таке биті посилання на сайті?

Биті або мертві посилання є неробочими. Вони ведуть на неіснуючі сторінки, сайти або контент (зображення, відео, інший), найчастіше мають форму помилки 404. Умовно їх можна розділити на 2 групи:

  • внутрішні биті посилання на сайті. Йдеться про внутрішні гіперпосилання, які ведуть на неіснуючі сторінки та розділи;
  • зовнішні. Це можуть бути беклянки, розміщені на сторонніх сайтах і сторінках, які вже не існують.

Проблема з'являється в результаті технічних збоїв, видалення сторінок і припинення існування акцепторів. Розглянемо причини докладніше:

  • сторінка або ресурс були вилучені. Наприклад, під час написання тематичної статті ви посилалися на блог або сервіс, однак через пару місяців цей ресурс був видалений, тому шлях перестав існувати;
  • оновлення ресурсу відбувається автоматично із залученням інформації зі сторонніх каталогів, агрегаторів, інших майданчиків;
  • відбулася зміна структури ресурсу. Якщо ви вирішите перейменувати каталог, але забули про зміну гіперпосилань, то помилкою 404 будуть рясніти багато сторінок;
  • під час додавання гіперпосилання була зроблена опечатка або використовувалася інша розкладка, в результаті чого відбулося змішання латиниці і кирилиці.

Для попередження помилки 404 необхідно регулярно проводити перевірку сайту на биті посилання, яке можна виконувати вручну, але більш простий варіант - використання спеціального софту.

Який вплив биті посилання роблять на позиції сайту?

Наявність мертвих сторінок, розділів і контенту негативно впливає на враження користувачів. Після появи помилки 404 юзери залишають ресурс, що істотно підвищує відсоток відмов. Ще одна важлива проблема - пошукові роботи, які використовують внутрішній і зовнішній посилальний профіль для перевірки та індексації ресурсів. Виявивши наявність таких беклінків, пошукові роботи зроблять такі висновки:

  • ресурс не оновлюється;
  • є технічні проблеми;
  • низька релевантність, інші.

На базі зібраних даних може відбутися зниження позицій у видачі, повернути втрачене місце в ранжуванні буде непросто. Особливо це актуально для ресурсів, на яких буде виявлено багато битих лінків. Ситуацію допомагає виправити налаштування помилки 404, яка дозволяє утримати увагу користувача, вибачитися за проблему і стимулювати його здійснити перехід у працюючий розділ. Якщо помилка не налаштована, відсоток відмов буде динамічно зростати.

Звичайно, пошук битих посилань на сайті потрібно виконувати регулярно. У цьому питанні виграшну позицію займають власники ресурсів з невеликою кількістю сторінок. Якщо в блозі або інтернет-магазині сотні розділів і тисячі карток товарів, то без допомоги професійних фахівців і якісного софту не обійтися. Зверніть увагу на те, що сторінки 404 негативно сприймає як Яндекс, так і Google, тому ситуацію потрібно тримати під контролем.

Як прибрати биті посилання з сайту?

Биті лінки - неминучий процес, їх не потрібно боятися, а варто регулярно контролювати. Якщо сторінка 404 є результатом неправильного введення URL-адреси, можна усунути проблему вручну. Непрацюючі беклінкі варто видаляти. Помилки, спричинені зміною URL-структури, лікуються за допомогою налаштування 301 редиректу, що виконується через файл .htaccess. На виявлення причини та усунення проблеми ви витратите не більше 5-10 хвилин, більш трудомістким є процес пошуку мертвих лінків.

Пошук битих посилань на сайті: працюючі методи

Мертві лінки можна шукати вручну, за допомогою скарг користувачів або спеціальних програм для аналізу. Розглянемо найкращі методи для аналізу битих посилань на сайті.

Ручна модерація

Ручний пошук - тривалий процес, який демонструє низьку ефективність. Такий метод підходить для ресурсів, які мають не більше 25-35 веб-сторінок. В іншому випадку на пошук лінків ви витратите колосальну кількість часу, а також можете пропустити велику кількість проблем.

Перевірка сайту на биті посилання через Яндекс.Вебмастер

Яндекс.Вебмастер - універсальний інструмент, який допоможе швидко виявити і усунути мертві лінки. Для пошуку потрібно відкрити панель вебмайстра, а потім виконати такі дії:

  • відкрийте розділ «Посилання», після чого ви побачите підрозділи із зовнішніми та внутрішніми лінками;
  • проаналізуйте кожен розділ, проблемні веб-сторінки будуть виділені червоним кольором. Ви побачите куди і звідки вони ведуть, отримаєте інформацію про вік лінка, а також інформацію про відповідь сервера.

Після виявлення помилок ви зможете виконати ручне усунення проблем. Такий спосіб допомагає побачити всі биті лінки, які виявили пошукові роботи під час сканування ресурсу. Використання Яндекс.Вебмастер попереджає людський фактор і допомагає оптимізувати процес пошуку.

Перевірка через Google Search Console

Інструмент Google Search Console теж може використовуватися для виявлення сторінок 404. Робота здійснюється за такою схемою:

  • відкрийте сервіс Google Search Console, виберіть розділ «Покриття»;
  • Клікніть на пункт «Виключено», а потім - «Не знайдено (404)».

Після виконання цих дій буде показано список мертвих лінків, а також статистичні дані щодо них у формі графіків. Робота з Google Search Console автоматизує і спрощує пошук, допомагає не упустити з уваги важливі проблеми. Цей сервіс, як і Яндекс.Вебмастер, є одним з найефективніших методів, розглянутих у нашому огляді.

Використання потенціалу сервісу Online Broken Link Checker

Сервіс Online Broken Link Checker автоматизує процес пошуку мертвих гіперпосилань, проте безкоштовно можна перевірити не більше 3 тис. сторінок. Зверніть увагу на те, що сторінки для безкоштовної перевірки вибираються рандомно. Для запуску пошуку потрібно виконати такі дії:

  • відкрийте сервіс Online Broken Link Checker, ви можете знайти його через пошук;
  • введіть URL-адресу свого ресурсу;
  • пройдіть захист від роботів, ввівши простий код з картинки;
  • натисніть кнопку пошуку Find broken links now, вивчіть результат.

Дані про мертві лінки представлені у формі таблиці, що містить інформацію про виявлені помилки. Якщо на вашому ресурсі понад 3 тис. веб-сторінок, то доцільно внести оплату. Розглянутий сервіс надає актуальну інформацію в зрозумілій формі, є простим і досить швидким способом пошуку сторінок 404.

Програма Netpeak Spider

Netpeak Spider - програма з простим інтерфейсом і потужним функціоналом, яка допоможе:

  • провести аналіз посилального профілю, виявити мертві посилання;
  • проаналізувати метатеги;
  • отримати інформацію про редиректи та інші дані, що мають прямий вплив на позиції ресурсу у видачі.

Для запуску пошуку потрібно завантажити десктопну версію програми, ввести URL-адресу та натиснути кнопку «Старт». Після завершення аналізу потрібно перейти в розділ «Помилки», в якому будуть відображатися всі биті лінки з позначкою 404 Not Found.

Які ще методи можна використовувати для аналізу битих посилань на сайті?

Для виявлення мертвих лінків можна використовувати наступний софт, який демонструє ефективність і має безліч позитивних відгуків від вебмайстрів:

  • десктопна програма Xenu's Link Sleuth, що виконує аналіз за URL;
  • програма Comparser, яка допомагає виконати глибокий аналіз ресурсу. Пошук мертвих гіперпосилань - додаткова опція.

Ви можете використовувати плагіни, які поширюються безкоштовно. Якщо ресурс працює на рушії Wordpress, можна використовувати такі плагіни:

  • Broken Link Checker;
  • WP Broken Link Status Checker.

Вони здійснюють глибоку перевірку вмісту сайту, формують звіт, який може бути відправлений на електронну адресу або в адміністративну панель, а також буде відображатися в плагіні. Плагіни допомагають не тільки шукати лінки, а й виконувати усунення проблеми. Для Google можна використовувати Check My Links, однак плагін виконує почесну перевірку, тому підходить для ресурсів з малою кількістю веб-сторінок.

Насамкінець

Частота перевірки посилального профілю залежить від типу ресурсу (комерційний, інформаційний, інший), кількості сторінок і беклінків, частоти оновлення контенту та інших факторів. Оптимальна частота перевірки для невеликих ресурсів становить 3-4 рази на рік, у випадку з багатосторінковими і часто оновлюваними сайтами процедуру необхідно здійснювати не рідше ніж 5-6 разів на рік. Для пошуку рекомендується використовувати сервіси вебмайстрів, а також сторонні програми - комплексний підхід допоможе виявити максимальну кількість проблем. Якщо ви потребуєте допомоги з пошуку та видалення битих лінків, то делегуйте завдання професіоналам, які покращать посилальні фактори ранжування сайту.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка