Траст сайту: як виміряти і підвищити довіру до сайту пошукових систем

Траст сайту - це рівень довіри до ресурсу з боку пошукових систем, що має прямий вплив на позиції в ранжуванні. Рівень довіри складається з багатьох показників, якщо він високий, то істотно підвищуються шанси на потрапляння в ТОП. Експерти відзначають, що єдиного стандарту або вимог, які впливають на траст, не існує. Однак кожна пошукова система використовує ряд унікальних характеристик, які оцінюють показники сайту і визначають рівень довіри до нього. Звичайно, критерії зберігаються в таємниці. Приклад високотрастового майданчика - Wikipedia, яка постійно поліпшується, оновлюється.

Від чого залежить трастовість?

Шляхом проб і помилок було виявлено ряд показників, які з більшою часткою ймовірності мають прямий вплив на трастовість ресурсу. Розглянемо основні показники, а також їх характеристики.

Домен

При оцінці трастовості ПС визначають ряд показників домену.

  • Доменне ім'я, а також зона. Під час створення домену необхідно впровадити в нього або релевантне ключове слово, або назву компанії/бренду. Доменна зона повинна відповідати регіону, в якому ведеться діяльність, або напрямку роботи магазину, компанії тощо. Деякі вебмайстри йдуть на хитрість, купуючи домен з високим трастом, однак такий захід є ризикованим і рідко приносить бажаний результат.
  • Вік. Пошукові системи враховують вік домену, адже чим він старший, тим більше йому можна вірити. Разом з віком проводиться оцінка посилальної маси, тематики, напрямку роботи, інших характеристик, які дозволяють зрозуміти, чи не проданий був домен третій особі.

Все перераховане не означає, що молодий сайт не може потрапити в ТОП, адже домен грає важливе значення, але не основне. Розглянемо критерії оцінювання трастовості, які становлять інтерес для власників нових ресурсів.

Профіль посилання

Посилальний профіль теж впливає на позиції ресурсу, тому потрібно подбати про поліпшення наступних показників:

  • правильна зовнішня посилальна маса. Для нарощування обсягів беклінків необхідно використовувати анкорні та безанкорні посилання, які будуть оточені релевантним контентом. Важливий сайт-донор, адже чим вище його траст, тим більше очок отримає акцептор. Потрібно розміщувати менше лінків, але на сайтах з бездоганною репутацією, високим рівнем довіри. Відмовтеся від співпраці з «мертвими», заспамленими майданчиками, траст яких мінімальний. Уникайте посилального спаму, який може стати причиною накладення санкцій з боку пошукових систем;
  • внутрішні посилання, що ведуть на сторонні сайти. Якщо під час наповнення майданчика ви на когось посилаєтеся, то вибирайте навколотематичні сайти і ті, які володіють високою авторитетністю. Відмова від виконання цього правила призведе до того, що рівень довіри буде знижений. Якщо без посилання на «поганий» сайт не обійтися, то обов'язково приховайте його від індексації, використовуючи атрибут nofollow.

Регулярно проводьте вивантаження і перевірку зовнішніх посилань, відмовтеся від покупки тимчасових беклінків, які не надто люблять пошукові системи. До розміщення лінка на зовнішньому ресурсі ретельно перевірте репутацію донора, використовуючи сторонні сервіси, а також ручну модерацію. Остання допоможе оцінити рівень активності на сайті, а також його заспамленість беклянками, загальну якість.

Комфортне середовище для користувачів

Пошукові системи висувають суворі правила до спаму, релевантності, експертності, користь контенту, проте зручність сайту займає не останнє місце.

  • Юзабіліті. Зручний ресурс з інтуїтивно зрозумілим інтерфейсом - комфортне середовище, яке суттєво підвищить поведінкові фактори. Необхідно створити ієрархічну структуру, використовувати класичні хлібні крихти, яскраві кнопки для виконання цільових дій. Особистий кабінет, кошик, форми зворотного зв'язку - все це має бути розміщено на видному місці. Рекомендується відмовитися від надто кричущого веб-дизайну, скоротити кількість реклами, що особливо актуально для спливаючих вікон. Все має бути просто, зрозуміло і логічно, інакше користувачі не затримаються на майданчику надовго.
  • Версія для мобільних пристроїв. Частка мобільного пошуку регулярно підвищується, тому відмова від адаптивної версії - серйозний удар як по обсягах трафіку, так і по трасту. Юзабіліті і якість мобільної версії не повинні поступатися десктопному ресурсу: швидка стабілізація блоків контенту, помітні CTA-кнопки тощо. Адаптивної версії потребують абсолютно всі ресурси, тому в цьому питанні не важливі ні тематика, ні профіль діяльності (комерція, інформація, новини та інші).
  • Швидкість завантаження. Рідкісний користувач продовжить переглядати сторінку в разі, якщо вона завантажується протягом більш ніж 3-5 секунд, оптимальний показник - 1-2 секунди. Для підвищення швидкості завантаження необхідно відмовитися від великовагової реклами, зображень і відео - все це можна стиснути, а непотрібне - видалити.
  • Дизайн. Дизайн ресурсу, про що ми писали вище, повинен бути приємним і зрозумілими. Яскраві елементи, важка графіка, достаток різних прикрас - все це не тільки дратує юзерів, але і знижує швидкість завантаження. Якщо майданчик комерційний, то при оформленні потрібно використовувати елементи айдентики, які є основою правильного брендингу.

Якість контенту

Ресурси, для наповнення яких використовувалося достаток ключових слів і низькоякісний рерайт, в поточній ситуації потрапляють під фільтри ПС.Балом править якість контенту, який повинен бути не тільки релевантним, але і експертним. Власники медичних сайтів повинні залучати до наповнення дипломованих лікарів, будівельних - експертів у галузі ремонту, дизайну. Чим вища експертність контенту, тим вищі шанси потрапити в ТОП. Варто використовувати не тільки тексти, а й доповнюючі матеріали:

  • зображення;
  • інфографіку;
  • навчальні відеоролики.

Користь принесуть додаткові елементи, які допоможуть юзеру вибрати правильний розмір одягу або розрахувати кількість будівельних матеріалів.

Технічна частина

Хороші сайти позбавлені вірусів, забезпечують безпечне з'єднання і завжди доступні. Шкідливий контент буде блокуватися ПС, що необхідно для захисту користувачів. Рівень довіри може бути знижений у разі, якщо ресурс часто «лежить». Такі проблеми потрібно виявляти і усувати, інакше траст буде падати.

Поведінкові фактори

Траст сайту може бути підвищений через хороші поведінкові фактори:

  • користувачі здійснюють переходи за внутрішніми посиланнями;
  • юзери регулярно додають коментарі;
  • користувачі повертаються на сайт.

Думка і поведінка користувачів дозволяє оцінити реальний стан справ, тому поведінкові фактори є важливим критерієм для ПС.

Як здійснити перевірку трасту?

Сервісу, який точно може оцінити трастовість, не існує, проте для вирішення цього завдання можна використовувати допоміжні майданчики:

  • Яндекс.Вебмастер, який оцінює корисність;
  • ru, що є спеціалізованим сервісом, що враховує масу параметрів - від наявності санкцій до якості донорів;
  • Serpstat Domain Rank і CheckTrust, що виставляють оцінку на підставі даних про посилальний профіль;
  • MegaIndex, який оцінює ресурс за відвідуваністю, зовнішніми посиланнями, джерелами трафіку та іншими важливими даними.

Для отримання чіткої картини потрібно використовувати всі доступні сервіси.

Як підвищити трастовість?

На рівень довіри впливають всі фактори, перераховані вище, підвищити його можна за допомогою наступних інструментів і порад:

  • виконання якісної внутрішньої оптимізації: створення метатегів, видалення дублюючого контенту, перевірка карти сайту, підключення захищеного з'єднання;
  • підвищення якості контенту, зокрема йдеться про унікальність, релевантність, відсутність спаму і залучення експертів для створення матеріалів;
  • збільшення обсягу беклінків, але тільки за умови співпраці з перевіреними донорами. Посилальний профіль варто нарощувати поступово, що особливо актуально для молодих майданчиків;
  • зміцнення поведінкових факторів, яке можна виконати за допомогою грамотної перелинковки, підвищення швидкості завантаження сторінок. Додайте на сайт онлайн-консультанта, покращте юзабіліті, а також працюйте з репутаційними факторами.

Перераховані показники впливають на трастовість, проте правильне планомірне просування дозволяє підвищити довіру, зайняти впевнені позиції в ТОП-10 видачі. Всі аспекти просування важливі, тому не забувайте періодично перевіряти зовнішні лінки, регулярно оновлювати ресурс, а також здійснювати аудит, який допоможе виявити і швидко усунути будь-які проблеми.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка