Скільки часу потрібно для SEO: думки експертів і відповідь представників Google
Нещодавно в журналі Search Engine Journal була опублікована стаття Джеремі Кнауфа, SEO-фахівця з великим досвідом, присвячена часу, який необхідний для реалізації SEO. Джеремі говорить про те, SEO - це завдання з кількома змінними, тому визначити витрати або терміни дуже складно. Потрібно враховувати не тільки показники свого сайту, а й дії конкурентів, що ускладнює розрахунки. Кнауф зазначає, що середній термін оптимізації становить 4-12 місяців без урахування специфіки сайту. Розбираємо відповіді Кнауфа і визначаємо, чому він вказав такі терміни.
Які змінні приймаються в розрахунок
В основі розрахунку термінів SEO лежать три ключові змінні, які враховуються в обов'язковому порядку:
- конкуренти: дії, позиції, інструменти та інші;
- зовнішній посилальний профіль сайту: якість, кількість, динаміка нарощування;
- контент, який використовується.
На перших порах потрібно проаналізувати кожну змінну та її компоненти, щоб визначити приблизний термін оптимізації та спрогнозувати результати.
Конкуренти та їх вплив на просування
Якщо компанія пропонує ексклюзивні товари, то конкуренти не є загрозою. Однак домінуюча кількість представників e-commerce-бізнесу реалізують популярні послуги або продукти, кожен день стикаючись з жорсткою конкуренцією. Важливо враховувати попит і масштаб ринку: у юриста, який працює на території невеликого району, буде менше конкурентів, ніж у великого агентства в мегаполісі. Потрібно оцінювати обсяги конкуруючих сторінок: чим їх більше, тим складніше буде підняти сайт в ТОП, а на роботу піде багато часу.
Просування здійснюється послідовно: сторінки, що займають низькі позиції в пошуку, обігнати легко, але з кожним кроком ситуація ускладнюється. Потрібні зусилля і час, щоб піднятися вище і обійти реально сильних конкурентів. За ці позиції можуть боротися десятки і навіть сотні сайтів, що залежить від географії і ніші. Найсильніші конкуренти залучають досвідчених SEO фахівців, які допомагають утримувати лідируючі позиції. І цей момент дуже важливий: потрібно зіставляти конкуренцію в ніші досвіду сіошників, яких власник сайту залучає до роботи. Великі компанії можуть дозволити собі наймати галузевих експертів, що не дозволяє конкурувати з ними середньому і малому бізнесу.
На етапі аналізу потрібно оцінювати всі аспекти роботи конкурентів, а не обмежуватися загальною картиною. Позиції конкурентів - ваша відправна точка, але в цей же час пункт прибуття: рано чи пізно ваш сайт займе місце одного з них. Аналізувати потрібно не тільки поточне положення, а й результати за останні 3-4 місяці: дослідження повинні вестися постійно. Обігнати конкурентів неможливо, якщо ви витрачаєте менше зусиль, ніж вони на різних етапах просування.
Профіль посилання
Великий обсяг зовнішніх посилань дозволяє досягати успіхів в SEO, проте гонитва за цифрами - не завжди вірна стратегія. Важлива не кількість, а якість, про що говорять експерти в області просування. 100 посилань на ресурсах із сумнівною репутацією краще замінити на 10-20 релевантних і актуальних. Ефективність такого підходу дозволяє отримати ще один позитивний результат: якісні посилання непрості в пошуку, тому конкурентам буде складно до них дістатися. Релевантні беклінки зберігаються довше і приносять сайту більше користі, якщо порівнювати з посиланнями, створеними із залученням методів автоматизації.
Швидкість нарощування профілю посилання
При збільшенні обсягу посилального профілю варто стежити за часом. Якщо кількість зовнішніх посилань зростатиме надто швидко або різко, то пошукові системи розцінять такий сигнал, як спосіб неприродної накрутки і метод маніпулювання ранжуванням. Правила нарощування беклінків зафіксовані в інструкціях від Google. Якщо вебмастер не слід їм, то буде ініційована ручна перевірка, яка може завершитися потраплянням під санкції з накладанням фільтрів та інших обмежень.
Аналізуйте графіки динаміки нарощування посилань і зупиняйте роботу в разі неприродних стрибків. Різке збільшення посилань може бути природним, наприклад, при запуску нового продукту, успішному маркетингу, публікації дійсно корисної статті і наявності інших інфоповодів. Потрібно концентруватися на отриманні якісних і релевантних джерел, які матимуть позитивний вплив на позиції в ранжуванні, але без ризику накладення санкцій.
Посилальна швидкість повинна бути стабільною і природною, важливо враховувати рекомендації та вимоги пошукової системи. «Стрибки» в графіках найчастіше відбуваються в тому випадку, якщо використовуються тіньові схеми роботи з беклянками.
Контент
Контент має прямий вплив на SEO, і якість в цьому питанні грає першу скрипку. Можна витратити багато часу на підготовку коротких статей обсягом 300-400 знаків, але вони не матимуть позитивний вплив на рейтинг. Експерти сегмента говорять про те, що мінімальний обсяг статті повинен становить 4000 знаків і більше. Універсального обсягу не існує, але всі опубліковані тексти повинні вирішувати проблему відвідувача. Довжина впливає на час перегляду сторінки, дозволяє розмістити внутрішні посилання - це необхідно для скорочення відсотка відмов.
Існує міф, що стосується частоти додавання нових матеріалів: роботу потрібно виконувати поступово, в іншому випадку Google сприймає їх як неприродних, відбудеться зниження рейтингу. Однак представники пошукової системи спростували цей міф: частота додавання матеріалів не погіршує позиції і не загрожує санкціями.
Контент і SEO: як вони взаємопов'язані
Якщо у вас є якісний контент, то не відкладайте його публікацію в довгий ящик. Чим раніше текст буде доданий на сайт, тим швидше він принесе позитивні результати. Відкладання уповільнює просування, а контент може втратити унікальність, що відбувається з усіма матеріалами, які довго «зберігаються в столі» (виняток - авторські фото і відео).
Динаміка ранжирування залежить від віку сторінки: чим вище траст, тим краще протікає процес. Кнауф радить підготувати графік публікацій і дотримуватися його, обґрунтовуючи свою позицію двома аргументами:
- пошукова система бачить, що ресурс оновлюється, тому індексування відбувається частіше, а ранжування - більш швидке;
- відвідувачі повертаються на сайт частіше, що теж позитивно впливає на оптимізацію.
Разом з наповненням повинна вестися актуалізація контенту: видаляйте старі матеріали, замінюючи їх новими. Такий підхід забезпечить підвищення загальної результативності, вдихаючи друге життя в застарілі сторінки.
Ставте цілі
Намагайтеся створювати корисний контент, використовуйте релевантні запити при оптимізації. Не відмовляйтеся від зручності на догоду SEO, стежте за унікальністю і максимальною інформаційною цінністю, що дозволить отримати більше органічного трафіку і прискорити процес нарощування зворотних посилань. Якісні посилання можна отримати тільки за наявності надійного сайту: авторитетні джерела хочуть співпрацювати з рівноцінними партнерами. Представник Backlinko провів тестування більш ніж 900 млн блог-постів, прийшовши до простого висновку: довгі тексти отримують приблизно на 77% більше посилань, ніж короткі.
Здогадка чи правда
Фахівці в галузі SEO можуть помилятися, що обумовлено змінами і факторами, які «живуть своїм життям». Деякі фахівці багато обіцяють, проте прагнуть лише задовольнити завищені очікування клієнтів. У підсумку замовник вважає, що на оптимізацію будуть витрачені 2 тижні, але в реальності потрібні мінімум 3-4 місяці.
Так, в рамках активної оптимізації позитивна динаміка помітна через 2-3 тижні: підвищується ранжування за низькочастотними запитами, зростає органічний трафік. Однак це не означає, що сайт обігнав лідерів: на отримання перших позицій за фразами з високою конкуренцією може піти рік.
Джеремі наводить кілька прикладів з особистого досвіду. Наприклад, команда фахівця змогла вивести в ТОП сайт за висококонкурентним запитом «маркетингові кампанія»: знадобився рік і багато ресурсів, але потік органічного трафіку йде протягом декількох років після отримання перших позицій. Другий клієнт звернувся до фахівців з проблемою: його бізнес не був присутній в інтернеті, але на одному сайті (з невисоким авторитетом) була опублікована неправдива інформація. На ліквідацію наслідків пішли кілька тижнів: перші вкладки SERP були заповнені сторінками, які команда Джеремі контролювала.
Експерт дав відповідь на питання про тіньові інструменти: порушення керівництва Google може прискорити просування, але стратегія має короткий цикл життя. На фініші сайт отримає санкції і позиції, далекі навіть від початкових.
Насамкінець
Представники компанії Google говорять про те, що просування - від початку до перших результатів - займає від чотирьох місяців до року, що збігається з позицією Джеремі. Дані засновника AHrefs Тіма Соуло не менш красномовні: лише 5-7% нових сторінок потраплять в ТОП Google через рік. Після досягнення жаданих позицій зупинятися не можна: конкуренти ніколи не сплять, тому будуть працювати краще і витрачати більше, щоб змістити лідера і зайняти його місце. Оптимізація - безперервний процес, що вимагає постійного контролю, вивчення змін, актуалізації контенту і відстеження конкурентів.