Як провести аудит юзабіліті сайту безкоштовно: огляд онлайн-сервісів для виконання перевірки

Зручність взаємодії з сайтом - основний фактор, на який звертають увагу не тільки користувачі, а й пошукові системи. Просте орієнтування, швидке завантаження, правильне розташування CTA-кнопок - ці та інші характеристики перевіряють під час аудиту юзабіліті. Після перевірки простота використання ресурсу буде підвищена, що позитивно позначиться на конверсіях і позиціях у пошукових системах. Розповідаємо, які онлайн-сервіси використовувати для аудиту юзабіліті.

Які цілі переслідує безкоштовний аудит юзабіліті

Дослідження допомагає отримати такі результати:

  • зрозуміти цільових відвідувачів: дії, наміри, шлях по сайту;
  • визначити помилки інтерфейсу, що тягнуть за собою втрату клієнтів;
  • внести зміни, що стимулюють збільшення конверсійності ресурсу;
  • підвищити час перебування на сайті, скоротити відсоток відмов - фактор користувача, який прямо впливає на позиції ресурсу в пошукових системах.

Аудит дає можливість провести комплексну роботу над помилками, досягти позитивного досвіду користувача, виявити параметри якості. На перших порах можна використовувати чек-лист з основними критеріями:

  • простота пошуку контенту, доступність;
  • легкість веб-інтерфейсу;
  • адаптивність: сайт коректно завантажується на всіх видах пристроїв - від смартфонів до персональних комп'ютерів;
  • швидкість звантаження: не повинна перевищувати 2-3 секунди, але краще менше;
  • візуальна складова і дизайн.

Розглянемо ключові критерії детально.

Навігація і зручність взаємодії

Простота - головний критерій, що впливає на дизайн взаємодії, що особливо актуально для мобільних пристроїв з лімітованим простором. Зайві елементи викликають роздратування і роблять інтерфейс незручним.

Коректний пошук

Структура повинна бути інтуїтивно простою і не заплутаною, інакше доступність інформації буде мінімальною. Посилання, кнопки, іконки та інші елементи повинні знаходитися у звичних місцях, бути добре помітними. Для підвищення зручності пошуку рекомендується враховувати такі поради:

  • меню навігації - зверху, доповнено зрозумілими розділами, підрозділами і пунктами;
  • логічний каталог, в інтернет-магазинах - з внутрішньою системою фільтрів;
  • наявність елементів і підказок, які допомагають користувачеві краще орієнтуватися.

Адаптивність

Відображення на всіх типах пристроїв, у тому числі і мобільних, - обов'язкова умова. Частка мобільного трафіку в 2022 році становить понад 54%: якщо адаптивність не реалізована, то бізнес втратить величезну кількість клієнтів. Цей фактор враховують пошукові системи: при ранжуванні сайтів для запитів, що надходять з мобільних пристроїв, позиції ресурсів без адаптивності будуть знижені.

Швидкість звантаження

Сучасний користувач потребує високої швидкості завантаження: до 400 мілісекунд, інакше він закриє сайт і піде до більш «швидкого» конкурента. Повільне завантаження погіршує користувальницький досвід і підвищує відсоток відмов, тому власникам сайтів варто прагнути до компактного інтерфейсу, а також реалізувати відкладене завантаження зображень, налаштувати кешування і відмовитися від достатку реклами, щоб скоротити час підвантаження всього контенту.

Дизайн

Візуально приємний дизайн - практичний, а не просто красивий. У пріоритеті - збалансованість текстів, мультимедійних елементів і графіки, які допомагають користувачеві, а не відволікають його. У 2022 році краще відмовитися від аляповатих забарвлень, вважаючи за краще їм нейтральні відтінки без контрастів і поєднань, що викликають роздратування.

Які інструменти використовувати для безкоштовного тестування юзабіліті

Аудит здійснюється за допомогою профільних компаній: вони мають великий досвід і команду співробітників, які швидко виявляють всі поточні помилки і усувають їх. Первинну перевірку можна провести самостійно, використовуючи безкоштовні онлайн-сервіси: вони аналізують сайт, визначають проблеми і можуть давати рекомендації по боротьбі з ними - розберемо найпопулярніші інструменти.

Яндекс.Метрика

У Метриці реалізовано кілька функцій, які допоможуть при виконанні аудиту юзабіліті. Можна контролювати такі процеси:

  • сеанси користувача. Власник побачить, як люди поводяться і використовують платформу, аж до моніторингу руху курсорів. Додатково - відомості про джерела трафік, операційні системи, країну перебування користувача. Можна здійснювати генерацію до 1 тисячі записів на добу;
  • теплові карти кліків, аналітика форм і прокруток. Видно, які елементи найбільш цікаві для аудиторії. Після аналізу стає зрозуміло, які проблеми зі сприйняттям є, на якому етапі люди перестають прокручувати сторінку.

Термін доступності даних для аналізу обмежений - не більше двох тижнів. Дослідження проводиться безкоштовно в режимі онлайн, якщо будуть виявлені проблеми - власник сайту отримає повідомлення. Панель Яндекс.Метрики проста і зрозуміла, тому аудит легко виконає навіть новачок.

Google Analytics

Сервіс дає інформацію про конверсії, поведінку аудиторії та трафік. Неефективні сторінки виявляються за рахунок інструменту візуалізації воронки, окремо - просунуті функції для юзабіліті, А/В-тести, користувацька сегментація аудиторії. Через Search Console можна виконати перевірку оптимізації для мобільних пристроїв за URL-адресою або кодом.

PageSpeed

Сервіс здійснює перевірку за адресою URL: потрібно ввести адресу сторінки і запустити дослідження, через кілька секунд з'явиться звіт помилок і факторів, що уповільнюють процес завантаження сторінок. Буде видано пакет рекомендацій для підвищення продуктивності, розділених за пріоритетами - від низького до високого. Працювати можна в онлайн-режимі або через браузерні розширення.

Optimal Workshop

Тут реалізовано великий набір інструментів, спрямованих на поліпшення процесів навігації. Можна виявити інформаційну архітектуру, провести дослідження якості та вирішити інші завдання. Доступний безкоштовно, але при необхідності можна внести оплату, щоб отримати доступ до розширеного функціоналу.

Plerdy

Інструмент, що дозволяє виявити кліки користувачів у режимі реального часу. Є кілька форматів теплових карт по глибині прокрутки, наведенню курсора, виділенню текстових блоків. В ході аналізу можна зрозуміти, що зараз працює відмінно, а що - не дуже за рахунок кліків реальних клієнтів. Передбачено окремі відео для відстеження змін, що спостерігаються в поведінці окремих користувачів. Можна виконати персоналізоване налаштування під поточні завдання.

Usabilla

Програма набула популярності в різних країнах через інструмент, який здійснює збір відгуків клієнтів із залученням смайлів. Є зворотний зв'язок для оцінки дій користувачів і визначення кроків, які потрібно виконати для підвищення зручності та ефективності сайту. Можна здійснювати відправку цільових повідомлень, формувати кнопки зворотного зв'язку, проводити опитування і досягати інші цілі. Всі процеси займають кілька секунд - це зручно.

Loop11

Сервіс орієнтований на складні сценарії завдань користувача, можна дізнатися:

  • скільки часу витратить клієнт на вирішення того чи іншого завдання;
  • яка послідовність кліків;
  • скільки часу користувач провів на сторінці;
  • який відсоток успішних завдань досягнуто;
  • рейтинг задоволеності.

Сервіс формує звіти в популярних форматах, проводить тестування на всіх типах пристроїв, дає можливість запрошувати людей, як через посилання, так і спливаючі вікна. Протягом 14 днів може тестуватися безкоштовно, подальше використання - близько 70 доларів на місяць.

Usability Hub

Реалізовано великий набір інструментів для тестування, платформа дає можливість визначити проблеми, допущені в проектуванні, на ранніх етапах. Є тести першого клацання, 5-секундні та інші. Підходить для сайтів, що належать до сфер електронної торгівлі, IT та інших. Доступні безкоштовна і платна версія, остання коштує не більше 80 доларів на місяць - тариф для базового функціоналу.

Насамкінець

Незручний і повільний сайт робить негативний вплив на користувальницький досвід: лояльність падає, а клієнти не хочуть повертатися в інтернет-магазин або на інформаційний портал. Регулярний аналіз юзабіліті сайту - важливе завдання, яке забезпечить кращі позиції в пошукових системах і попередить втрату клієнтів. Дослідження рекомендується проводити з періодичністю 1 раз на 3-4 місяці, при виявленні критичних помилок краще звернутися до професіоналів, які виконають комплексне виправлення проблем, що попереджає погіршення ситуації. Ігнорування дрібних недоліків тягне за собою зниження конверсійності і падіння інших показників, життєво важливих для бізнесу.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка