Юзабіліті-аудит сайту, як перший крок до збільшення доходу

Юзабіліті - це великий набір характеристик, що вказують на зручність використання, ергономіку, якість сприйняття сайту користувачами. Юзабіліті впливає на відвідуваність, позиції сайту у видачі і навіть відсоток конверсії. Ви можете поліпшити всі показники, замовивши аудит юзабіліті сайту у професіоналів.

Що входить в аудит юзабіліті сайту: основні критерії оцінки

До старту аудиту визначається тип сайту, адже оцінка правильної структури односторінника, корпоративного ресурсу або інтернет-магазину виконується за індивідуальною схемою. У будь-якому випадку на чолі кута стоять такі параметри:

  • ефективність. Вказує на те, наскільки швидко користувач може вчиняти дії, а також орієнтуватися на сайті;
  • орієнтація. Спрямована на нових користувачів, визначає те, наскільки добре вони справляються з внутрішнім функціоналом. Чи не заважає їм реклама? Чи добре працює навігація? Чи привабливий дизайн? Ці та інші фактори мають прямий вплив на формування первинної думки про ресурс;
  • запам'ятовуваність. Визначає, наскільки просто і швидко зможете працювати з сайтом користувач, який не відвідував його протягом тривалого часу;
  • всі види помилок. Враховуються помилки, які робить користувач;
  • ступінь задоволеності. Залежить від того, наскільки просто, приємно і зручно юзер використовував сайт.

Нерідко до вищезазначених параметрів додають корисність. Справа в тому, що найсучасніший юзабіліті не допоможе в тому випадку, якщо користувач не зміг знайти відповідь на своє питання або задовольнити бажання, пов'язане із замовленням товару або послуги. Якщо дивитися на юзабіліті очима користувача, то можна виділити такі важливі нюанси:

  • красивий, але не нав'язливий дизайн, який не відволікає від основної мети відвідування;
  • фактори безпеки. Йдеться про безпечне з'єднання, наявність сертифікатів, грамот, ліцензій, що підтверджують надійність бізнесу;
  • наявність навігаційних ланцюжків, що дозволяють юзеру без проблем орієнтуватися і переміщатися по сайту;
  • швидке завантаження, коректне відображення всіх сторінок, у тому числі і на мобільних пристроях;
  • логічний і корисний контент.

Розповідаючи про те, що таке аудит юзабіліті сайту, варто згадати про важливість регулярного виявлення всіх помилок. Сайти постійно оновлюються, розширюються, доповнюються новим контентом, тому контролювати працездатність і зручність необхідно на постійній основі.

3 основні завдання, для яких використовується аудит юзабіліті сайту

Аудит використовується для загальної перевірки юзабіліті, що дозволяє визначити вектор розвитку, також застосовується для поліпшення KPI і пошуку помилок інтерфейсу. Розглянемо кожну задачу більш детально.

Виявлення помилок інтерфейсу

Термін: 7 днів.

Кому необхідний: власникам будь-яких сайтів, які хочуть усунути помилки юзабіліті.

UX-аудит спрямований на виявлення проблем, з якими стикаються користувачі під час взаємодії з сайтом. Під час аудиту проводиться збір вимог, після якого фахівець виконує вивчення сайту за нижчепереліченими напрямами:

  • шлях користувача від заходу на сайт до укладення угоди (купівля, оплата, оформлення замовлення);
  • існуючі конверсійні шляхи;
  • всі сторінки, з якими взаємодіють користувачі;
  • технічні характеристики - від швидкості завантаження до працездатності елементів;
  • контент: виявлення помилок, відповідність тематиці сторінки тощо.

Ви явлені проблеми можуть здивувати замовника, адже причина низької конверсії може критися в поганому наповненні карток товарів, недоступності або низької видимості CTA-кнопок, повільному завантаженні сторінок або недопрацьованій мобільній версії - це лише невелика частина помилок. UX-аудит корисний у таких випадках:

  • погана конвертація відвідувачів у покупців;
  • спостерігаються проблеми з юзабіліті;
  • потреба у виборі або перегляді стратегії розвитку проекту;
  • потреба в зборі даних, які допоможуть зрозуміти процес взаємодії юзера з сайтом.

Він дозволить виявити всі проблеми, з якими можуть зіткнутися власники комерційних ресурсів, зокрема інтернет-магазинів. На фініші замовник отримує звіт, в якому розписані помилки і стратегія для їх усунення.

Аудит для підвищення KPI

Термін: до 4-х тижнів.

Кому необхідний: власникам великих інтернет-магазинів, які потребують поліпшення, розвитку та оптимізації.

Цей вид аудиту більш глобальний, він спрямований не на поверхневу перевірку, а на глибокий аналіз з метою вивчення веб-аналітики, впровадження нових інструментів, запуску постійного процесу розвитку, збільшення доходу. Аудит для підвищення KPI - вибір працюючого бізнесу. Виконується в кілька етапів:

  • діалог із замовником, формування основних цілей і вимог;
  • налаштування аналітики, а також використання додаткових інструментів. Застосовуються Google Analytics, Google Tag Manager, теплові карти та інші сервіси;
  • виявлення помилок і паралельний пошук точок зростання;
  • формування плану, який по суті є керівництвом з підвищення прибутковості проекту, розвитку, редизайну. Всі рекомендації підтверджені реальними фактами і цифрами, зібраними під час проведення багатотижневого аналізу.

Такий аудит є хорошим рішенням для проектів, які вже приносять прибуток, але потребують зростання, масштабування і розвитку.

Експрес-аудит сайту

Термін: 1 день.

Кому необхідний: власникам сайтів, які хочуть отримати первинну карту явних помилок.

Експрес-аудит необхідний для виявлення помилок і проблем юзабіліті, які лежать на поверхні. Дозволяє сформувати первинну оцінку, а також вибрати пріоритетний напрямок розвитку. Досвідчений фахівець, не використовуючи сервіси аналітики, зможе швидко виявити складнощі, з якими стикаються пересічні користувачі. Йдеться про незручну навігацію, перевантажений каталог, відсутність мобільної версії, відсутність блоків переглянутих або рекомендованих товарів - проблеми, які можна побачити неозброєним оком.

Від яких факторів залежить ціна?

Вартість послуги формується в індивідуальному порядку. На ціну впливають тип і кількість сторінок сайту, обсяг робіт і помилок, персональні завдання, поставлені замовником, тип аудиту і масштаби проекту. Терміни залежать від цих же параметрів. Наприклад, термін експрес-аудиту сайту-візитки може становити пару годин, багатосторінкового ресурсу для великого бізнесу - 20-30 днів.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка