Оновлення антиспам-алгоритму Google: що змінилося і як підлаштуватися під нововведення

Пошукова система Google постійно вносить зміни, що зачіпають антиспам-системи. Наприклад, алгоритм SpamBrain, в основі якого лежить штучний інтелект: система регулярно вдосконалюється, навчаючись не тільки виявляти спам, а й розпізнавати його види. У поточному році оновлення торкнулися частини керівництва з прикладами спаму. Розповідаємо, чим Google порадував власників сайтів і вебмайстрів, як адаптуватися до нових правил.

Що вважається спамом

Маскування

Йдеться про демонстрацію контенту, що є неоднаковим - цей метод називається клоакінг. Якщо пошукова система отримує від сайту дані про туризм, кіно або книги, але сторінка містить відомості про ліки або тварини, то це якраз маскування. Сюди не відноситься персоніфікація контенту. Одна посадочна сторінка може бути наповнена різним контентом - мультилендинги дозволені. Вони наповнюються не тільки матеріалами для різних користувачів, а й різними мовами - такий підхід не буде розцінений як маніпуляція видачею, але за умови відсутності інших тіньових методів.

Чорне SEO

У цю групу входять приховані текстові блоки та посилання, які заховані на сторінці. Відвідувачі сайту, як і пошукові системи, бачать певний контент, інший прихований за зображеннями і в інших зонах.

Дорвеї

Дорвеї - класичний вид пошукового спаму, в рамках якого сторінка спеціально оптимізується під один або кілька конкретних запитів. Мета - отримання максимальних позицій у видачі, далі відвідувачі перенаправляються на іншу сторінку або сайт. В результаті трафік на основний сайт надходить з фейкових сторінок, для них найчастіше залучаються низькочастотні запити, завдяки яким потрапити на перші позиції у видачі легко. Корисної інформації для користувачів немає, ініціатор зацікавлений тільки в перенаправленні. Маніпуляція спрямована на отримання вигоди: такий трафік досі купують, незважаючи на ризики. Антиспам-системи суттєво скорочують частку сторінок з перенаправленням, тому вони зустрічаються все рідше.

Дії хакерів

Якщо в гру вступають хакери, то власник сайту може не відразу виявити підміну і втручання ззовні. Сайт піддався злому, після чого на ньому розміщують щось погане:

  • шматок коду, що є шкідливим;
  • код, який перенаправляє відвідувачів на сайт з небезпечним кодом;
  • замаскований контент і нові сторінки для фішингу.

Переоптимізація, переспам

До цієї категорії належать сторінки, при наповненні яких використовувалася велика кількість пошукових запитів. Переспам і переоптимізацію залучають для маніпулювання видачею, не дбаючи від користь для юзерів, іноді - по незнанню, тому зміст ключів по відношенню до загального обсягу тексту потрібно перевіряти.

Посилання

Це можуть бути куплені або бартерні посилання (партнерські, коли власники сайтів лінкують один одного), а також беклінкі з каталогів та інші низької якості. Ще один неприпустимий формат - посилання, що мають переоптимізовані анкори, що особливо актуально для підписів на форумах. Нормальний лінк може бути сприйнятий негативно, якщо розміщений в подібному підписі.

Машинний трафік

Автоматизований трафік - запити від роботів або збирачів контенту. Додатково - програми, орієнтовані на виявлення позицій як сторінок, так і сайтів у видачі. Роботи працюють швидко, генерую колосальну кількість трафіку жахливої якості, що потребує ресурсів, в результаті - зниження рівня обслуговування звичайних юзерів.

Шкідливе ПЗ

Якщо сайт зберігає контент, що запускає процес установки на смартфон або інший пристрій користувача шкідливих програм або тих, які заражені вірусом, то в ході сканування пошукова система виявить це. Власник сайту може не здогадуватися про те, що ПЗ на сайті є шкідливим. Якщо на ресурсі зберігаються виконувані файли, то краще вивчити рекомендації пошуковика, що допоможе попередити помилки і санкції.

Відверта брехня

Якщо користувачеві обіцяють щось корисне, але не дають це, то може спрацювати антиспам-фільтр. Наприклад, юзер хоче скористатися можливостями обіцяного сервісу, але бачить рекламу або перенаправлення.

Спам, створений автоматично

Згенерований або скопійований контент, який не має цінності, - явний спам. У цю групу відносять і посилання на сайти партнерів, які містять такий контент, наприклад, копіпаст описів у картках товарів або щось інше.

Спам користувача

Характерний для сайтів, які мають форуми, пісочниці, коментарі та інші формати, що дозволяють користувачам щось писати. Якщо контент не модерується, то автори почнуть розміщувати посилання на сумнівні ресурси, просувати інші сайти і виконувати інші тіньові дії. Все це потрібно видаляти і фільтрувати, щоб уникнути накопичення спаму.

Ув'язнення

Що робити, якщо сайт втрачає позиції після жовтневого оновлення антиспам-алгоритму

  • Обов'язкове вивчення звітів і повідомлень, які надходили в панель Search Console. Проблема може бути явною, облік рекомендацій допоможе швидко усунути помилки.
  • Відмова від тіньових схем просування, накрутки та інших: інструменти пошукової системи оперативно визначають їх, потім - накладають санкції, деякі з яких зняти практично неможливо.
  • Поглянути на сайт з точки зору користувача. Важливо зрозуміти, наскільки експертний і релевантний контент розміщений на сторінках. Другий фактор - відсутність обману користувачів і введення в оману. Додатково - коректність навігації, чистка спаму на форумах, у відгуках, коментарях.

Варто уважно проаналізувати вимоги та рекомендації, розроблені командою пошукової системи. Можна зайнятися вивченням SEO та інструментів для самостійного розвитку сайтів. Якщо часу на це немає - замовити професійний SEO-аудит, в рамках якого буде виконано аналіз основних параметрів, виявлені помилки і розроблені поради щодо їх усунення (фахівці все виправлять без залучення замовника) - це найшвидший і надійний варіант.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка