Чому на сайт ніхто не заходить: 15 причин і поради щодо усунення проблем

Невелика кількість відвідувачів або повна відсутність - тривожний сигнал, що вказує на наявність проблеми. Причина може критися в технічних помилках, фільтрах, оновленнях - варіантів багато, тому доведеться провести комплексний аналіз різних характеристик. Розповідаємо про 15 поширених причин, через які на сайт ніхто не заходить. Даємо поради, які допоможуть усунути проблему.

1. Обмеження в robots.txt

Розробники в тестових піддоменах нерідко закривають не готові сайти через robots.txt, але після релізу забувають зняти обмеження. Заборонні директиви можуть стати причиною нестачі органічного трафіку, можливо, вони з'явилися недавно: було закрито певний розділ або весь сайт для внесення змін. Якщо спостерігаються проблеми з індексацією, то варто провести перевірку через оператор site, використовується наступний формат: «site:ваш домен "(без пробілів). Потрібно заглянути в robots.txt, заборони матимуть подібний формат, що вказує на наявність обмежень:

  • директиви "User-Agent: Googlebot» и «Disallow: / nogooglebot/" - агент Googlebot не може виконувати обхід адрес, які починаються з http://site.ru/nogooglebot/
  • директиви "User-Agent: * «і» Allow: / "- роботи інших ПС вільно можуть сканувати всі сторінки;
  • Sitemap: http://www.site.ru/sitemap.xml - шлях до карти сайту.

Обов'язково перевірте сайт на можливу закритість від індексації, яка найчастіше є причиною банальної забудькуватості розробника або фахівця, що вносить зміни, оновлення.

2. Зміни на сайті

Всі види змін можуть спричинити падіння органічного трафіку. Домінуюча кількість сторінок спаде з пошуку в наступних випадках:

  • сторінки було вилучено під час коригування розділу, перенесення контенту тощо. Вирішити проблему можна тільки за допомогою відновлення віддаленого;
  • встановлено обмеження на індексацію. Ніжно перевірити robots.txt і видалити заборони;
  • функціонують дзеркала сайту, проблема вирішується через заміну головного. Виконується переналаштування редиректу: другорядні перенаправляються на головне, зміни фіксуються на панелі вебмайстра в Яндекс.

Завдати шкоди органічному трафіку можуть інші обставини, пов'язані з низкою змін:

  • вигляд URL (будь-які зміни);
  • шаблон, структура і дизайн, як окремих сторінок, так і всього сайту;
  • переїзд на нову CMS, зміна назв у внутрішній структурі сайту.

Отримати відомості про сторінки, які були виключені з пошуку, можна в Google Search Console, відкривши звіт «Покриття».

3. Санкції пошукових систем

Фільтри накладаються вручну або автоматично в рамках боротьби з низькою якістю сайтів, які намагаються впливати на результати видачі із залученням тіньових схем. Якщо органічний трафік лився стабільним потоком, а потім різко впав, то сталася песимізація. Санкції можуть бути накладені в наступному випадку:

  • переспам (запити повторюються в тексті дуже часто);
  • контент малополезний або низької якості;
  • накрутка поведінкових факторів;
  • неякісна реклама - від нав'язливої до неприйнятної;
  • різке підвищення обсягу посилань у профілі ресурсу, а також беклинки на сайти, що належать до заборонених тематик, тощо.

На панелі Google Search Console доступні відомості про обмеження, які були застосовані ПС: відкрийте звіт «Заходи, прийняті вручну».

4. Сторінки завантажуються повільно

Швидкість завантаження - ключовий фактор ранжування, який важливий для ПС. Відстежити показник можна автоматично, наприклад, за допомогою інструментів WebPceTest або PceSpeed Insights. Якщо сайт не відповідає критеріям Core Web Vitals, то відбувається погіршення власного досвіду за рахунок недостатньо швидкого завантаження. Поліпшити результати допоможуть такі рекомендації:

  • впровадження відкладеного завантаження зображень (вони будуть відкриватися тоді, коли користувач добереться до них);
  • налаштування кешування, актуальне для користувачів, які вже мають досвід взаємодії з сайтом;
  • зменшення розміру HTML-коду сторінок;
  • вилучення помилок у JavaScript.

Якщо роботи виконані, але швидкість не підвищилася, то краще звернутися до веб-агентства або до приватного розробника, який визначить причину і усуне помилки.

5. Сезонність

Багато ніші відрізняються сезонними коливаннями попиту: взимку люди купують шапки і санки, влітку - купальники і кепки, в міжсезоння цими товарами вони практично не цікавляться. Падіння трафіку може бути обумовлено низьким сезоном: пропозиція не актуальна, тому відвідуваності немає. Підприємець знає, коли настає сезонний штиль, якщо ні, то можна використовувати сервіс Google Trends. Вводячи ключові запити, можна відстежувати затребуваність в різні місяці в динаміці, враховуючи країну і тип контенту. Додатково можна використовувати «Яндекс.Вордстат» і Метрику.

6. Зміни, що відбулися в алгоритмах ранжування

Зміни, що відбуваються в алгоритмах ранжування, можуть стати причиною зниження відвідуваності. Яндекс і Google анонсують заплановані трансформації, які є глобальними, і впроваджують їх поетапно. Якщо просадка трафіку викликана змінами, то перевірку можна провести через сервіс Algoroo.

7. Редирект

Складні редиректи можуть стати причиною повної недоступності сайту. Наприклад, виконано налаштування переспрямування з версії з www на домен без. Складні варіації повинні налаштовувати фахівці, інакше усунення наслідків обійдеться набагато дорожче. Якщо ви виконали налаштування самостійно і зафіксували падіння відвідуваності, то не намагайтеся виправити ситуацію своїми силами: відразу звертайтеся до веб-агентства, представники якого зможуть допомогти.

8. Наявність вірусів

Пошукові системи негативно ставляться до сайтів, які містять шкідливий код. Наявність вірусів може бути прямою причиною падіння відвідуваності. Перевірку домену на віруси потрібно виконувати регулярно, залучаючи інструменти за аналогією з Kaspersky VirusDesk. Домінуюча частина хостерів пропонує вбудовані інструменти, які допоможуть вилікувати файли, заражені вірусом.

9. Проблеми з кодом лічильника

Код лічильника веб-аналітики іноді злітає, що може бути викликано неправильною установкою, зміною шаблону ресурсу або виду URL. Якщо код злетів, то будь-який трафік не буде фіксуватися, проблему допоможе усунути перевстановка. Під час її виконання потрібно намагатися встановити код у HTML-сторінку, але ближче до початку, наприклад, у < head > </head > або < body > </body >.

10. Висока конкуренція

Причиною зниження відвідуваності може стати банальна конкуренція. Якщо ніша дуже популярна або недавно з'явилася сильна компанія, то позиції вашого сайту можуть серйозно просісти. Потрібно регулярно відстежувати успіхи конкурентів, а також підвищувати експертність контенту і швидкість завантаження сторінок, щоб залучити стабільну аудиторію і попередити зниження лояльності.

11. Наявність технічних помилок

Технічні проблеми, як і віруси, не подобаються ПС, що робить негативний вплив на трафік. До найпопулярніших видів помилок варто віднести некоректну відповідь сервера, складні редиректи і численні перенаправлення, достаток дублів сторінок, а також невідповідне кодування сайту і сервера.

12. Переоптимізовані анкори посилань

Важливо дотримуватися золотого правила: природне співвідношення посилань у профілі ресурсу. 10% URL повинні містити анкори, решта - без них. Текст біля посилань не повинен бути пошуковим спамом. Чим вища природність і менше нав'язливої оптимізації, тим краще і для сайту, і для трафіку.

13. Погіршення поведінкових факторів

Ігнорування поведінкових факторів рано чи пізно призводить до втрати трафіку. Пошукові системи збирають дані про поведінку відвідувачів на кожній сторінці, аналізують і враховують їх при ранжуванні. Власник ресурсу може отримати необхідні відомості зі звітів «Яндекс.Метрики». До негативних факторів варто віднести дії користувачів, які відразу залишають сторінку, а також підвищений відсоток відмов. У цих випадках позиції будуть негативними не тільки за високочастотними, але і за низькочастотними запитами. Потрібно підвищувати релевантність контенту по відношенню до заголовків сторінок, впроваджувати експертність.

14. Давно не здійснювалося оновлення сайту

Зарубіжні оптимізатори вказують на те, що пошукова система Google стежить, як часто проводиться оновлення старих сторінок і додавання нових. Не варто відкладати оновлення в довгий ящик, щоб попередити погіршення позицій та інші проблеми.

15. У Google Search Console і «Яндекс.Вебмастере» є помилки пошукового покриття

Сторінка потрапляє в результати пошуку і починає приносити трафік тільки після того, як було виконано сканування роботами і відбулося додавання в індекс. У деяких випадках додавання виконується автоматично, але сторінки можуть покинути його через наступні причини:

  • робот не може отримати доступ до вмісту сторінок, потрібно виконати перевірку заборон в robots.txt;
  • URL-адреси є битими, приберіть їх вручну або за допомогою плагінів;
  • відсутні HTML-теги, потрібно прописати title і description для всіх сторінок, уникаючи низької унікальності і переспаму;
  • мобільні сторінки працюють некоректно, потрібно використовувати адаптивну верстку або ж створити мобільну версію ресурсу, але на піддомені (перший варіант краще);
  • відбуваються серверні збої, про що потрібно відразу повідомити хостеру;
  • є сторінки з дублюючим контентом, їх потрібно видалити.

Відомості можна отримати з інструментів «Вебмайстра», звертаючи увагу на наявність критичних помилок, шкідливого коду та індексацію.

Насамкінець

Для відновлення відвідуваності потрібно виконати аналіз всіх джерел трафіку і переконатися в тому, що осідання відбувається на боці пошукових систем. Перевірте robots.txt на наявність обмежувальних директив. Проаналізуйте нових конкурентів, перевірте посилання, метатеги і контент на спам. Необхідно провести багато досліджень, щоб виявити проблему і ефективно усунути її. Якщо часу або досвіду не вистачає, то краще делегувати перевірку професіоналам: вони проведуть аналіз, виправлять помилки і дадуть рекомендації, які допоможуть їх уникнути надалі.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка