Навіщо потрібен якісний логототип?

Фірмовим знаком будь-якої сучасної компанії є унікальний логотип (скорочена назва «лого»), який транслює специфіку діяльності компанії та її основні цінності.

Розробкою цього фірмового елемента займаються професійні дизайнери та маркетологи, які разом із власниками компанії створюють унікальний знак. Його основне завдання – запам'ятати цільову аудиторію та викликати правильні асоціації з брендом замовника.

Грамотно розроблений логотип відразу запам'ятовується та викликає яскраві емоції. У нього закохуються з першого погляду.

У цій статті розглянемо способи та правила створення логотипу, розповімо про інструменти, які стануть у нагоді для розробки фірмового знака.

Що таке логотип

Логотип – це візуальний знак фірми або бренду, яким аудиторія може легко їх дізнатися. Найчастіше він є зображенням або написом, яке використовується для підвищення впізнаваності.

Якщо логотип офіційно зареєстровано, він стає унікальним товарним знаком компанії. Ніхто, окрім офіційних власників знака, не зможуть використовувати його для своїх організацій чи товарів.

Розробка логотипу та його грамотне використання – важливий етап у процесі позиціонування бренду. Саме цей елемент фірмового стилю привертає найбільшу увагу та передає цінності компанії через візуальні образи.

Замислюючись про товари чи послуги якоїсь компанії, ви напевно згадуєте її фірмовий знак або слоган. Якщо цього не відбувається, значить фірма витратила недостатньо зусиль на те, щоб розробити унікальний товарний знак, що легко запам'ятовується.

Компаніям, у яких немає корпоративного знака, складніше конкурувати з фірмами, які мають яскраві логотипи, що привертають увагу. Візуальні образи добре запам'ятовуються та створюють позитивний імідж для будь-якої організації, у якої вони є.

Навіщо потрібний логотип

Серед усіх елементів фірми логотип займає перше місце за ступенем важливості. Адже саме цей візуальний символ виходить на перший план у маркетинговій стратегії бренду. Його розміщують на корпоративних сайтах компаній, на рекламній продукції та на товарах. Саме його насамперед бачить цільова аудиторія бренду.

До основних завдань логотипу можна віднести такі функції:

  • Привернення уваги. Яскрава ілюстрація чи фраза можуть привернути, а й надовго утримати увагу цільової аудиторії. До оформлення корпоративного знаку дизайнери підходять із креативом. Разом із замовником вони підбирають образ, що асоціюється з назвою бренду та його основною місією. Такі рішення швидко запам'ятовуються і легко впізнаються людьми, навіть через довгий час. Вдало розроблений логотип викликає стійкі асоціації із фірмою. Тому компанія та її товарний символ надовго залишаються у підсвідомості у клієнтів, партнерів та покупців.
  • Ідентифікація серед конкурентів. За допомогою логотипу компанія може легко виділитись на тлі конкурентів. Її унікальний візуальний образ – перше, із чим зіткнеться покупець при знайомстві з брендом. Від того, наскільки він легко вважається покупцем і наскільки він йому сподобається, залежатиме його подальше ставлення до компанії. Намагайтеся зачепити покупця, який уперше бачить ваш продукт.
  • Реклама товарів та послуг. Для розвитку маркетингу організації брендування її товарів та послуг відіграє дуже важливу роль. Товарний знак у разі знову виходить першому плані. Ви, напевно, бачили логотипи у дизайні сайтів, візиток, банерів, листівках та інших ключових та маркетингових елементах. Відомий знак і позитивні асоціації, які він викликатиме, допоможуть успішно рекламувати та просувати товари.
  • Спілкування з цільовою аудиторією. Відомий логотип транслює споживачам повідомлення, яке в нього заклав власник бренду. У цьому повідомленні може міститися інформація про організацію, її унікальні особливості, товари та послуги.
  • Захист прав власності. У разі, коли логотип офіційно зареєстровано, він стає товарним знаком підприємства. З його допомогою можна захистити компанію та її продукцію від незаконних підробок.
  • Статусність. Наявність непомітного, але стильного логотипу допоможе підкреслити не тільки індивідуальність, а й статусність компанії.
  • Естетика. Креативний логотип стане такою ж повноцінною частиною дизайну організації, як кольорова гама або корпоративні шрифти.

Ознаки гарного логотипу

Дуже часто клієнти компаній оцінюють їхні логотипи досить поверхово, за принципом «сподобався чи не сподобався». Подібна споживча оцінка має право на існування, але не коли йдеться про об'єктивну оцінку якості корпоративного знаку підприємства.

Зрозуміти, чи якісний перед вами логотип чи ні, можна за рядом критеріїв. Логотип можна вважати вдалим, якщо він виконує такі завдання:

Асоціативність

Транслює інформацію про діяльність фірми та характеристики її продукції. При погляді на логотип компанії клієнт одразу згадує, чим вона займається та які послуги надає. У його пам'яті з'являються асоціації з брендом.

Унікальність

Привертає увагу та виділяється на фоні інших товарних знаків. Головна характеристика гарного логотипу – унікальність. Креативність у роботі з цим елементом фірми є обов'язковою умовою. Товарний знак працюватиме на просування бізнесу лише в тому випадку, якщо буде яскравим та оригінальним.

Універсальність

Хороший логотип коректно відображається на різних носіях і в різних форматах друку. У тих випадках, коли розміщення логотипу передбачається як в офлайн, так і онлайн рекламі, важливо розробити його таким чином, щоб він однаково коректно відображався і на маленьких, і на великих екранах, в кольоровому і чорно-білому форматі.

Сучасність

Ще одна характеристика якісного логотипу – сучасність. Він повинен запам'ятовуватися гармонійним поєднанням кольорів та елементів. Хороший логотип поєднується з усіма елементами фірми, на нього приємно дивитися. Такий знак викликає позитивні емоції та приємні асоціації з брендом. При цьому логотип відповідає всім сучасним вимогам дизайну та оформлення, виглядає стильно та привабливо.

Простота

Грамотно розроблений логотип відповідає загальному стилю компанії та очікуванням цільової аудиторії. Він не виділяється складністю чи перевантаженістю зайвими деталями. Відповідність логотипу темі заходу чи специфіці тієї чи іншої лінії продукції – гарантія успіху рекламної кампанії. А просте та зрозуміле аудиторії оформлення сприяє швидкому поширенню товарного знака серед потенційних клієнтів компанії.

Види та стилі логотипів

Вирізняють декілька основних видів логотипів залежно від типу їх оформлення. Кожна компанія самостійно вибирає тип товарного знака, орієнтуючись на цільову аудиторію та специфіку своєї діяльності.

Стиль логотипу також безпосередньо залежить від виду діяльності компанії та переваг замовника. Наприклад, стиль корпоративного знаку організації, що займається фінансами, значно відрізнятиметься від компанії, що пропонує товари для дітей.

Всі ці критерії необхідно враховувати під час розробки логотипу, який стане ключовим елементом корпоративного стилю компанії.

Виділяють три основні типи логотипів:

Графічні

Складається лише з візуального символу, що транслює специфіку бренду. Іноді такий логотип може складатися не тільки з символу, але і з його поєднання кількома цифрами або літерами. Як зображення найчастіше використовують образи людей, тварин, геометричні фігури. Зробити графічний логотип впізнаваним допоможуть креативні дизайнерські зображення та унікальні фірмові кольори.

Текстові

В основі такого логотипу є текст. Зазвичай це назва великого підприємства чи бренду. Для написання використовуються фірмові шрифти компанії.

Тестові лого – відмінне рішення для організацій із короткими назвами, а також для фірм із назвами, які складно передати за допомогою візуального образу.

Відомим у світі прикладом текстового логотипу є фірмовий знак автомобілів Ford. За весь час існування автомобілебудівної компанії фірмовий знак змінювався лише кілька разів. При цьому зберігалися такі унікальні елементи, як шрифт, колір та овальна форма знака.

Комбіновані

Поєднання візуального образу та тексту – ключова характеристика логотипів комбінованого типу. У деяких випадках ці елементи фірмового знака можуть використовуватись окремо. Це залежить від мети застосування та носіїв інформації, на яких вони розміщуватимуться.

Стилі логотипів, як і їх типи, можуть бути різними. Вони можуть відповідати певному виду мистецтва, можуть бути натхненні останніми трендами в дизайні або корпоративним стилем компанії.

Етапи створення логотипу

До створення логотипу необхідно підходити дуже ґрунтовно, маючи всю основну інформацію про бренд, його історію та місію. Ця інформація допоможе розробити образ, який буде відповідати специфіці компанії та її товарів.

Процес створення логотипу може бути тривалим. Терміни розробки залежать від складності образу, який потрібно буде вигадати для компанії замовника. Працюють над створенням цього корпоративного елемента маркетологи та дизайнери спеціалізованих digital-агентств.

Основними етапами робіт є:

Збір інформації про компанію або бренд замовника

На цьому етапі важливо отримати від клієнта інформацію, яким він хоче бачити логотип своєї організації. Дізнатися, яку аудиторію він буде орієнтований, де використовуватиметься. Можна запросити у замовника приклади логотипів, які йому подобаються. Це допоможе зрозуміти його переваги та потреби. Якщо компанія вже має брендбук або унікальний корпоративний стиль, необхідно використовувати вже існуючу фірмову стилістику для створення лого. Якщо вже є логотип, який клієнт хоче змінити, важливо дізнатися про причини відмови від старої версії.

Ще одним невід'ємним кроком на цьому етапі є вивчення конкурентів. Ця робота допоможе зрозуміти, як і навіщо конкуренти використовують ті чи інші рішення. Не треба намагатися копіювати чужі рішення. Потрібно використовувати їх як основу створення власного унікального знака.

Визначення типу логотипу

Після дослідження бізнесу клієнта, його аудиторії та конкурентів потрібно запропонувати йому кілька типів логотипів, розповісти про переваги кожного з них. Вибрати потрібний варіант необхідно разом із замовником. Не перекладайте на клієнта вибір виду логотипу та не вибирайте його без нього.

Створення ескізів

На цьому етапі створюються кілька типів логотипів та всі їх елементи. Розроблені варіанти та нариси вирушають на узгодження клієнту, який вибирає із кількох запропонованих варіантів найбільш підходящий стиль. Після узгодження стилю дизайнер продовжує роботу з логотипом вже у вибраній стилістиці.

Відображення кількох версій логотипу

На основі обраної стилістики дизайнер малює кілька перших повноцінних версій логотипів, використовуючи фірмові кольори, шрифти та форму. Потім він надсилає їх замовнику на узгодження. Клієнт або відразу вибирає варіант, що сподобався, або вносить свої правки і відправляє один з обраних варіантів на доопрацювання.

На цьому етапі важливо визначити всі ключові елементи логотипу, з яких він складатиметься. Потрібно врахувати і можливі реакції цільової аудиторії на товарний знак. 

Підсумкова доопрацювання

Узгоджений із замовником варіант логотипу доопрацьовується з урахуванням застосування на різних носіях. Створюється як варіант лого у кольорі, так і у чорно-білій гамі.

Брендбук

Якщо логотип створювався з урахуванням фірмового стилю, ця інформація прописується в брендбуку компанії. А сам фірмовий знак його власники реєструють як товарний, щоб запобігти копіюванню та його використанню для реалізації чужих товарів чи послуг.

Основні правила створення логотипу

Створити якісний фірмовий знак – непросте завдання. Вона вимагає грамотного підходу та знання певних правил розробки логотипів:

  • Простота. Чим простіше і зрозумілішим буде товарний знак, тим легше його запам'ятати. Чи не прагнете створювати складні форми. Придумайте найбільш зрозуміле візуальне визначення бренду та використовуйте його.
  • Креатив. Зробити простий знак яскравим і таким, що привертає увагу, допоможуть креативні дизайнерські ідеї, які будуть точно передавати емоції та місію бренду.
  • Унікальність. Не намагайтеся створити логотип, який буде відповідати останнім модним тенденціям. Хороший товарний знак має бути поза часом і поза модою. Він може використовуватися протягом кількох років чи десятиліть. Тому він має поєднувати у собі класичний підхід та сучасні вимоги до оформлення.
  • Невелика палітра кольорів. Для логотипу рекомендується використовувати не більше 2-3 кольорів. Використання ширшої колірної гами ускладнить дизайн і зробить його складним для візуального сприйняття.
  • Вільний простір. Не потрібно перевантажувати корпоративний символ зайвими деталями лише тому, що потрібно заповнити вільне місце. Його необхідно залишити для того, щоб логотип і його елементи було простіше розглянути.

Дотримуючись цих правил можна намалювати якісний логотип навіть без допомоги бренд-дизайнерів. Але якщо йдеться про майбутній товарний знак для великої організації, то звертатися за послугою розробки логотипу потрібно до спеціалізованих digital-агентств.

Місце логотипу у фірмовому стилі

В айдентиці компанії Лого займає важливе місце і є її невід'ємною частиною. Це ключовий елемент фірми, який доповнює його, а за умови якісної розробки стає на чолі всіх елементів.

Крім логотипу для фірмового стилю компанії важливі такі іміджеві елементи, як:

  • слоган – яскрава фраза, що чіпляє, яка використовується в рекламних цілях і передає інформацію про місію компанії;
  • фірмові кольори – унікальна палітра відтінків, яка застосовується для оформлення всіх рекламних носіїв: буклетів, веб-сайту, сторінок у соціальних мережах;
  • фірмовий шрифт – унікальний корпоративний шрифт, який також використовується для оформлення всієї корпоративної та рекламної атрибутики підприємства;
  • особа компанії – персонаж, який транслює ідею бренду та розміщується на всіх рекламних матеріалах.

Логотипи брендів та решта фірмових символів прописує в посібнику за стилем бренд-дизайнер. Як правило, цей фахівець вміє працювати з усіма елементами фірми.

Резюме

Роль логотипу для просування бренду дуже велика. Цей символ є основним елементом фірми компанії і передає її ключові цінності цільової аудиторії.

Від якості та оригінальності логотипу залежить успіх рекламних компаній підприємств. Тому роботу з ним можна довіряти лише професіоналам.

© 2008 - 2023 Webdesign Odessa
Создание - Раскрутка - Поддержка