Аналізуємо сайт за допомогою безкоштовних інструментів: ТОП-5 перевірених рішень

Власний сайт підприємці розглядають як єдиний канал продажів, вважаючи його надійним і безперебійним інструментом. Досягти максимальної ефективності дозволяє своєчасне виявлення та усунення помилок, внесення доопрацювань під вимоги аудиторії та коригувань, спрямованих на відповідність чинним алгоритмам пошукових систем. Розповідаємо, на що звертати увагу і які сервіси краще використовувати для аналітики.

Які фактори необхідно враховувати

При виконанні аналізу потрібно брати до уваги такі критерії:

  • поведінкові фактори користувачів;
  • час завантаження сторінок (оптимально до 2 секунд);
  • наявність технічних проблем і можливі методи для їх усунення;
  • якість контенту, розміщеного на сайті.

Для автоматизації моніторингу краще використовувати сторонні сервіси: розглянемо кращі.

Be1.ru

Сервіс Be1.ru - безкоштовне рішення, що дозволяє виконати аналіз за більш ніж 50 показниками. За його допомогою можна визначити кількість сторінок в індексі, а також:

  • моніторити видимість сайту, запити і позиції, які вони мають у пошукових системах;
  • визначити втрачені запити та їх частотність;
  • виконати аналіз зовнішніх посилань, від яких залежить рейтинг;
  • оцінити адаптивність;
  • проаналізувати динаміку відвідуваності та SEO-параметри;
  • виконати конкурентний аналіз.

З плюсів варто виділити безкоштовну перевірку життєво важливих показників, з мінусів - потреба в установці розширення та реєстрації, в іншому випадку регіон може бути визначений неправильно. Сервіс виявляє не всі технічні проблеми.

Screaming Frog

Сервіс є ефективним доповненням Be1.ru, він дає можливість виявити втрачені технічні проблеми. Можна знайти сторінки, які потребують видалення або доопрацювання, а також здійснити розробку стратегії з просування в пошукових системах. До плюсів варто віднести:

  • об'єктивність при аналізі технічної частини сайту;
  • точність у визначенні помилок і сторінок, що є індексованими;
  • наявність безкоштовної версії.

Мінуси теж є - це відсутність онлайн-версії і потреба в обов'язковій реєстрації. Якщо використовується безкоштовна версія, то варто приготуватися до обмежень за доступними показниками.

Page Speed Insights (PSI)

Інструмент функціонує під егідою пошукової системи Google, є безкоштовним і переслідує основну мету - визначення швидкості завантаження сторінок на будь-яких пристроях. Здійснює оцінку, виставляючи її за 100-бальною шкалою: враховуються відомості за останні 28 днів функціонування майданчика, що перевіряється. Додатково моніторить продуктивність сайту і дає поради щодо її оптимізації, виконує розбивку на зони:

  • до 49 балів - червона;
  • 50-89 - зелена;
  • понад 90 балів - зелена.

Червона і жовта зона свідчать про наявність проблем: швидкість сторінки потрібно підвищувати, проте рекомендується проводити додаткове ручне тестування (іноді поради сервісу не впливають на продуктивність). З плюсів необхідно виділити деталізовані рекомендації для різних типів пристроїв, конкретні поради для підвищення швидкості завантаження. До мінусів відноситься некоректність: виконання рекомендацій не гарантує відсутність проблем при наступних перевірках.

Моніторинг унікальності

Пошукові системи звертають увагу на авторство та унікальність контенту. Всі матеріали повинні бути релевантними, даючи коректну відповідь на запити користувачів. Додатково потрібно перевіряти нудоту, водність і щільність ключових запитів, щоб попередити низьку частку змістовного тексту і переспам. Для перевірки використовуються:

  • ru, що виявляє орфографічні помилки, переспам і унікальність. Некоректні фрагменти підсвічуються, що забезпечує простоту при внесенні правок;
  • com, що здійснює перевірку за фразами і словами, додатково аналізує SEO-показники (водність, класична та академічна нудота). Перевірка глибока, тому сервіс нерідко захоплює сайти за мінімальними збігами, що не належать до теми, що спотворює результат: замість необхідних 95-100% отримуються 80-90%. Унікальність залежить від тематик, наприклад, у текстах про юриспруденцію або медицину вона може бути низькою або з істотною часткою рерайту (блакитне підсвічування, другий показник у результатах перевірки).

Сервіси реалізуються безкоштовно (для «Кіпру» потрібно завантажити десктопну версію, онлайн-перевірка - платна, але можна отримати бонусні символи), підтримують різні мови і виконують моніторинг за широкою сіткою критеріїв. До мінусів віднесемо тривалу перевірку, ліміти на безкоштовні символи (при частому використанні краще сплатити передплату).

Поведінкові фактори

Поведінковими факторами називають дії користувачів, які впливають на позиції в пошуку. Якщо люди залишають сторінку через кілька секунд після входу, кидають кошики або не переходять за внутрішніми посиланнями - це поганий сигнал. Для відстеження факторів потрібно залучати можливості Яндекс.Метрики і Google Analytics, які збирають дані про відвідувачів і їхню поведінку на сайті. Важливо звертати увагу на:

  • трафік, залежний не тільки від оптимізації, а й від сезонності: потрібно порівнювати показники за різні роки;
  • відсоток відмов, час, який було проведено на сайті, глибину переглядів. У Метріке відмова - перегляд однієї сторінки без додаткових дій протягом 15 секунд. У Google Analytics береться до уваги відкриття однієї сторінки без активації інших запитів;
  • вивчення шляху клієнтів, негативним показником вважаються відмови в діапазоні 80-90%. У Метріке є Вебвізор з деталізацією дій користувачів, в Google Analytics - карта шляху для визначення сторінок, які отримують максимальну кількість відмов.

Важливо виконати постановку цілей і відстеження конверсій. Нерідко вони погіршуються після проведених на сайті змін (потрібно виконати відкат або повторне доопрацювання при підтвердженні гіпотези).

Насамкінець

SEO-оптимізація - складний і багатоступеневий процес, який потребує постійного контролю. Для отримання коректних результатів варто залучати потенціал усіх доступних сервісів, а також не нехтувати додатковою ручною перевіркою та рекомендаціями, що формуються після завершення автоматичного дослідження. Якщо самостійно виявити причину проблеми не вдалося - краще звернутися до професіоналів, які швидко усунуть помилки і виведуть сайт на новий рівень просування.

Рекомендуємо:

Аудит сайтів

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка