Тег rel = «canonical»: підручник з його використання

Для нашої студії пріоритетним завданням постає вирішення проблеми дублювання контенту, яке негативно впливає на просування сайту. Воно може бути повним або частковим. Впоратися з представленою ситуацією часто допомагає використання редиректів. У разі, якщо не можна їх поставити, тоді є альтернативний варіант. Мова йде про налаштування канонічних посилань на сторінки.

Канонічне посилання: визначення і призначення

Канонічне посилання (canonical link) - це особливий HTML-тег rel = «canonical», який вказує пошуковикам кращу версію сторінки, особливо у випадках, коли на сайті присутні дублюючі або схожі сторінки з однаковим контентом. Канонічне посилання допомагає пошуковим системам зрозуміти, яке з них має бути розглянуто як основне та індексоване, а які слід вважати дублями або варіаціями. Вона допомагає уникнути проблеми дублювання контенту і дозволяє встановити явний пріоритет для пошукових систем.

За допомогою зазначення канонічного посилання ви повідомляєте пошукових систем, що вибрана сторінка є найкращою версією, яка повинна бути індексована і відображена в результатах пошуку замість інших, що дублюються. Таким чином можна поліпшити SEO-просування, уникнути проблеми з дублюванням інформації.

Негативний вплив дублів на SEO-просування

Обговорюючи дублювання контенту і необхідність канонічних посилань, важливо розібратися, звідки воно береться і чому стає проблемою. У дублях не обов'язково повинна бути повна ідентичність. Досить наявність схожого контенту.

Однією з поширених ситуацій, коли виникає проблема дублювання, є використання фільтрів або параметрів в інтернет-магазинах. Коли людина вибирає певні характеристики, їй надається нова сторінка з результатами, що містить майже той самий набір товарів, що й основна сторінка категорії. Це створює дублювання контенту, оскільки пошукові системи можуть розглядати ці сторінки як різні, хоча з точки зору користувача вони пропонують схожий контент. Уникнути цієї проблеми допомагає використання канонічних посилань, що вказують на основну сторінку категорії або розділу, і тим самим повідомляють пошуковикам, що ці дублюючі сторінки слід розглядати як варіації або фільтри, а не окремі сторінки для індексації.

Важливість вирішення проблеми дублів сторінок

Вирішити дану проблему необхідно через наступні причини:

  • Збільшується розмір сайту. У результаті цільові посилання індексуються дуже довго або зовсім не потрапляють у пошукову видачу.
  • URL починають конкурувати один з одним. Ви помиляєтеся, думаючи, що можете зайняти в ТОПі відразу 2 місця. Пошуковики не надають такої можливості, але є ймовірність, що відобразиться не той документ.
  • Втрачається посилальна вага. Зовнішні посилання можуть перенаправляти на дублікати, а не початкове джерело. Через це маса розмивається.
  • Погіршення поведінкових факторів. Якщо користувач перейде за неправильною адресою і не знайде потрібну інформацію, тоді він більше не повернеться.
  • Авторитетність в очах пошуковиків. Системи вважають дубльовані сторінки небажаним, тому знижують їх у видачі.

Вирішення проблеми дублювання сторінок важливе для поліпшення SEO-результатів, користувацького досвіду, ефективного розподілу авторитету та економії ресурсів. Це допомагає сайту краще виконувати свої цілі і досягати успіху в онлайн-середовищі.

Особливості налаштування канонікл

Існує декілька способів. З одними допомагає розробник, а в інших не потрібні спеціальні навички.

У HTML-коді

У HTML-коді сторінки ми можемо вирішити проблему дублювання контенту, додавши тег < link rel = «» canonical «» href = «» https://site.com/odezhda «»/> до розділу head, де зазвичай прописуються мета-теги. Цей тег вказує на основний URL сторінки і повідомляє пошуковим системам, що вона є канонічною або кращою версією, незважаючи на наявність подібних або дублюючих сторінок.

У заголовку HTTP

Вибирають, коли тег потрібно поставити на файл, де немає розділу < head >. Щоб скористатися ним, потрібен доступ до налаштувань сервера.

В Sitemap.xml

Вказані тут адреси пошукові роботи розглядають як канонічні. Брак підходу - рекомендації в карті сайту для них менш значущі, ніж встановлення атрибуту в коді.

В адміністративній панелі

Популярні CMS створили функціонал, що дозволяє поставити канонічний тег без знань програмування.

Правила використання атрибута у СЕО

Не завжди слід використовувати тег rel = «canonical». Часто він шкодить сайту. Тим не менш, до нього звертаються. Подібні ситуації варто розглянути детальніше.

Дублювання контенту

При наявності дублів необхідно визначити першоджерела і поставити атрибути. Зробити це можна за допомогою Яндекс.Вебмастера і Google Search Console.

На пагінації

Мається на увазі розбивка вмісту на окремі сторінки, що покращує навігацію та зручність користування. Часто використовується в інтернет-магазинах. При поділі виникають дублі основної сторінки.

За наявності версій WWW, HTTP або HTTPS

Це одна з найбільш значущих помилок на майданчиках. Якщо для роботів будуть доступні всі ці варіанти, тоді пошукові системи розглянуть їх як окремі документи. Це призведе до проблем індексації:

  • є ризик, що в індекс потрапить нецільовий URL (склеювання адрес);
  • у видачі будуть всі версії, але виникає канібалізація запитів (спливатиме то одна, то інша сторінка).

Використання тега rel = «» canonical «» в HTML-коді є рекомендацією для пошукових роботів щодо кращої версії сторінки. Однак остаточне рішення про те, яку версію індексувати, приймається пошуковими системами. Встановлення 301 редиректа дає вам змогу явно вказати пошуковим системам, що сторінка остаточно переміщена і повинна бути замінена на вказану в редиректі. Це допомагає уникнути проблем з дублюванням інформації і гарантує, що пошукові системи будуть індексувати і ранжувати правильну версію сторінки.

У мобільних URL

У разі наявності окремих варіантів майданчика виду m.site.ru, необхідно поставити атрибут, що перенаправляє на комп'ютерну версію. На ресурсі десктопів потрібно прописати rel = «alternate», де вказується мобільний сайт.

Динамічні URL

Утворюються, коли користувач перейшов на сайт з рекламного оголошення, використовував фільтри в інтернет-магазині, або використовував пошукову систему.

Коли не потрібно використовувати тег?

Найпоширеніші ситуації такі:

  • Верхній і нижній регістр написання URL. Адреси, написані головними і рядковими літерами, будуть розглядатися як різні майданчики. У цьому випадку потрібно прописати правило в .htaccess. Довірити це завдання потрібно програмістам.
  • Мультимовний контент. Тут потрібно ставити атрибут hreflang.

Доцільність використання вам допоможуть визначити наші фахівці.

Як перевірити правильність канонічної сторінки?

Допомагає з цим інструмент перевірки URL, який знаходиться в Гугл Консолі. Для цього потрібно вставити посилання і вивчити інформацію про нього. Така функція є і в Яндекс.Вебмайстерні. Для цього діють і вручну, але це складніше.

Популярні помилки під час налаштування

Атрибут не враховується при наступних помилках:

  • переспрямування йде на документ, який неприпустимий для роботів та індексування;
  • канонікл був поставлений на інший домен або піддомен;
  • вказано кілька канонічних посилань;
  • ланцюжок каноніклів;
  • одночасно використовується тег rel = «canonical» і noindex.

Канонічні атрибути часто плутають з редиректами, проте функції у них різні. Перший призначений для вирішення проблем з індексацією, а другий переносить користувача на іншу адресу, не даючи зайти на сторінки з перенаправленням.

Канонічний URL - адреса, яку вказують в атрибуті rel = «canonical». З його допомогою оптимізують web-сайти і вирішують питання з індексацією. Він запобігає негативним наслідкам, пов'язаним з дублюванням контенту. Якщо ви налаштуєте канонічний URL, вам слід переконатися, що вказана адреса дійсно є найкращою і релевантною для пошукових систем. З цим вам допоможуть фахівці нашої компанії.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка