Що таке поведінкові фактори ранжування і як вони впливають на SEO?

Пошукові системи оцінюють зручність веб-сайтів та їх актуальність, базуючись на критеріях, що визначають поведінку відвідувачів на цих майданчиках. Наприклад, користувач може зайти на сторінку за посиланням з пошукової видачі і відразу повернутися назад, оскільки зрозумів, що немає необхідної інформації. Така поведінка може обумовлюватися тим, що був зроблений випадковий клік, але, якщо подібна поведінка повторюється часто, алгоритми пошукових систем приходить до висновку, що на сторінці немає інформації, що відповідає заданій тематиці. В результаті, це призводить до зниження позицій у видачі і, відповідно, зменшення відвідуваності. Представлена схема діє і в інший бік. Якщо люди проводять тривалий час на вашому сайті, переходять за посиланням і здійснюють будь-які дії, тоді статус ресурсу поступово підвищується. Щоб розбиратися в цьому краще, необхідно зрозуміти те, як відбувається оцінка поведінкових факторів і для чого вона потрібна.

Загальні відомості про поведінкові фактори

Основоположним завданням всіх сайтів постає задоволення потреб своєї цільової аудиторії. Фактори ранжування вказують на те, як користувачі взаємодіють з різними джерелами. Опис базується на їх діях і рішеннях. Чим частіше конкретний варіант вибирається користувачами зі списку, запропонованого пошуковою системою, тим більш активно алгоритми будуть просувати цей web-ресурс, виходячи з аналізу впливу поведінкових факторів. Сайт за рахунок цього буде відображатися на більш високих позиціях у видачі.

Важливо зауважити, що поведінка користувачів не є єдиним фактором, який враховується в СЕО. До ефективного просування включено облік контентних і технічних аспектів, грамотне використання мета-тегів і ключових фраз, оптимізація структури, правильне розміщення посилань та інші елементи. Для залучення додаткового органічного трафіку, необхідно підвищити загальну оцінку, а для цього, потрібне знання базових принципів ранжування.

Класифікація

Поведінкові фактори класифікуються на зовнішні та внутрішні. До других належать ті, які безпосередньо пов'язані з сайтом. Серед них:

  • Якість контенту, що розміщується. Він повинен відповідати користувальницьким запитам, утримувати людину на сторінці і покращувати взаємодію сайту з відвідувачем.
  • Навігація. Якщо правильно підійти до проектування, доступ до розділів і посилань буде доступним. Для зручності користувачів важливо, щоб була зрозуміла ієрархія.
  • Оперативність завантаження. Якщо відвідувачеві доведеться довго чекати, поки завантажиться сторінка, тоді ймовірно він її закриє, не чекаючи результату.
  • Адаптивність, наявність інтерфейсів для різних пристроїв. Сайт повинен бути розрахований не тільки на комп'ютери, а й телефони.
  • Структура посилань. Сприяє підвищенню ефективності індексації.

Серед зовнішніх факторів, що впливають на СЕО-оптимізацію, варто виділити:

  • Відгуки. Від реальних оцінок користувачів, формується репутація про сайт у цільової аудиторії. Довіра залежить від кількості позитивних відгуків.
  • Соціальні сигнали. Включають активність користувачів у соціальних мережах, які відстежують пошукові системи. Серед них: лайки, репости та інше.
  • Об'єм і якість беклинків (зворотних посилань). Вони є основоположними для просування. Визначають актуальність ресурсу для пошуковика.
  • Кількість повторних відвідувань. Якщо користувач регулярно повертається на сайт, тоді можна бути впевненими в задоволеності контентом і загальним позитивним досвідом.

Незважаючи на те, що фактори діляться на зовнішні і внутрішні, вони тісно взаємопов'язані один з одним. Взаємний вплив. Якщо враховувати їх всі на своєму сайті, тоді можна буде підвищити показники, а, отже, і ранжування в пошуковій видачі.

Важливі внутрішні критерії

При просуванні web-ресурсу є ряд важливих внутрішніх поведінкових факторів, що заслуговують особливої уваги. На них слід зупинитися детальніше.

Тривалість перебування на сайті

Чим довше користувач знаходиться на сайті, тим краще. У цьому випадку пошукова система оцінює його як корисний і потрібний. Отже, розміщений контент відповідає запитам людей.

Глибина переглядів

Ці відомості відображають середню кількість внутрішніх розділів, які проглядаються в рамках відвідування. Чим вище представлене значення, тим успішніше просування.

Цільова взаємодія

Зацікавленість аудиторії проявляється в різних діях. Користувач може додати вподобаний товар до кошика, скористатися меню тощо.

Відсоток відмов

Цей критерій передбачає кількість відвідувачів, які закрили сторінку відразу після першого перегляду, не здійснюючи на ньому ніяких дій.

Важливі зовнішні критерії

Характеристика, сформована на основі зовнішніх джерел, відіграє велике значення для просування. Найбільш значущими постають зворотні посилання, які розміщені на інших ресурсах. У цьому випадку алгоритм пошуковика враховує не тільки число зворотних посилань, але і якість веб-сайтів, де вони опубліковані. Оптимальним рішенням для просування постає наявність значної кількості релевантних донорів, що характеризуються високою відвідуваністю.

Щоб створити відмінну посилальну масу, багато хто віддає перевагу розміщенню публікації на відомих майданчиках, в які вписують дані, що дозволяють аудиторії прямо перейти на сайт. Також, позитивно відображається вказівка сайту на сервісах, запропонованих пошуковими системами. Добре впливає і регулярна згадка ресурсу в авторитетних ЗМІ і взаємодія в соцмережах.

Необхідність поліпшення алгоритмів, які використовуються в пошуковиках, призводить до зростання значущості аналізу поведінкових факторів. Продумана оптимізація, орієнтована на збільшення часу взаємодії користувачів з web-сайтом, зменшення показників відмови і багато іншого позитивно впливає на позиції сайту.

Способи збирання інформації

Розроблено безліч методів та інструментів, які домагаються великого охоплення, необхідного для отримання об'єктивної оцінки та правильного ранжування. Головні розглянемо детальніше.

Веб-аналітика

Про сервіси Analytics або Метріка сьогодні знають багато. Навіть ті, хто далекий від СЕО. Дані системи допомагають стежити за користувальницькими патернами і дозволяють швидко аналізувати ключові параметри.

Інформація про кліки

Періодичність кліків, зроблених користувачами на посилання, визначає якість і релевантність контенту. Якщо ваш ресурс вибирають часто, значить на ньому розміщені корисні відомості.

Індексування

Першочерговим завданням пошукових роботів при скануванні та аналізі змісту веб-сторінок є врахування тривалості перебування користувачів на сторінках та обсяг їх дій.

Машинне навчання

За допомогою складних аналітичних моделей, які відрізняються багатофакторною структурою, можна оцінити, як окремі аспекти впливають на ранжування. Важливою частиною роботи алгоритмів систем пошуку є збір та аналіз відомостей про особливості поведінки користувачів. Вони надають релевантні результати по кожному відвідувачу. За рахунок вивчення головних моментів, веб-майстри та СЕО-фахівці зможуть знайти дієве рішення для просування.

Способи покращення поведінкових факторів

На практиці використовуються різні підходи, спрямовані на те, щоб сайт задовольняв запити користувачів. Щоб оптимізувати ресурс і поліпшити поведінкові фактори, потрібно наступне:

  • Розміщення контенту, який відрізняється корисністю. Він повинен відповідати запитам користувачів. Матеріали, розміщені на сайті, повинні зацікавити людей, привернути їх і утримати увагу. Також, потрібно підштовхнути їх до потрібних дій: оформлення покупки, переходу в інші розділи сайту тощо.
  • Покращення інтерфейсу. Важливо, щоб навігація сайту була зручна. Від неї залежить глибина переглядів. За допомогою грамотної навігації, з пошуком потрібної інформації у користувача не виникне труднощів.
  • Швидкість завантаження. Потрібно скоротити час, необхідний для завантаження сайту. Зробити це можна, зменшивши вагу зображень і файлів, створивши кеш, продумавши структуру коду тощо.
  • Підвищення інформативності описів і правильне написання заголовків. Від цього залежить ефективність першого контакту сайту з користувачем. При відповідності запиту, заголовки та описи будуть мотивувати людину перейти на сайт.
  • Адаптація під різні пристрої. Користувачі частіше користуються телефонами, ніж комп'ютерами.
  • Релевантні посилання та їх успішна інтеграція. Від числа внутрішніх переходів залежить те, протягом якого терміну користувати буде перебувати на сайті. Це є основним критерієм оцінки для систем пошуку. Також, правильне налаштування дозволяє поліпшити індексацію, сприяючи просуванню на лідируючі позиції.
  • Систематичний аналіз даних. Потрібно вивчати аспекти, які знижують зручність використання сайту. Аналітика - можливість на ранніх етапах знаходити проблемні зони, що потребують коригувань.

Поліпшити фактори, які впливають на ранжування ресурсу, можна за допомогою моніторингу та вибору дієвих інструментів оптимізації. Завдяки грамотному підходу, забезпечується стабільне поліпшення показників, підвищуються позиції у видачі. Самостійно розібратися у впливі поведінкових факторів досить важко. Потрібні особливі знання в даній області.

Питання-відповідь

На які критерії поведінкових факторів потрібно спочатку звертати увагу?

Оскільки пошукові системи не розкривають інформацію про алгоритм своєї роботи, не можна виділити найголовніші критерії поведінкових факторів. Всі вони в тій чи іншій мірі впливають на просування. Спочатку краще зробити акцент на усуненні очевидних проблем, пов'язаних із завантаженням, контентом та ін.

Як збираються дані про поведінку відвідувачів сайту?

Алгоритми, які використовуються сьогодні, базуються на багатофакторних моделях. Щоб отримати об'єктивну оцінку, потрібно зібрати дані із запитів користувачів, звітів браузерів тощо.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка