Які бувають сайти

Перш ніж звернутися до фахівців з питань створення вашого сайту, непогано б визначитися з тим, який саме сайт вам потрібен. Насправді, різновидів не так вже й багато, але, для більшого розуміння, охарактеризуємо їх всі.

На малюнку 1 представлені основні види сайтів:

Перейдемо до більш детальної характеристики представлених різновидів:

  • Сайт-візитка. Як зрозуміло з назви, основне завдання даного сайту - представляти дані про об'єкт. Як правило, сайт-візитка має досить лаконічне, але функціональне оформлення. Зазвичай такий сайт включає кілька сторінок, на яких розміщена основна інформація, наприклад, про компанії, види послуг, ціни, контакти тощо.
  • Корпоративний інформаційний web-сайт. Ідеальний варіант для компаній з великою кількістю віддалених філій або дочірніх структур. Він дозволяє налагодити взаємодію і/або документообіг між структурними одиницями, також несе в собі управлінські функції. Є ще один неочевидний, але важливий плюс - наявність такого сайту у компанії, найчастіше, позитивно позначається на іміджі компанії. Дизайн даного сайту представлений в корпоративних кольорах, логотипах та інших відмінних елементах. Також на таких сайтах, часто, представлені дані про сферу діяльності компанії, якісь значущі моменти, висвітлення діяльності фірми в новинах, історія і становлення компанії - загалом, все, що допомагає ознайомитися з компанією як сторонньому, так і внутрішньому користувачеві.
  • Корпоративний іміджевий web-сайт. Він, в принципі, схожий з інформаційним сайтом, але є й відмінності. Даний вид сайту призначений для створення іміджу і спрямований на споживачів послуг або продукції компанії. На такому сайті оперативно публікується вся інформація про торгову марку, історії, товари, програми лояльності, акції. Часто на таких сайтах представлений і повний каталог продукції: з фото, докладним описом і функціональністю товару. Але важливо не перевантажувати сайт: співвідношення графічного матеріалу та текстових даних - 50/50. Такі сайти, зазвичай, оформлені більш «вільно», ніж корпоративні інформаційні сайти, але присутність символіки компанії і/або корпоративних кольорів - обов'язкова.
  • Інтернет-магазин (Мережевий магазин, Електронний магазин, Internet shop, E-shop). Сайт, основна мета якого - продати товар або послугу. До обов'язкових розділу належать каталог продукції і сторінка із замовленням, що пропонує варіанти оплати. Адміністратор цього сайту зобов'язаний організувати доставку, а також проконтролювати розрахунки з покупцями.
  • Інформаційний сайт. Такий варіант сайту, як правило, містить велику кількість інформації, яка структурована за тематичними розділами або самостійних одиниць. Прикладом такого сайту може бути сайт журналу, віртуальної енциклопедії або бібліотеки.
  • Ігровий портал. Суть і цілі створення такого сайту максимально прозорі - надання інформації про ту чи іншу гру або їх сукупність. Але насправді - це досить складний проект, який повинен витримувати високу відвідуваність і бути максимально ресурсоємним. Найчастіше, на порталі є кілька стандартних розділів: для пошуку потрібної інформації по темі, блок новин, посилання на теми, пов'язані з грою. Також, практично завжди, на такому порталі будуть присутні спеціалізовані форуми з модерацією високої якості.
  • Персональний проект. Такий сайт може містити все, що завгодно, також немає жорстких правил дизайну. Вся інформація та оформлення спрямовані на те, щоб максимально повно ознайомити відвідувачів з тематикою проекту та сайту.
  • Контент-проект. Найчастіше це некомерційний проект. Мета даного сайту не отримання прибутку, а залучення відвідувачів з метою ознайомлення з тією чи іншою інформацією. Інформація може бути представлена різними способами: графічна інформація, статистичні дані, добірка текстових матеріалів. Часто також представлені посилання на комерційні сайти за темою дослідження. Так що друга функція контент-проекту - це реклама. Форми контент-проекту також можуть бути різними: інтернет-бібліотека, довідник, енциклопедія. За умови грамотного наповнення сайту цікавою інформацією, контент-проект дає високий трафік на комерційні сайти партнерів. Крім цього, контент-проект може носити освітній або розважальний проект.
  • Промо-сайт. Тут все просто. Цей сайт спрямований на просування конкретної акції тієї чи іншої компанії. Це неосновний сайт фірми, він не несе всієї інформації про підприємство, тільки про просування продукту, послуги або товарної групи, - це сайт створений спеціально для просування будь-якого товару або послуги або основного сайту компанії. Компанії, насправді, вигідно створювати новий сайт під ту чи іншу акцію, так як це дозволяє оптимізувати його під рейтинги пошукових машин, а значить, залучити максимальну кількість відвідувачів, що, в кінцевому підсумку, призводить до збільшення прибутку компанії.
  • Сайт-форум. Є два варіанти створення форуму: самостійний сайт і розділ вже наявного сайту. Такий сайт несе в собі безліч функцій, основна з яких - маркетингова: форум дозволяє відстежити думки та уподобання відвідувачів, сформувати перелік нових тем для розвитку сайту, анонсувати про майбутні зміни. Також дуже важлива комунікаційна функція форуму: дозволяє налагодити спілкування між учасниками форуму, а також налагодити двосторонній зв'язок з адміністрацією сайту.
  • Блог. Блог, по суті, це тандем новинної стрічки, форуму і гостьової книги. У зв'язку з частим оновленням інформації на блозі, він краще індексується пошуковими машинами. До того ж, можливість залишати коментарі під кожною темою блогу - відмінний спосіб спілкування відвідувачів, що, як вже було сказано, ріднить блог з форумом. Дуже часто новини першими з'являються саме на блогах, і вже потім розлітаються по новинних порталах. Так що блог, в сучасному світі, один з найпопулярніших форматів сайтів. До дизайну немає, практично, ніяких вимог. Він може бути абсолютно будь-яким. Але одну умову, мабуть, варто виділити: краще намагатися уникати «кричущого» оформлення, занадто контрастного дизайну і нечитаних шрифтів.

Таким чином, ми розглянули основні форми та особливості сайтів. Сподіваємося, ця інформація допоможе вам при виборі формату вашого майбутнього сайту.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка