Як не втратити SEO позиції при редизайні сайту: інструкція

Будь-який сайт вимагає періодичних змін, вони можуть бути як поверхневими, так і широкомасштабними. Останні отримали назву редизайн, вони пов'язані з реалізацією нових функцій і зміною загальної концепції. Експерти рекомендують виконувати редизайн не рідше, ніж 1 раз на 5 років, в іншому випадку сайт буде морально і технічно застарівати. Однак редизайн може спричинити погіршення позицій у пошуковій видачі та інші негативні наслідки. Ми розповідаємо про те, як виконати редизайн і уникнути поширених проблем.

Коли необхідний редизайн?

Редизайн - важливий елемент розвитку та оновлення, проте потреба в його проведенні залежить від різних факторів, розглянемо їх.

  • Конкуренти вже внесли оновлення. До здійснення покупки потенційні клієнти вивчають велику кількість пропозицій. Пропозиції можуть мати однакову ціну і концепцію, але відрізнятися способом подачі. За останню відповідає сайт, якщо він застарів і не викликає довіри, то клієнти без довгих роздумів підуть до конкурентів. До прийняття рішення про внесення змін потрібно оцінити поточний дизайн сайту, проаналізувати якість його наповнення та наявність функцій, яких потребують споживачі. Характеристики сайтів, які давно не змінювалися, сильно поступаються більш сучасним майданчикам, тому вони не витримують конкуренцію. Якщо пропозиції конкурентів аналогічні вашим, але їх сайт володіє кращими характеристиками, то вибір потенційного покупця очевидний.
  • Іміджеві ресурси. Іміджеві ресурси відчувають високу потребу в редизайні, що обумовлено специфікою роботи. Якщо ви реалізуєте товари масового споживання, то дизайн не виконує першочергову функцію, важливий юзабіліті. Наприклад, інтернет-магазини з реалізації побутової техніки, посуду або постільної білизни повинні забезпечувати чітку навігацію, зручність використання сайту і розширену інформаційну підтримку по продукції. Якщо сайт належить великій компанії, для якої важливий статус, то потрібно періодично проводити редизайн, щоб відповідати високим стандартам клієнтів і представляти послуги/товари в кращому вигляді.

Підвищення іміджу, попередження відходу клієнтів до конкурентів, поліпшення якості сайту - основні причини, через які потрібно виконувати редизайн.

Коли редизайн не потрібен?

Широкомасштабна трансформація сайту - дорогий і ризикований процес, тому попередньо потрібно зважити плюси і мінуси, а також приділити час аналітиці. Від редизайну можна відмовитися в таких випадках:

  • всі надії покладаються на зміни. Багато підприємців вважають редизайн ліками від усіх бід. Сьогодні продажів і відвідувачів немає, але після змін бізнес піде вгору! Така думка помилкова, адже не завжди застарілий дизайн є першопричиною проблем. Плануючи виконання редизайну, переконайтеся в тому, що саме дизайн є фактором, що заважає розвитку;
  • відсутність адаптивної версії. Якщо сайт не має адаптивної версії, то її потрібно створити, а не перекроювати вихідний дизайн;
  • низькі продажі. Причина низьких продажів практично завжди криється не в дизайні, а в якості послуг або товарів. Попередньо потрібно здійснити парсинг відгуків, провести опитування серед клієнтів і вивчити статистику вирви продажів. Наприклад, якщо клієнти масово кидають наповнені кошики і навіть ремаркетинг їх не повертає, то проблема криється в невигідних умовах доставки або оплати, неввічливості менеджерів тощо. Причину низьких продажів варто шукати шляхом аналітики, редизайн не вирішить її.

Потрібно пам'ятати про те, що зміна дизайну не є панацеєю - це слідування трендам і потреба в адаптації під ринок, що змінюється.

Редізайну бути: як правильно виконувати роботи?

Якщо потреба у зміні дизайну все ж є, то потрібно почати роботи з аналізу конкурентних ресурсів з метою отримання референсів. Вивчення - ознайомчий етап, він не означає планомірне копіювання чужих ідей. Після збору інформації команда, що складається з веб-дизайнерів, аналітиків і маркетологів, буде створювати креативи і переробляти ідеї так, щоб наповнити їх унікальними рисами.

Особливу увагу потрібно приділити структурі, інакше після оновлення сайт втратить позиції в пошукових системах. Структура робить на позиції прямий вплив, адже кожна сторінка і контент, розміщений на ній, прив'язані до індексу. На етапі планування рекомендується залучати експертів в області SEO, які допоможуть сформувати правильне технічне завдання і попередити погіршення позицій. Вони будуть працювати з контентом, розроблять правильну структуру і підкажуть, що краще видалити, а що - залишити.

Як попередити втрату позицій після виконання редизайну?

Аудит

До запуску процесу переїзду на сайт, що має новий дизайн, необхідно провести комплексний аудит, щоб виявити і усунути всі технічні помилки. Найпоширенішими помилками є:

  • дублюючі сторінки, доповнені www і без нього;
  • дублюючі сторінки, доповнені символом «/» і без нього;
  • коректна відповідь сервера не налаштована, що актуально для запитів неіснуючих URL-адрес;
  • не реалізовано редиректа з HTTP на HTTPS;
  • не реалізована адаптивна верстка, що гарантує некоректне відображення сайту на різних пристроях.

Ми перерахували поширені проблеми, але їх може бути більше. Для виконання аудиту залучайте профільних фахівців, в іншому випадку сайт втратить позиції після переїзду.

Перевірка відповідності URL-адрес

Оновлений дизайн вимагає точності, тому назви сторінок нового сайту повинні відповідати тим URL, які використовувалися на старому ресурсі. Збереження структури гарантує захист від погіршення позицій у видачі, а також зробить використання нового сайту зручним для відвідувачів.

Підготовка таблиці редиректів

Зміна дизайну нерідко пов'язана з внесенням правок у структуру сторінок, а також вкладеності. У зв'язку з цим потрібно подбати про перенесення ваги сторінок зі старого сайту на новий. Під вагою мається на увазі статистика, яка збиралася протягом усього періоду існування старого сайту. Перенесення здійснюється через 301 редирект, структура формується за допомогою таблиці за схемою: поточний URL - 301 редирект - новий URL. Кожній сторінці відводиться індивідуальна комірка в таблиці, що допоможе не пропустити жоден URL і зазначати адреси, з яких вже налаштовано переспрямування. Експерти в області SEO в тандемі з розробниками створюють таблиці відповідності, в рамках яких відбувається автоматичне оновлення за певними характеристиками, наприклад, за кодом товару.

Контент і метатеги

Старий контент потрібно зберегти, його не можна оновлювати або видаляти. Такий підхід забезпечить залучення трафіку за релевантними запитами. З метатегами потрібно чинити аналогічно, якщо ви все ж хочете їх змінити, то дочекаєтеся переїзду і первинної індексації, після якої можна вносити правки.

Що ще необхідно зробити?

  • Виконайте перелинковку, пов'язавши різні сторінки внутрішніми посиланнями. Наявність перелинковки прискорює процес індексації, і забезпечує комфорт для користувачів.
  • Перевірте карту sitemap.xml на коректність URL.
  • Здійсните перевірку кодів лічильників на старому і новому сайті через Google Analytics і Яндекс.Метрики.
  • У процесі переїзду перевірте файл robots.txt та переконайтеся, що директива "Disallow: / "відсутній, в іншому випадку сайт не потрапить у пошук. У цьому ж файлі вкажіть директиву «Host», яка допоможе пошуковим ботам визначити головне дзеркало сайту.
  • Запитайте переіндексацію, надіславши файл sitemap.xml в Google Search Console і Яндекс.Вебмайстер.
  • Перевірте коректність редиректів після переїзду.

Насамкінець

Після переїзду сайту проведіть повторну перевірку, використовуючи елементи аудиту. Виявіть наявність факторів, які заважають індексації, перевірте редиректи, відстежуйте статистику до тих пір, поки не з'явиться позитивна динаміка. Ще один важливий фактор - збір думок користувачів, які по-різному будуть реагувати на оновлений дизайн. Пам'ятайте, що роботу не можна виконувати поспіхом, вона може зайняти від декількох тижнів до декількох місяців.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка