Дослідження статистики пошукових запитів в Google: як і за допомогою яких сервісів можна отримати дані

Будь-який сайт орієнтований на залучення користувачів, від яких безпосередньо залежить прибутковість проекту: конверсії в покупки або заробіток на рекламі. Незалежно від цілей, інтерес аудиторії важливий, але за нього доводиться боротися з конкурентами, враховуючи вимоги пошукової системи. Отримати позитивні результати можна лише з урахуванням ключових параметрів: регіональність, попит, аудиторія, інші. Важливим критерієм є статистика пошукових запитів в Google: розповідаємо про те, як і де дізнатися частотність за запитами, чому це важливо для просування.

Декілька слів про важливість ключових слів

Дані про запити, зосереджені в Google Analytics, допомагають вибрати релевантні слова і фрази, за якими клієнти шукають товари, послуги, інформацію. За допомогою цих слів власники сайтів, вебмайстра виконують адаптацію контенту, що необхідно для контекстної реклами, SEO-просування і загальних позицій у пошуковій видачі. Для збирання коректного ядра краще використовувати кілька джерел даних, щоб досягти семантичної повноти, максимальної точності.

Які інструменти використовувати

Google Search Console

Об'єднання Google Аналітики і Search Console дозволяє отримати доступ до звітів. Достатньо відкрити розділ «Джерела», щоб побачити актуальні дані зі статистики запитів, показів, середніх позицій і кліків, враховуються співвідношення. Оновлення відбувається з частотою до 3 днів, інструмент ефективний як доповнювальний.

Google Реклама

В основі функціонування лежить дослідження запитів, які юзери залучали при переході на сайт. Для роботи з даними потрібно виконати інтеграцію лічильника Аналітики та профілю рекламодавця. Враховуються основні ключові слова і витрати, що розраховуються з точки зору одного кліка. Аналогічні інструменти є в сервісах Яндекса, вони теж можуть виконувати функцію доповнюючих.

Інструменти Google Trends

Для роботи з сервісом не потрібна реєстрація або інтеграція, основний напрямок - дослідження запитів з урахуванням сезонності. Можна задавати пошук за певними датами і роками, вибирати конкретні країни і регіони, порівнювати динаміку застосування різних запитів: все це важливо для визначення сезонності послуг, товарів тощо.

Сервіс надає коректні і часто оновлювані результати, засновані на запитах користувачів, які збираються анонімно. Після цього проводиться розбивка по категоріях і об'єднання в групи, відомості доступні без урахування останніх 1,5 доби. З мінусів варто виділити відсутність обліку нестандартних фраз, запитів з помилками і спаму від одного і того ж юзера, але для визначення загальної картини статистика корисна. Зробити пошук коректним допоможуть такі рекомендації:

  • конкретизація запитів. Під час сортування враховуються схожі слова, наприклад, якщо ви будете проводити аналіз за фразою «купити сукню», то у видачу потраплять уточнення: «літнє», «з довгим рукавом» і аналогічні. Однак синонімічні слова або ті, які були написані з помилками, в аналіз включені не будуть. Рекомендується використовувати лапки, плюс, мінус, інші допоміжні символи, щоб провести об'єднання різних написань, встановити послідовність;
  • час, регіональність. Встановивши часові рамки і регіон/країну, легко дізнатися, що аудиторія шукає в різну пору року. Параметр інтерес для сфери послуг, продажів;
  • використання категорій (достатньо вдатися до внутрішнього меню). Ефективно для фраз, які відносяться до різних тематик або мають кілька трактувань.

Чим Google Trends відрізняється від Keyword Planner

Планувальник - сервіс для складання SEO-ядра, що залучається при наповненні сайтів, налаштуванні контекстної реклами. В інструменті реалізований лічильник, завдяки якому можна побачити статистику запитів у пошуковій системі по конкретних регіонах. Однак відмінності від Google Trends є, розглянемо їх.

Забезпечення інформації

Для планувальника характерні усереднені значення, враховується частота пошуку за конкретний період. Дані виражені в числах, в Google Trends статистичні відомості для регіонів з однаковими пошуками іноді відрізняються, що обумовлено різною сумою за запитами. У планувальнику цифри будуть однаковими.

Спрощення механізму обробки

Список ключових слів з планувальника можна імпортувати, з'являються дані щодо всіх необхідних звернень. У Trends аналіз обмежений п'ятьма запитами, тому працювати з великими масивами даних незручно.

Динаміка даних

У Trends можна відстежувати динаміку зміни за популярними фразами в режимі онлайн: відразу зрозуміло, що користується попитом і має менше уваги з боку користувачів. Параметр корисний для налаштування реклами та сфери продажів, наприклад, власників інтернет-магазинів, селерів на маркетплейсах, у соціальних мережах. У Планері враховується щомісячна частота, тому відомості цінні для комплексного просування сайтів.

Додаткові сервіси для збору, обробки аналітичних даних

Сьогодні доступні десятки сервісів, орієнтованих на аналіз баз даних пошукових систем, створення звітів, оцінку релевантності та інших параметрів. Відомості динамічно оновлюються і характеризуються точністю, з додаткових плюсів варто виділити зручний функціонал, вивантаження звітів, інші можливості. Для основної або допоміжної аналітики зручно залучати сторонні інструменти, виконаємо огляд кращих.

Rush Analytics

Інструмент орієнтований на збір запитів з подальшим встановленням семантичної структури, яка ефективно економить час на SEO. Користувач легко проведе перевірку частотності запитів у пошуковій системі Google, отримає дані за посиланнями. Сервіс корисний для дослідження індексації, створення коректного рекламного контенту, інших завдань.

Keyword Tool

Забезпечено охоплення широкого пулу джерел, враховуються не тільки пошуковики, але і відеохостинги, соціальні мережі, що розширює можливості для всебічної аналітики. Запити підбираються з урахуванням тематики (можна задати домен), регіональної та мовної прив'язки. Крім рекомендацій, користувач взаємодіє зі спеціальною статистикою, представленою у форматі хештегів, мінус-слів, ціни кліка в сервісах із запуску реклами.

Key Collector

Підходить для збору SEO-ядра і пошукової реклами, підбір виконується автоматично на базі проведення аналізу не менше 30 + джерел. Реалізовані фільтри, сортування мінус-слів і дублів, візуалізація структури з можливістю подальшого редагування.

Які інструменти можна використовувати

  • Сервіс проводить визначення обсягу запитів під кожен ключ, потім прогнозує динаміку. Є поради з підбору, що допомагають підвищити конверсію, залучити більше трафіку.
  • Збирає ключі під рекламу, здійснює аналіз конкурентних компаній і виділяє важливі маркери. Можна розраховувати рекламний бюджет по днях, проводити порівняння доменів.
  • Функціонал сервісу дозволяє оцінити структуру сайту і побачити втрачені запити, які можуть позитивно позначитися на SEO-ядрі і подальшому просуванні. Корисний для семантичної оптимізації як нових, так і старих сайтів.
  • Just-Magic. Пропонує інструменти для роботи з семантикою, аналізу контенту. Допомагає створити ТЗ для подальшої підготовки оптимізованого контенту.

Насамкінець

Робота із семантичною складовою сайту, рекламної кампанії, соціальної мережі проводиться не один раз: регулярний і комплексний підхід дозволяє утримувати позиції в пошуковій видачі, ефективно просувати нові сторінки, запускати окупний інтернет-маркетинг. Планувальники і сервіси аналітики допомагають не тільки зібрати SEO-ядро, а й оцінити популярність послуг, товарів та інших варіантів з урахуванням сезону, регіону, мови - за великим переліком параметрів. В ході проведення аналізу краще вдаватися до кількох інструментів, щоб отримати коректний результат і не упустити ефективні запити. Якщо самостійно роботу виконати складно чи ні часу - легше делегувати завдання досвідченій команді профільного агентства!

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка